• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    Psykologistuderande skrev 2014-01-03 12:33:16 följande:
    Men varför är det så? Har Ni någon koll på det? Är det så att invandrare har en kriminell-genuppsättning? Eller är det andra faktorer som spelar in? Hur fungerar integrationspolitiken i vårt land? Kom igen nu - ni är vuxna människor och måste för sjutton kunna se ett sammanhang, ett vidare perspektiv!  Varför ser det ut som det gör på vissa ställen på jorden? Kan man skriva att vi här i västvärlden profiterar på andra människors naturtillgångar? Utnyttjar vi billig arbetskraft? 

Läs på - gör om - gör rätt. Sluta förlita er på Aftonblandet, avpixlat etc. Gör er själv en tjänst och lägg ner tiden på att skaffa er riktig kunskap istället för att ständigt dra ner debatterna på dagisnivå.

/Linda
    Hur menar du nu? Att det är VÅRT fel ifall afrikanerna gruppvåldtar våra döttrar..?

Detta med våldtäkterna har två förklaringar, båda kopplade till islam och den tillhörande hederskulturen. De unga männen lever i sexuell frustration, p.g.a. att de inte får ha sex med sina egna kvinnor förrän de kan gifta sig. Flickorna måste nämligen vara oskulder på bröllopsnatten.

Samtidigt har de med modersmjölken fått med sig, att svenska kvinnor - som visar håret och en stor del av kroppen, och har sex och till och med får barn utan att vara gifta - är horor utan människovärde. Enligt deras sätt att se, så är det inte ett brott att våldta en ogift kvinna som inte längre är oskuld, eller en gift kvinna som varit otrogen, eftersom hon ändå inte har någon dygd kvar att skydda. Lägg till detta att männen ofta är analfabeter, helt saknar utbildning o.s.v..
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 12:45:03 följande:
    Jag känner nog lite att jag till och från skiter i orsakerna. Jag vill inte ha kriminellt drägg här som kan förvisas. Jag vill inte ha terrorister och människor som begått folkmord och smitit in på falska pass. Mina barn ska växa upp här. Resten är oväsentligt. Vi som arbetar och betalar skatt och vill leva i fred ska inte påtvingas konflikter från andra länder. Oavsett om Sverige sålt vapen osv. Import och export har alltid funnits.
    Ja, precis.
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:54:16 följande:
    Jag tror vi måste förändra vårat samhälle och jag tror vi måste rucka på våra privelegier.
    Jag tror på ett helt annat sätt för världen att organisera sig. Gränser är bara en svajig social konstruktion som skapar våld och orättvisor.

Glöm inte att gränser och dess innebörd är och alltid har varit väldigt föränderliga, tänk bara vad som hänt i Europa de senaste 60 åren. 
    Vi har redan ruckat tillräckligt mycket på vad du kallar våra "privilegier". Som inte är något annat än det som vi själva och våra förfäder arbetat ihop. I det här klimatet får man ju inget gratis. Livet var mycket hårt för de flesta för mindre än hundra år sedan ÄVEN i Sverige! De som vill förändra sina livsvillkor, får göra samma arbete i sina egna länder. De kan inte bara komma hit och snylta och få allting gratis. Det är jag jävligt trött på...

Ja, men HÄR uppe har gränserna inte förändrats på flera hundra år. Sverige är en nationalstat, vars gränser bestäms av naturen - hav, fjäll och storskog. Därför har också vårt folk kunnat bli så enhetligt - eftersom det varit relativt svårt att ta sig hit menar jag. Allt detta blir förstör nu...
  • stoner
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:00:39 följande:
    Allt det där. Och vi ger mer än något annat land i förhållande till folkmängden.

I Medelhavsländerna t.ex., får flyktingarna som kommer över från Afrika bo i en mycket lägre standard på flyktingförläggningarna än de får här, och när de fått uppehållstillstånd släpps de ut i samhället att klara sig själva. Det finns inga bidrag för dem. Inte undra på då, att de drar vidare till Sverige där de får allting kravlöst och gratis...
    Är det antal i förhållande till folkmänd som räknas?
    Jag tycker det är ganska vettigt att man flyttar där det finns plats och man kan fördela tillgångar bättre.

Om man ser till antalet flyktingar i förhållande till BNP är det igen Pakistan, Kongo och Kenya som ligger i topp. 
    Iran och Turkiet är andra länder som "ger mer" till flyktingar än Svevige .

Enligt den jämförelsen du gör med medelhavsländerna är det alltså standarden på flyktingboendet samt bidragen som är problemet? Så om Sverige skulle ha sunkigare baracker att bo i och 0 bidrag så skulle det vara okej?
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:10:09 följande:
    Här behöver du inte ens pass eller ID. Fantastiskt. Hade vi varit noggranna hade vi sluppit det här äcklet:

www.svd.se/nyheter/inrikes/svensk-man-doms-fo...

Första "svensken" dömd för folkmord. Svensk my ass.
    ...och tidningarna jamsar med. Noterade ni för övrigt, att polisen gick ut med frasen "sydeuropeiskt utseende" i sin efterlysning av mannen som grovt misshandlade en tolvåring för några dagar sedan..? Men PK-media uteslöt den upplysningen. De skrev allt annat, om hur han var klädd och vad han hade för frisyr, men inte det viktigaste. Jag mailade faktiskt om detta, till de båda reportrarna på Expressen som skrev den första artikeln, men har inte fått något svar... Surprise..?
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:14:59 följande:
    Ja, precis.
    Jag tycker vi får in massa skit som inte har här att göra. 12-åringen som blev utsatt för mordförsök i Borås = släktfejd mellan albanska släkter. 12-åringens pappa sitter för mord i hemlandet på en släkting till den nu aktuella våldsmannen. De befinner sig här illegalt och har fått avslag. Ut med allihopa. De kan behålla sina släktfejder som härjat i 20 år.
    Och somalierna som gick fria från gruppvåldtäkten i Älvsjö. Vi behöver inte importera kriminalitet.
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 13:21:00 följande:
    Jag tycker det är ganska vettigt att man flyttar där det finns plats och man kan fördela tillgångar bättre.

Om man ser till antalet flyktingar i förhållande till BNP är det igen Pakistan, Kongo och Kenya som ligger i topp. 

Enligt den jämförelsen du gör med medelhavsländerna är det alltså standarden på flyktingboendet samt bidragen som är problemet? Så om Sverige skulle ha sunkigare baracker att bo i och 0 bidrag så skulle det vara okej?
    Det finns inga andra länder som delar ut fullt utrustade moderna lägenheter till varje flykting, nej. Som de bara FÅR, med hyran betald, och lika mycket i socialbidrag som landets egna infödda bidragstagare. Det förekommer ingen annanstans.

Nej, jag tror inte på att inte ge dem bidrag heller, för då skulle de bara stjäla och råna oss i stället. Bättre då att minska ner antalet.

Asylboendena skulle dock kunna vara enklare och kosta mindre. Som det nu är är det ett geschäft. Bert Karlsson t.ex, alltid lika driftig och med matjord i fickorna, tjänar multum på att upplåta sådana boenden till Migrationsverket.
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:23:45 följande:
    Jag tycker vi får in massa skit som inte har här att göra. 12-åringen som blev utsatt för mordförsök i Borås = släktfejd mellan albanska släkter. 12-åringens pappa sitter för mord i hemlandet på en släkting till den nu aktuella våldsmannen. De befinner sig här illegalt och har fått avslag. Ut med allihopa. De kan behålla sina släktfejder som härjat i 20 år.
    Och somalierna som gick fria från gruppvåldtäkten i Älvsjö. Vi behöver inte importera kriminalitet.
    Håller med. Finns även zigenare här, som fortsatt sina släktfejder på svensk mark, vilket tagit massor av resurser från polis och rättsväsende. UT MED DEM!
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:21:00 följande:

När du pratar om intilliggande länder som bygger upp tältläger gör du ett misstag. Flyktingarna bor i misär, kommer inte få PUT i dessa länder och dessutom skänker Sverige pengar till sådana läger. Lägrena bekostas INTE av skattebetalarna i landet.
    När flyktingar kommer till Sverige är det vi skattebetalare som står för notan. Stor skillnad. Och här bor man inte i tält utomhus utan rent vatten.
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:22:50 följande:
    ...och tidningarna jamsar med. Noterade ni för övrigt, att polisen gick ut med frasen "sydeuropeiskt utseende" i sin efterlysning av mannen som grovt misshandlade en tolvåring för några dagar sedan..? Men PK-media uteslöt den upplysningen. De skrev allt annat, om hur han var klädd och vad han hade för frisyr, men inte det viktigaste. Jag mailade faktiskt om detta, till de båda reportrarna på Expressen som skrev den första artikeln, men har inte fått något svar... Surprise..?
    De kunde skrivit alban direkt. Och att de är här illegalt. Har de tur kanske de kan få socialbidrag nu.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?