• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • pidda
    stoner skrev 2014-01-03 14:18:11 följande:
    Det finns massor av utlandsfödda som försörjer sig här som både kvalificerad och okvalificerad arbetskraft.
    Men vi tappade lite det jag var ute efter, jag skrev inte att dom nödvändigtvis måste försörja sig här.

Problemet är att VÅR livsstil gör männsikor i tredje världen fattigare. Detta, era älskade gränser och konflikter om mark och naturtillgångar leder till krig och misär. Om vi i västvärlden, steg för steg ändrade vår livsstil, konsumtion och vidriga girighet så skulle inte SD behövas.
    Det VI som skall anpassa oss till människor i tredje världen? Hur går det ihop med att Sverige försörjer halva Afrika sedan 70-talet genom 38 miljarder kr årligen i bistånd? Lägg sedan till nåra ytterliga hundra miljarder från övriga västvärlden.

Du har f.ö inga argument mot det inlägg du svarar på, du borde lägga ner.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 14:21:46 följande:
    Men om DOM inte försörjer sig faller väl bördan på OSS som redan arbetar och betalar skatt?

Men dom stackare som utnyttjas som arbetskraft i ex kinesiska fabriker är ju inte dom vi får hit. Vi får hit afghaner, eritreaner, somalier, syrier osv. Knappast några som sitter i fabriker och knåpar ihop kläder och elektronik.
    Vilka länder nås av extremt annorlunda flyktingar?
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 14:47:32 följande:
    Jag talar inte om bara invandring och invandrare längre. Fantastiskt att du lyckats missa det. 

En utmaning: fundera över begreppet anti-reklam för SD i relation till dina egna inlägg. Du är ett praktexempel (Eugenie: det gäller dig också).

Kram.
    Jag tror tvärtom att vi lockar väljare med våra inlägg, för väljarna är också jävligt trötta på utarmningen av vårt land nu. Att barnen får det sämre på alla sätt än vad vi hade som barn (i skolan t.ex.).
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 14:40:00 följande:
    Nej jag arbetar för mina pengar. Jag har inte fått något gratis bara för att jag är blond och blåögd. Våra förfäder har byggt detta land. Min släkt har bott i Stockholm sen minst 1200-talet. Dom fick inte heller något gratis.
    Jag har 0 dåligt samvete att jag inte vill försörja fattiga invandrare.
    Har inte heller dåligt samvete, varför skulle jag ha det?

Var nation tar hand om sitt folk och reder sig själva, jag kan inte ta ansvar för områden i världen där inte naturen haft sin gång och där det naturliga urvalet fått göra sitt.

Faktum är att vi bara saktar ner den nödvändiga processen genom att skänka miljarder i bistånd och dränera u-länderna på dom driftigaste människorna genom massinvandring.

Om västvärlden slutar att skänka pengar och att ge annan hjälp så kommer dessa länder att tvingas att hjälpa sig själva, det kommer bli ett stort lidande under lång tid men i slutändan blir det till det bästa.

Vi har gjort vår darwinistiska resa, jag skäms inte för att jag hade turen att födas då grovjobbet var gjort, mina förfäder har lidit, och det enda jag kan göra för att tacka dom är att bevara landet och folket som dom led för i befintligt skick.

Det lär jag fortsätta med, helt utan skam.

• Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 14:40:00 följande:
    Nej jag arbetar för mina pengar. Jag har inte fått något gratis bara för att jag är blond och blåögd. Våra förfäder har byggt detta land. Min släkt har bott i Stockholm sen minst 1200-talet. Dom fick inte heller något gratis.
    Jag har 0 dåligt samvete att jag inte vill försörja fattiga invandrare.
    Du har även 0 empati och 0 basala kunskaper och tacksamhet om du inte förstår att du fått en helt otroligt massa gratis, bara genom att vara född i Sverige. Jag tycker inte du ska prata så mycket om Sverige för du förstår inte vad Sverige är för något. Sverige är känt i världen för humanism, öppenhet och moderna värderingar. Det är det våra förfäder har byggt och vi kan vara stolta över. Du representerar värderingar som bara en liten klick står för, man skulle rent av kunna kalla dem osvenska värderingar.

För övrigt undrar jag vad som drog dig till nicket Errol Flynn? Han är ju bl a känd för antisemitiska uttalanden och uttalat stöd för Hitler, var det det som lockade?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • stoner
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 14:43:18 följande:
    Lite off topic men du gör inte någon en ekonomisk tjänst genom att konsumera mindre om du nu tror det, det är konsumtionen i västvärlden som lyft Asien från fattigdom och som nu håller på att göra samma sak i Afirka. Att det sen leder till miljöproblem är en annan sak, marknadskrafter är inte bra på att lösa miljöproblem eftersom de inte åsätts ett värde. Där måste politiker göra en insats med kraftigt höjda skatter på energi och utsläpp. 
    I det korta loppet, nej.

Men om världen skall bli mer jämlik genom konsumtion kommer livsvillkoren kollapsa på jorden pga miljöförstöring.

Återstår alltså:
    1. Vi som redan överkonsumerar, drar ner. Vi ger sedan skäligt betalt och rättvisa villkor för produktion och handel globalt.
    2. Vi fortsätter som vi gör för att vi inte vill ge upp några privelegier.
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:26:04 följande:
    Det finns inga andra länder som delar ut fullt utrustade moderna lägenheter till varje flykting, nej. Som de bara FÅR, med hyran betald, och lika mycket i socialbidrag som landets egna infödda bidragstagare. Det förekommer ingen annanstans.

Nej, jag tror inte på att inte ge dem bidrag heller, för då skulle de bara stjäla och råna oss i stället. Bättre då att minska ner antalet.

Asylboendena skulle dock kunna vara enklare och kosta mindre. Som det nu är är det ett geschäft. Bert Karlsson t.ex, alltid lika driftig och med matjord i fickorna, tjänar multum på att upplåta sådana boenden till Migrationsverket.
    Oh, trodde att svensk kultur skulle bevaras. Solig Sverige - det enda landet i världen där politiken inte har någonting med kulturen att göra och vice versa.
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 14:53:38 följande:
    Det VI som skall anpassa oss till människor i tredje världen? Hur går det ihop med att Sverige försörjer halva Afrika sedan 70-talet genom 38 miljarder kr årligen i bistånd? Lägg sedan till nåra ytterliga hundra miljarder från övriga västvärlden.

Sex av världens tio snabbast växande ekonomier finns i Afrika så du behöver inte vara så orolig, Afrika kommer http://www.economist.com/blogs/baobab/2013/05/development-africa
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • stoner
    pidda skrev 2014-01-03 14:53:38 följande:

Orkar inte ens kommentera ditt genomkorkade räkneexempel, men JA vi skall anpassa oss. För att få en bättre värld.
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 14:58:20 följande:
    Har inte heller dåligt samvete, varför skulle jag ha det?

Var nation tar hand om sitt folk och reder sig själva, jag kan inte ta ansvar för områden i världen där inte naturen haft sin gång och där det naturliga urvalet fått göra sitt.

Faktum är att vi bara saktar ner den nödvändiga processen genom att skänka miljarder i bistånd och dränera u-länderna på dom driftigaste människorna genom massinvandring.

Om västvärlden slutar att skänka pengar och att ge annan hjälp så kommer dessa länder att tvingas att hjälpa sig själva, det kommer bli ett stort lidande under lång tid men i slutändan blir det till det bästa.

Vi har gjort vår darwinistiska resa, jag skäms inte för att jag hade turen att födas då grovjobbet var gjort, mina förfäder har lidit, och det enda jag kan göra för att tacka dom är att bevara landet och folket som dom led för i befintligt skick.

Det lär jag fortsätta med, helt utan skam.

Över 1000 år av slaveri och tömning på naturliga resurser = "[...] naturen [inte] haft sin gång och där det naturliga urvalet fått göra sitt.".

Afrika låg på samma utvecklingsnivå som Sverige, innan araberna började förslava befolkningen och göra större delen av kontinenten otillgänglig för några teknologiska revolutioner överhuvudtaget. Först vid 1970-talet så förbjöds araberna att förslava detta folket helt och hållet i offentliga dokument.

Prova att jämföra förträfflighet med landsmän istället. En landsman säger då - prova på en historiebok och sluta dra Charles Darwin i skägget, för herrn hade knappast uppskattat missbruket utav tillhörande läror.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?