Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-15 22:01:04 följande:
    Jaha. Som exempelvis att förintelsen aldrig ägde rum. Ta dig en titt på exempelvis metapedia för att få insyn i området innan du kommenterar vidare.

Jag läser ju aldrig där, menar du att tex avpixlat skriver att förintelsen aldrig har hänt ?
  • Thomas66
    Ermenegildo skrev 2014-01-15 22:55:42 följande:
    Det har inget med nation att göra. Gå tillbaka 100 år i tiden så fick barn i Sverige lära sig att det var Gud som utsett vår kung och regering. Läs vad Moberg berättar här: repf.se/moberg En stor anledning till rasism är ren okunskap och historielöshet. Hyllningarna till dessa "svenska värderingar" gäller de värderingar som man sett under sin egen livstid och betraktar som några slags eviga svenska sanningar. I själva verket är det just vår öppenhet mot omvärlden och vår nyfikenhet som givit oss de värderingar vi har idag. Så å ena sidan är man stark motståndare till att samhället förändras mot mer jämställdhet, öppenhet mot omvärlden och internationellt samarbete. Å andra sidan är det just utvecklingen av samhället som givit de värderingar man säger sig vilja behålla. En paradox.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Va fan pratar du om? Undrade bara om Ryska eller Kinesiska värderingar vad bättre än Svenska ? Undrade efter som tydligen alla våra värderingar är helt värdelösa. U
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-15 23:12:26 följande:
    Nationalismen uttrycker inte typiska svenska värderingar. Det är ju bara någon bl a SD påstår. Det är ju inte mer sant än "Carlsberg - probably the best lager in the world".

Nationalism? Tycker du att Carlsberg är sämre än mullor?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-15 23:04:14 följande:
    Nej, jag menade det jag skrev och det var ett svar på ditt inlägg där du skrev "nästan allt  som Nazistsidorna skriver är sant" vilket jag påstod inte alls stämmer. Om du inte läser på metapedia kanske du ska ta och titta på någon annan nazistvänlig sajt för att se att det är vanligt att nazister hävdar att förintelsen aldrig ägt rum.

Läser forfarande inte på några sådana sidor. Men är övertygad om att det hade stått på varenda löp om dom la ut statistik eller brottsfall som ej är Sanna.
  • Thomas66
    Ermenegildo skrev 2014-01-15 23:08:12 följande:
    Jag förstår att det gick lite över ditt huvud. Låt mig förklara. Du skrev ordagrant: "Svenska värderingar känns lite bättre än tex Saudiarabiens." Då frågar jag mig, vilka är dessa värderingar som du betraktar som "svenska"? Var kommer de ifrån och hur har de uppstått? Varför var det så självklart för de flesta i Sverige att kvinnor inte skulle ha rösträtt för 100 år sen, eller att tjuvar eller kättare skulle steglas för ett par hundra år sen? Och vad är det för värderingar du talar om i Saudiarabien och varifrån kommer de och hur stabila är de?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Ja, eftersom det i din värld inte finns något som Sverige är bra på. Vi är bland dom mest jämställda och generösaste, miljövänliga, lojala mot arbetsgivare, bra villkor för löntagare. Vi är/ har varit otroligt duktiga på teknik, industri och tom idrott . Detta kallar jag Svenskt. Om du inte kan se några skillnader här och i tex Saudiarabien, så är du definitivt en av dom som haft tur att födas här.
  • Thomas66
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-16 12:31:45 följande:
    Man frågar sig ju också varför de "svenska" värderingarna generellt framstår som betydligt mer moderna och jämställda än de "saudiarabiska". Det kan väl inte bero på den där religionen som man inte behöver känna sig det minsta rädd för och hotad av, eller?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.

Nejdå inget att oroa sig för. Bara man får ett Svenskpass , då blir det som att du och din släkt har bott här i århundrade .
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-16 13:01:44 följande:
    Det handlar nog snarare om att se utvecklingen så som den har skett, snarare än att ta onaturligt samt beslöjande mycket hänsyn till fabricerade nationsgränser. Sverige har importerat kultur och värderingar ifrån flertalet platser i världen (mest utmärkande via Amerika) och vidden utav den importen går inte att jämföra med immigrationen. Idag så har säkerligen Japan en större kultur- och värderingsimpakt på den etablerade svensken än Sveriges immigranter. Det går inte att göra svenskens värld lika liten som landgränserna som har hamnat på kartor. Alla länder utgör ett storkok utav både det ena och det andra.

Men det vet väl alla, kan inte tänka mig att någon tror att allt kommer från Sverige. Menar du att det inte finns några generella skillnader alls mellan läder/ folkslag?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-01-16 13:12:54 följande:
    Men det vet väl alla, kan inte tänka mig att någon tror att allt kommer från Sverige. Menar du att det inte finns några generella skillnader alls mellan läder/ folkslag?

Länder
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-16 19:07:31 följande:
    Det hänger kanske ihop med vad du anser siffrorna visar. Nu säger jag inte att du sagt så men om du till exempel säger att siffrorna visar att afrikaner är våldtäktsbenägna så är det rasistiskt eftersom det är en subjektiv bedömning av vad siffrorna står för där man drar ett helt "folk" över en kam. 

Om det finns ett land där 67% av kvinnorna och 50% av pojkarna har blivit våldtagna/sexuellt ofredande. Är det rasistiskt att anta att det finns flera våldtäktsmän där än i vissa andra länder?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-16 19:29:32 följande:
    SDare skulle det stå, inte SD. Källan är Thomas66 i inlägg 3716. Nationalism var ämnet och Thomas66 frågade i detta sammanhang om svenska värderingar inte var bättre än ett annat lands värderingar Men det är en intressant fråga: delas denna syn av partiet? Anser SD att den nationalistiska grundsyn som partiet bygger på utrycker "svenska värderingar"?

Det va min fråga lite konstigt att du blandar in Sd. Jag är ju inte Sd och Sd är ju inte jag. Har inte läst deras partiprogram, så för att få deras svar bör du nog maila dom och fråga.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?