• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tomaraya

Jag ser inget fel i att rösta på SD. 
    Jag tycker dom är bra som vågar ta upp en fråga som är ett problem i Sverige.
    Jag är inte heller rasist eller någe liknande men jag tror det finns bättre sätt att hjälpa på. 
    Så som jag tänker är att ska man hjälpa folk som har det svårt så ska man göra det på plats.
    Jag tror inte att dom som verkligen behöver hjälp kan ta sig hit..Det tycker jag är synd men då kan vi göra massor på plats. Mat,vaten och allt som dom behöver. 

• Digestive
    Philipsson skrev 2014-01-02 23:57:38 följande:
    Du erkänner här svart på vitt att du vill ha hög invandring som en del i avskaffandet av välfärdssamhället, och istället ersätta det med bankvälde och all makt till storfinansen. Landsförräderi! Fast tänk om våra politiker i sjuklövern och massmedie-etablissemanget kunde vara lika ärliga. Högerns taktik har burit frukt. Man har gillrat de fällor vänstern har klivit rakt ned i. T.o. m. vänstern deltar i skapandet av en underklass i Sverige, under det man tror att man är "snäll".

F.ö., om man vill hjälpa världens fattiga och svaga, då skulle man självfallet kunna åstadkomma mycket mer genom att hjälpa miljontals människor på plats, med vård, utbildning och förnödenheter. Att ge uppehållstillstånd till c:a 50 000/år i Sverige och anse sig välgörare, är inget annat än naken cynism. Ännu värre är det väl att man dessutom samarbetar med de regimer som gör så att folk tvingas på flykt, genom att t.ex. spionera på ryssarna för USA:s räkning, den nation som i särklass har tvingat mest människor på flykt sedan 1950-talet.
    Problemen som följer med en stagnerande folktillväxt kan ses som minst sagt blocköverskridande. Problemet uppstår i och med penningsystemets utformning och det problemet saknar någon politisk färg.

Sverige gav året 2013 ut 35793 uppehållstillstånd relaterat till flyktingar, då med anhöriga medräknade och av totalt 107799 immigranter. 28% av Sveriges immigration berör flyktingar och uppehållstillstånd, totalt.

http://www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba63135fe/1386061736165/Beviljade+uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd+och+registrerade+uppeh%C3%A5llsr%C3%A4tter+2013.pdf

Hur tror vederbörande att de återstående 72% immigranter, som främst berör arbete och studier, reagerar utifall Sverige går ifrån ~35793 mottagna flyktingar ner till ~3579 (det vill säga sänker flyktingkvoten med 90%, som Sverigedemokraterna önskar)?
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-02 22:39:15 följande:
    Det finns Sannakällor men dom får du googla efter själv. Lyssnar du bara till det dina kompisar säger är sant?

Kan du inte bara erkänna att du hittat på siffrorna? Det är såna här "fakta" som sprids inom Sd och andra intoleranta organisationer.
  • Ermenegildo
    Philipsson skrev 2014-01-02 23:57:38 följande:
    Du erkänner här svart på vitt att du vill ha hög invandring som en del i avskaffandet av välfärdssamhället, och istället ersätta det med bankvälde och all makt till storfinansen. Landsförräderi! Fast tänk om våra politiker i sjuklövern och massmedie-etablissemanget kunde vara lika ärliga. Högerns taktik har burit frukt. Man har gillrat de fällor vänstern har klivit rakt ned i. T.o. m. vänstern deltar i skapandet av en underklass i Sverige, under det man tror att man är "snäll".

F.ö., om man vill hjälpa världens fattiga och svaga, då skulle man självfallet kunna åstadkomma mycket mer genom att hjälpa miljontals människor på plats, med vård, utbildning och förnödenheter. Att ge uppehållstillstånd till c:a 50 000/år i Sverige och anse sig välgörare, är inget annat än naken cynism. Ännu värre är det väl att man dessutom samarbetar med de regimer som gör så att folk tvingas på flykt, genom att t.ex. spionera på ryssarna för USA:s räkning, den nation som i särklass har tvingat mest människor på flykt sedan 1950-talet.
    Nej, det erkänner eller skriver jag inte. Kan vi debattera det jag skriver istället för det du hittar på att jag skriver? Vad gäller bankerna så är de starka därför att politiker har bestämt att samhället inte klarar av att de går omkull. Jag tillhör de som tycker att fler banker än Lehman borde ha fått gå i konkurs 2008-2009 så din polemik är helt felaktig. Tugget om "storfinansen" tycker jag du kan lägga ner, det är en term som antyder en konspirationsteori som är lätt motbevisad. Kapital är lika rörligt som allt annat idag, vilket är bra.

Vari ligger cynismen? Att det bara är 50 000? Skulle det vara mindre cyniskt att inte hjälpa någon? Ett helt ologiskt resonemang. Att du är USA-hatare är inte så överraskande men att ge USA skulden för flyktingströmmar är historielöst. Det måste  vara lite förvirrande att vara gammal vänstergubbe numera, de gamla kompisarna Ryssland och Kina står ju för en mycket råare kapitalism och större klasskillnader än USA idag. Återstår väl bara idealsamhällena Kuba och Nordkorea att längta til...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 21:37:26 följande:

Förväntar mig en källa på de 90% du syftar på, tror du har läst lite för mycket på avpixlat nu..

Eftersom du sannolikt inte kan presentera någon källa så ställer jag några frågor också:
    - Vad tror du det beror på om dina siffror stämmer?
    - Varför är det relevant att dela upp dömda personer i grupper istället för att hitta orsakerna till varför de faller in i kriminalitet? En svensk kriminell är lika "dålig" som en utländsk sådan, tycker du inte det?
    wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6.html

Gammal artikel men det ser likadant ut idag. Det är extremt många invandrare i svenska fängelser. Sen kallas många av dom svenskar då dom fått svenskt medborgarskap men många kan inte ett ord svenska.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-02 22:03:46 följande:
    Din "hållbara flyktingpolitik" visade ju sig bestå endast i att lösningen på integrationsproblem är att stoppa invandring och utvisa de invandrare som är här. Man påstår helt enkelt att alla möjliga problem skulle lösas om vi bara vore ett mer homogent etniskt samhälle. Förutom att det är en rasistisk hållning är den helt irrationell. Det finns inga bevis eller ens tecken på att etniskt homogena samhällen skulle vara bättre för medborgarna.
    Nej. Jag ansåg att icke självförsörjande (efter ett visst antal år) och kriminella ska skickas tillbaka. Knappast en förlust.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 11:41:12 följande:
    Nej. Jag ansåg att icke självförsörjande (efter ett visst antal år) och kriminella ska skickas tillbaka. Knappast en förlust.
    Vilket fortfarande inte innehåller tillstymmelse till idé om hur integrationen ska förbättras.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • stoner
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 11:41:12 följande:
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?