Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-01-21 23:09:29 följande:
    Alltså, frågan om en samtyckeslag har ju varit på tapeten ett antal gånger tidigare och även om tanken är god så har man alltid kommit tillbaka till frågan: Hur skall det bevisas att det inte fanns samtycke? (Då talar vi inte om tydliga våldtäkter, utan mer om situationer där påstådd ånger inträffat när man s.a.s. har kommit en bit in i handlingen, till exempel efter krogen hemma hos honom eller henne. Eller, för den delen inom ett förhållande där den ena parten av någon anledning ångrat sig. Skall vi tillämpa omvänd bevisbörda? Något som (ännu) inte finns inom straffrätten. Om detta skulle bli verklighet, hur skall den åtalade kunna bevisa sin oskuld?  Och då är vi tillbaka på vad det fallit på tidigare, att det endast finns ett fåtal möjligheter som står den åtalade till buds: 1) Skriftligt avtal. (jävligt sexigt) 2) Inspelat tydligt Ja på frågan: "Är du med på att vi skall ligga". Helst med tidstämpel. 3) Video på hela akten (inklusive förspel och ända till tack och hej) 4) Vittnen till eventuellt muntligt avtal - men det kan ju eventuellt inte vara tillräckligt eftersom ett "nej" kan komma några sekunder innan själva penetreringen - eller mitt under själva akten. 5) Vittnen till hela akten. 6) Skriftligt eller muntligt samtycke (inspelat) i efterhand. För att göra något fullständigt klart: Jag är emot allt som ens kan antyda sexuellt tvång.  Vad frågan nu har med eventuellt hat till SD att göra. En sak kan vi i alla fall vara övertygade om och det är att SD gärna ser mycket hårda straff för våldtäktsmän. Intressant fråga under alla omständigheter.

Det kan säkert fungera 5-10 % procenten av våldtäkterna. Kräks lite då det känns lite Svenskt att sila myggen.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 23:32:06 följande:
    Naturligtvis är det personligt riktat om man talar om att någon har ett hål i huvudet om de resonerar si eller så som man sagt att de resonerar. Sedan var det INTE det jag sa att de (75) "kanske bara hjälper till med vatten" utan att det givetvis finns folk som gör det också. Under millitär ledning kallas det trosstropp, men det finns naturligtvis en massa civila insatser som krävs i krigstider inte minst sjukvårdinsatser och annan humanitär hjälp. Jag är inte naiv utan det är dina omskrivningar av vad jag har sagt som är naiva.

Du kan kalla det va du vill, men Säpo är helt hundra på att det är minst 75 som krigar för al-Qaida från Sverige. Och det ser lika dant ut i hela Europa att dom åker ner. Varför är du så sugen på att ha kvar dessa idioter i landet? Bara för att lagen säger så ? Du måste väl ha en egenåsikt? Bör dom aldrig mera få komma tillbaka. Eller inte ?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-22 20:53:22 följande:
    Ja men visst, vad fan som helst liksom - bara offren håller tyst så att det inte syns i statistiken senare. Liksom bara det Sverigedemokraterna bryr sig om, att vinkla en situation som kvinnor har fått kämpa för. I BBC, alltså i andra länder, så har de klart för sig att Sverige har en helt annan rubricering för vad som klassas som våldtäkt. Svensken verkar dock för blåst, ärligt talat. I Sverige så anmäls våldtäkter i stor utsträckning för att människor bryr sig, för att det finns en kristallklar anmälningsplikt och för att sexuellt våld har fått en väldigt låg tolerans i Sverige och hamnar därmed lättare under rubriken våldtäkt - och det här spottar Sverigedemokraterna på, med nöje. Äckliga svin. Fy fan alltså.. "Stolta svenskar." Helvete, skulle kunna spotta, spotta och spotta - tills de fick kravla sig ut. Som att kniva sin syster - och två gånger om hon har råkat ut för en våldtäkt.

effemgea skrev 2014-01-22 22:07:56 följande:
    Jag tror att alla är medvetna om varför våldtäksstatistiken här är så hög vid en internationell jämförelse. Att somliga sverigedemokrater trots detta använder den som ett slagträ i kampen mot invandring förvånar väl egentligen ingen. Internationellt sett har vi en lagstiftning som i större utsträckning utgår från den som utsatts för brottet och relativt sett är det inte lika skamligt att ha blivit utsatt för en våldtäkt här som i många andra länder, vilket sannolikt innebär att mörkertalet är lägre, det vill säga att andelen våldtäkter som anmäls är högre. Jag skulle nog vilja påstå att SD:s intresse för våldtäkter har en påtaglig slagsida mot ursprunget på gärningsmannen och ett lika påtagligt ointresse för offret.

Så du menar att ökningen av våldtäkter inte är skrämmande bara för att det inte anmäls i samma utsträckning andra länder ? Tom du måste väl ha insett att invandrare begår mer våldtäkter än Svenskar ?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-22 22:26:06 följande:
    Jag tycker man ska skilja på att kriga för att annat land och att ansluta sig till terrorister även om det säkert kan vara svårt att bena ut vad som  är vad.

Hur kan det vara svårt? Nu förtiden är det väl bara mångkulturella länder som har inbördeskrig ?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-22 20:53:22 följande:
    Ja men visst, vad fan som helst liksom - bara offren håller tyst så att det inte syns i statistiken senare. Liksom bara det Sverigedemokraterna bryr sig om, att vinkla en situation som kvinnor har fått kämpa för. I BBC, alltså i andra länder, så har de klart för sig att Sverige har en helt annan rubricering för vad som klassas som våldtäkt. Svensken verkar dock för blåst, ärligt talat. I Sverige så anmäls våldtäkter i stor utsträckning för att människor bryr sig, för att det finns en kristallklar anmälningsplikt och för att sexuellt våld har fått en väldigt låg tolerans i Sverige och hamnar därmed lättare under rubriken våldtäkt - och det här spottar Sverigedemokraterna på, med nöje. Äckliga svin. Fy fan alltså.. "Stolta svenskar." Helvete, skulle kunna spotta, spotta och spotta - tills de fick kravla sig ut. Som att kniva sin syster - och två gånger om hon har råkat ut för en våldtäkt.

• Thomas66
    nihka skrev 2014-01-22 22:59:27 följande:
    Nej, det är inte ett lagbrott att följa en statlig myndighets anvisningar. När en myndighet exempelvis lämnar ett utvisningsbeslut och talar om att personen kan stanna i Sverige tills det går att verkställa beslutet och fortsätter att hjälpa dem ekonomiskt och på andra vis bryter varken myndigheten eller personen mot lagen och ingendera är kriminella.

Korrekt , samma som Reva och som ej Sd är inblandat i .
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-27 15:09:07 följande:
    Fast nu är ju inte högerextrema och främlingsfientliga strömningar unika för Sverige, snarare att vi har klarat oss undan dessa bättre än de flesta andra europeiska länder. Kanske man kan säga att vi har gjort oss förtjänt av att vi drabbats lindrigare av fenomenet - i och med att svenska politiska partier förmått att sätta tydliga gränser mot främlingsfientligheten. För övrigt så har väl Front National och Le Pen ambitionen att skapa en slags brun europeisk sammanslutning där väl SD skulle kunna ha en given plats.

Själv tror jag att vi har varit förskonade mot dålig invandring tidigare. Va själv mycket tex i Danmark på nittiotalet, och har alltid sett dom som dom som halvflummiga och rätt öppna människor. Men när dom invaderades av folk utifrån liksom övriga Europa ( dåvarande Europa)som stod för en stor del och knarkhandeln och övrig brottslighet , så är det väl inget konstigt med det ? Du är bara lite efter och har aldrig insett hur det ser ut. Lite komiskt när du ligger 20 år efter , och inte har en aning om någonting och försöker vara Besserwisser ( nu räknas det inte att ha tågluffat 2ggn)
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-27 19:34:30 följande:
    Det var tur det - eftersom jag aldrig tågluffat. Inte ens till den ökända orten Besserwisser

Va bra, men det blir lite larvigt när vi i Sverige ska fostra/ lära andra i Europa att tycka rätt, när dom har haft dom problem vi ser nu i 10- 20 år. Och kom nu inte med tex Ungern eller någon liknande dynga. Men iof kan det ju vara bra att hålla samman länder ( dvs liknande värderingar ) Då kan man ju utesluta vissa länder ur gemenskapen, ist för att köra med att det är ju inte alla som tycker så. Du vet handling konsekvens .
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-27 20:00:25 följande:
    Nja, fast jag tycker nog att det är ni sverigedemokrater som hela tiden pekar på Europa och förklarar att vi måste göra som dem - medan vi andra hävdar att Sverige måste värna om svenska traditioner och svenskt självständigt tänkande.

Möjligt att dom tänker så . Men vårat självständiga tänkande ang detta kom ju till ,sist det vart borgerlig regering på nittiotalet . Om jag inte har fel stoppade väl Ingvar Carlsson invandringen .? Sedan vart det ju liberalerna som släppte på att och fick som dom ville. Förstår att det finns tvåsidor,men lite komiskt när vänstern går liberalernas ärende.
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-27 23:27:36 följande:

Nu ljuger du igen, sista skattesänkningen va Sd emot. Det va väl vänstern som såg till att den gick igenom ?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?