• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Missermajser
    Philipsson skrev 2014-01-01 08:36:06 följande:
    Nationalstaterna skapades utifrån det nationalistiska perspektivet och franska revolutionen var en nationalistisk (jakobinsk) revolution, och den gav oss civilrätten t.ex. Saltsjöbadsavtalet var också det nationalistiskt. Det handlade bl.a. om att stärka de SVENSKA medborgarnas rätt på arbetsmarknaden.

Du kanske vill tillbaka till medeltiden?

Det är ju det EU handlar om. Om att ta makten från nationalstaterna och flytta den till det kapitalistiska EU, om att avskaffa centrala avtal. Den fria rörligheten är ju bara kapitalets frihet att utnyttja arbetskraften, och att avskaffa dennas rättigheter.
    Frågan är om det längre går att skapa någon rätt för svenska medborgare på arbetsmarknaden då bolagen de eventuellt ska arbeta för är internationella. Arbetsmarknaden samt produktionen är ju egentligen internationell och då finns ju egentligen inget som binder samman nationalstaternas befolkning mer än abstrakta konstruktioner i form av kultur och traditioner som skriker i sina sista dödsryckningar. Det framtida kittet för folk lär inte vara detta utan mer primära och akuta behov.

Nationalstatens ekonomi är beroende av en produktion samt det nya tjänstesamhället som någon ska efterfråga....

De viktigaste förändringarna bort från nationalstatens makt och inflytande är redan genomförda men den tillåts inte ta för för starkt uttryck då för plötsliga effekter skapar för mycket oro.

Vill ni nationalister in i regerings och/eller riksdagsposition så gör ni egentligen inte det i landets tjänst utan som underlydande av de krafter där ALLT finansieras.
    Länderna är inget annat än åkrar som då och då ligger i träda medan storbönderna far runt och skördar dem.
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 10:05:44 följande:
    Genom att jag reagerar på rasism och andra orättvisor?

Har du sett att han skriver rasistiska sake??
  • sjuttiofemman
    Thomas66 skrev 2014-01-01 11:58:19 följande:
    Har du sett att han skriver rasistiska sake??

Jag skrev orättvisor också, det är allt annat än rättvist att anklaga de som kommer hit för att orsaka de problem som de flyr från.

Uppercase är inte den mest toleranta personen..
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 12:03:34 följande:

Jag skrev orättvisor också, det är allt annat än rättvist att anklaga de som kommer hit för att orsaka de problem som de flyr från.
    Uppercase är inte den mest toleranta personen..
    Jag tycker Uppercase var lite intressant. Till skillnad från de flesta andra sverigedemokrater försökte hen stundtals resonera. Det är inte omöjligt att hen inte bara flyr  till avpissat för att skvätta på invandrare - utan att hen också funderar på varför han inte klarade av att möta motstånd.

Och att fly är faktiskt ett mänskligt sätt att hantera situationer man inte klarar av. Egentligen handlar ju nästan allt om som sverigedemokrater skriver om detta, att de tycker fel sorts människor flyr till Sverige, att det borde vara norrmän som flydde hit, inte muslimer eller analfabeter eller somalier. En slags SD-paradox, där de som borde vara välkomna inte har behov av skydd, medan de som har behov av skydd inte är välkomna för att de har fel utbildning, fel religion och fel hudfärg.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2013-12-31 19:43:15 följande:
    Vi borde ta efter Kanada. Och bara ta in The best and the brightest immigrants!

www.cic.gc.ca/ENGLISH/department/media/releases/2013/2013-10-28.asp

Tänk vad bra det skulle gå för Sverige då. Men vi har valt att lägga krutet på somalier, afghaner och liknande. Superbt.

Så det finns inte en enda somalier eller afghan som har högre kompetens?

Är du medveten om rasismen i ditt inlägg?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 13:44:04 följande:

Så det finns inte en enda somalier eller afghan som har högre kompetens?
    Är du medveten om rasismen i ditt inlägg?
    Nej. Finns ingen rasism i mitt inlägg. Bara ett konstaterande.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-01 16:40:25 följande:
    Nej. Finns ingen rasism i mitt inlägg. Bara ett konstaterande.

Du tillskriver somalier och afghaner ett lägre värde än andra folkslag så jo det är rasistiskt. Ne.se har en bra beskrivning av ordet.

Det är den här vardagsrasismen som Sd lever på men vägrar erkänna.
  • Missermajser
    Errol Flynn skrev 2014-01-01 20:37:56 följande:
    Lägre värde? Jag konstaterade att Sverige har 0 krav på sina flyktingar och det är det som gjort oss så attraktiva bland främst MENA-folk.

Varför då?
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-01 21:07:31 följande:

Han har väl inte flytt, tycker att han verkade sansad. Finns väl ingen större vits att argumentera med allt för länge. Dett finns ingen fördel med invandring som sker idag mera än att vara snäl, det är inget fel med det men då skriver man det. Tror att dom flesta tröttnar på att höra järnrör och allt vad det är i långa inlägg helatiden . Har aldrig någonsin sätt något argument som håller, från dig eller någon annan av dina kamrater här. Blir mest förundrad att ni orkar rapa samma saker månad ut och in, och det roligaste är när ni tror att ni skriver bra, när det enbart är svammel.
    Visst, det är samma argument, men det beror ju på att SD-klanen upprepar samma påståenden i evighet.

Personligen tror jag att det vore bättre om klanen kom ut ur garderoben och konstaterade att de vill värdera människor olika, att det handlar om invandrare från vissa områden som SD-klanen reagerar på.

Det är egentligen det allt handlar om - att SD-klanen inte förstår att Sveriges asylpolitik inte bedömer människor efter ursprung utan som individer.

Och visst flydde Uppercase. Hen ville framstå som en resonabel klanmedlem men fann att det inte var möjlig i en miljö där hen inte enbart var omgiven av andra sd-aktivister.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-01-01 18:52:32 följande:

Du tillskriver somalier och afghaner ett lägre värde än andra folkslag så jo det är rasistiskt. Ne.se har en bra beskrivning av ordet.
    Det är den här vardagsrasismen som Sd lever på men vägrar erkänna.
    Du måste vara den osakligaste debattören på forumet. Inte ett enda sakligt inlägg, utan bara okvädingsord mot Sd, tagna från luften.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?