Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

longone skrev 2013-12-23 23:38:24 följande:
    fast det är inte så. folk blir kallade rasister för att de uttrycker sig främlingsfientligt. sen är rasisterna själva fega och vågar inte stå för det som deras åsikter symboliserar. det är snarare så att man inte längre kalla någon rasist. rasisterna sitter alltid redo med pk-kortet. och är man inte pk så är man extremvänster, det är tydligen till den gruppen alla hör så länge man inte är rasist. finns liksom ingen gråskala. det var därför alla 16000 som var och demonstrera i helgen vara afa [quote=72037088][quote-nick]Digestive skrev 2013-12-24 00:10:41 följande:[/quote-nick]
    Philomena skrev 2013-12-23 22:33:45 följande:
    Vad pratar du nu..? Intelligens är i högsta grad ärftligt. Det kan du se på vilken (svensk) familj som helst. Självklart kan större intellektuella utmaningar, framslipa en högre intelligens hos ett helt folkslag. I synnerhet om det naturliga urvalet får verka i tiotusentals år... Livet vid iskanten var ju inte lätt för de första européerna. Det krävdes anpassningsförmåga och kvicktänkthet. Och även hela vägen sedan, i vårat kalla och karga klimat, där det var nödvändigt att man planerade för framtiden och lade i lador för nödår.
    Ja, skillnaden mellan en afrikan och en västerlänning, som båda ifrån födseln, isoleras i vardera vit lokal fram till 25-årsåldern - lär utmärka sig fruktansvärt mycket.   Haha, nej, såklart, att planera inför framtiden behövs ju inte i Afrika.  Jakt i regnskogar och på savannen behöver inte heller o och anpassningsförmåga.  Allt sådant återfinns enbart som nödvändigheter i kalla klimat.  Börjar få slut på tomtar nu.

Nä det tror inte jag, men dom vi nu ska ta emot från Afrika där 67% av kvinnorna och 50% av pojkarna har blivit utsatta för våldtäktsförsök eller våldtäkt lär inte vara någon rolig historia att ta hand om. Tom du kanske förstår att det är vardagsmat,
  • Thomas66
    effemgea skrev 2013-12-29 19:39:19 följande:
    I dagens Filosofiska rummet diskuterades tillit mot bakgrund av mångkultur, minskad social rörlighet och nationell identitet, med mera. Ett utmärkt exempel på att det våra grönsaker brukar kalla PK-media mycket väl kan ta upp kontroversiella synpunkter. sverigesradio.se/sida/avsnitt/300070...

Detta har ju hänt flera ggr senaste månaderna och tom tidningarna nämner något ibland. Är det inte pinsamt att spela dum och påstå att det är vanligt med sådana diskutioner, eller tycker du verkligen att det har varit högtitak sista åren?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2013-12-29 23:25:53 följande:
    Ja, jag tycker att det är  högt i tak, därmed inte sagt att taket inte kunde vara högre. Men jag skulle vilja påstå att det tak sverigedemokrater upplever att de slår huvudet antingen är självkonstruerat eller också vad andra ser som ett anständighetens golv.

Tror att det är minst lika mycket vanligt folk som tycker att det media och även riksdagspartier håller på med idag ( iof antagligen inget nytt fenomen) är ytterst märkligt och sådant som man inte alls känner igen sig i . Lite synd bara att folk på ytterkanterna ( och att media har dom undersina vingar är helt absurt)har förstört så att det knappt går att diskutera invandring eller andra saker i samhället.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2013-12-30 16:43:14 följande:
    Ett underbart exempel på hur oförmågan att se sig själv som en del av en diskussion kan få rätt komiska effekter. Om jag skulle generalisera utifrån det jag läst av grabbarna som tycker att det politiskt korrekta Sverige lägger locket på och kallar all invandringskritik för främlingsfientlighet så är det just där det brister, kanske beroende på att även dessa personer delar en aning av offermentaliteten och självförhärligandet med SD-aktivisterna.
    Vitrysk hockeyhjälte
    Återställ
    Att använda enskilda företeelser som måttstock är tydligen okej när det görs åt rätt håll.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
    Vitrysk hockeyhjälte
    Återställ
    Det är _inte_ särskilt högt i tak vad gäller invandringsdebatten i det här landet. Fp fick inte ens föreslå sina berömda språktester utan att diverse debattledare och krönikörer började med det sedvanliga orerandet om "fiske i grumliga vatten" och "underblåsning av kritik mot islam". Däremot kan jag hålla med om att det inte gynnar debatten att SD:are och andra av "näthatartyp" häver ur sig sina klokheter i tid och otid och förväntas bli tagna på allvar.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.

Jag är inget offer, vet bara inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser dina påstående. Att du inte ha märkt en förändring av samhället är väldigt konstigt. Jag som bor helt ok ej ytterområde, men ändå har jag jobbarkompisar vars smådöttrar blir bespottade av folk för att dom är svennar, svärföräldrars grannar som blir rånade på väg hem, en bekant som för 2 veckor sedan blev rånad centralt 24 en lördagkväll, det skjuts med automatvapen mot restauranger mm . Du tror inte att VANLIGT folk vet vad som händer och har tröttnat på skiten????????
  • Thomas66
    effemgea skrev 2013-12-30 18:19:55 följande:
    Offer och offermentalitet är inte riktigt samma sak. Vore jag helt ensam att tycka att många sverigedemokrater präglas av offermentalitet skulle jag möjligen kunna ompröva min inställning - men - fördom eller inte - just offermentaliteten tycks vara en av de vanligaste beskrivningarna av sverigedemokrater. Jag minns att jag en gång för några år sedan deltog i en diskussion om rasism. Två tjejer med samma ursprung som vistades i nästan exakt samma miljöer upplevde rasismen i Sverige nästan diametralt motsatt. Den ena sa att  hon dagligen fick rasistiska glåpord kastade efter sig medan den andra inte märkte mycket av detta. Det verkar vara samma sak med beskrivningarna av svenskar, barn och vuxna, som utsätts för rasism av invandrare. Somliga som bor i förorterna märker inget av detta medan andra bespottas. En fråga. Vad gör dina jobbarkompisar år saken?  Själv skulle jag inte finna mig en sekund i att mina barn utsattes för rasism. Helt oacceptabelt - och skulle inget annat hjälpa så skulle jag vara berett att ta till ett verbalt järnrör för att skydda dem.

Det är ju inte så att Sd finns bara för att massa lögner sprids, är tom ganska övertygad att div skitsidor som avpixlat och vad dom nu heter, har helt rätt i det dom skriver Dom hade inte haft någon effekt eller behövts om media gjort sitt jobb ( och jag förstår att det är ett riktigt Stort/ svårtt problem att välja vad man ska skriva) Men hade det varit ett normalt klimat så hade nassarna och vänsteranhängarna kunnat sitta själva och runka till sina sjuka idéer . Just nu känns det som kvällstidningarna är precis som rasistsidorna som ni kallar dom och det tycker jag är minst sagt sjukt.Men om jag ska vara ärlig så tror jag att det är ett Stockholmssyndrom vet att GT och lite andra mindre tidningar är rätt objektiva.
  • Thomas66
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 18:55:09 följande:
    Håller helt med dig, dessutom hade inte ens en 10 del av alla Svenskar känt till Avpixlat om inte det varit för att Aftonbladet och div kvällstidningar haft hårdbevakning och hängt där. Det var så jag fick reda på sidan och hittils har jag inte hittat något "främlingsfientligt" i deras artiklar även om nyhetsutbudet selektivt till 99% handlar om just sådant invandrare gjort. Allra mest blev jag faktiskt irriterad över alla som spydde skit och sa sig skämmas över att bo i Sverige när nyheten om att en man och hans barn blev misshandlade av ett gäng i Malmö, att det var ett invandrargäng som utfört dådet skrevs inte ett ord om i konventionella tidningen. Det var först jag såg det på avpixlat man började fundera och det var inte svårt att hitta "sanningen" i danska tidningar, som tillskillnad från Svenska uppenbarligen inte utför samma censur.
    Don't make me use UPPERCASE.

Här trodde ju direkt några att det va Sdare som försökte kasta ner mannen från en bro och stampa på hans händer när han hängde i räcket och hans barn stod/ låg bredvid , men givetvis är ju inte sådant något viktigt att skriva så mycket om. Läser aldrig på dom sidorna har följt några länkar ibland vill inte läsa om hur illa det är , kräks och mår dåligt då. Tror att dom V/ Mp som hänger här borde läsa mycket där så att dom lämnar sin bubbla, och att dom mest fanatiska som skriver där skulle behöva gå ut och umgås med dom bra invandrare som finns , då kanske det skulle bli en vettigbalans.
  • Thomas66
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 20:29:09 följande:
    Folk är fruktansvärt naiva och äter allt som etablerad media matar dom med. Aftonbladet har jag stora anledningar att misstro då jag har personligen varit vittne till ett av deras reportage och sedan läst artikeln, rubriken var dessutom ren lögn. Men samtidigt förstår jag det är tidningar som lever på att sälja lösnummer, spektakulärt och helt katastrofalt ska det vara för att de ska sälja något.  Att vistas bland invandrare har inte stor betydelse, för invandrare som term omfattar en ofantlig mängd personer och det finns de som är exemplariska och de som precis som vissa svenskar inte borde få gå fritt i samhället.  Felet är att precis som med fångvården har det blivit någon tycka synd om mentalitet i samhället, folk som är fördumma för att förstå att en person som har ett sju sidor långt straffregister förmodligen inte svarar speciellt bra på den "terapi" som ges.  Själv har jag inget som helst problem med invandrare, även om jag stött på riktiga rötägg där; men det har jag gjort bland ursvenskar också. Problemet som jag ser det är att samhället har totalt misslyckats med den invandring som varit nu, det är en självklar utgift som utan jag med minsta tvivel är helt säker på är en stor del av anledningen landet håller på att gå den väg det gör, dvs käpprätt åt helvete. Att det sedan sitter nysvenskar och argumenterar högljut i den här tråden är en sak, men jag blir riktigt besviken på de som sedan generationer är svenskar och totalt vill kasta bort allt som deras förfäder slitit för att åstakomma. Sverige har inte alltid varit något välfärdsland, det räcker med att gå tillbaka till 30 talet för att se hur illa ställt det var här då. 

Visst är det så, själv bryr jag mig inte så mycket hur man ser ut. Men när vissa i tråden påstår, eller om dom tror att vi har tagit emot ca 20000 invandrare sista 10 åren så blir jag fundersam, lite arg då jag tror att dom är extremvänster. Har jobbat en del i Gbg Sthlm sista åren och blivit lite överraskad att det finns så mycket ej skandinaviska människor här. Det går ca 50% sk invandrare i min dotters klass inga problem med det! det är bra folk med bra föräldrar. Det finns inte många andra skolor kvar som inte ser ut så här. Men när dom tror att det ordnarsig bara vi släpper in barn från ytterområdena så blir det bra. Här va vi tidiga med sådana idiot idéer ( ca 10 år sedan) man la ner skolor och flyttade dom till en bra skola som idag är lika dålig som den dom flyttade.
  • Thomas66
    UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:
    Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de.  Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 
    [quote=72084643][quote-nick]UPPERCASE skrev 2013-12-30 21:25:54 följande:[/quote-nick]Men det som irriterar mig mest är att ingen av dom har kommit med ett enda argument för, det handlar enbart om att picka på inlägg som skrivits. Helst förlöjliga andra och nedvärdera- vissa så långt att de kallar 10% av alla väljare för "grönsaker" för de inte har samma åsikt som de.  Andra påstår att tex jag inte borde ha Svenskt medborgarskap för min svenska är otillräcklig detta av anledning att jag anser att krav på att behärska språket borde definitivt vara ett kriterium för att bli Svenskmedborgare. 

Lite märkligt att nästan alla av dom sämsta inläggen ang personangrepp kommer från tomtarna som kallar sig feminister och antirasister här på familjeliv Misstänker att dom har provat lyckan på Fb men misslyckats , och nu kör samma metod här som den dom föraktar där.Själv tycker jag säg vad du tycker utan någon strategi.
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2013-12-31 20:53:22 följande:
    Det är inte de människor som flyr som är skulden till att de inte kan bo kvar, märklig inställning. Men avregistrera dig du, antar att du stannar på avpixlat där ingen säger emot dig.

Bra att du stannar det kommer att öka Sd mycket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?