Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-20 19:08:02 följande:
    Spontana legkollar ingick. Inget vidare resultat dock: www.svd.se/nyheter/inrikes/farre-avvisas-trot...

I början va var tionde illegal som dom kontrollerande , och dom sprängde en bordell med trafficking offer i Malmö pga av det .Men det vore ju bättre att dom hade fått knulla på, bara du slipper visa legitimation.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 18:21:46 följande:
    Så resonerar en man med sned bild som låtsas vara kvinna att kvinnor gör. Inte ett dugg udda i det sammanhanget. Undertonen är att ett "nej" inte är ett riktigt "nej" ungefär som våldtäksmän kan resonera.

Jaha, så du tror att dom som begår överfallsvåldtäkter tänker nä hon sa inte nej tillräckligt . När du har fått en smäll eller kniv mot strupen så är det nog inte pga att dom tror att du inte att du sa nej som det händer. Tror du att dom rätt nyligen våldtagna och rånade 80 åriga kvinnorna hade blivit hjälpta av en sådan lag ?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-21 17:34:50 följande:
    Tror inte det vore så lyckat. Kommer närmast att tänka på vuxna som utnyttjat barn sexuellt med motiveringen att de fysiskt varit fullt utvecklade. I domstolen blir det inte desto mindre brottet rubricerat som våldtäkt eftersom en rättsstat inte sätter likhetstecken mellan fysisk mognad och psykisk mognad. Ett annat exempel kan vi ta härifrån Familjeliv, men då omvänt. Somliga resonemang från personer med främlingsfientliga åsikter ligger intellektuellt på spädbarnsnivå, men mötte man de här personerna  i verkligheten tror jag inte att man omedelbart skulle förstå att det handlar om en vuxen person med en hjärna som inte följt med den övriga kroppens utveckling.

Måste bara fråga vad främlingsfientlig betyder ?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 20:18:58 följande:
    Tvärtom. Alla blir nog mer hjälpta av en lag som säger att det är OK att ha sex med någon som säger att de inte vill. Det avlastar landets intagningenheter eftersom det inte blir så många fällande domar. *facepalm*

Hur då ? dom säger ju bara att hon ville. Eftersom ca ( jag har ingen statistik eftersom dina gelikar vill dölja den ) 70-80% av alla våldtäkter begås av dina skyddslingar! men så är det påstår jag. Ska man då ha med kontrakt på div språk eller hur ska det fungera ?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 20:45:18 följande:
    Då förstår jag mycket bättre varför du föredrar en lag som säger att det är OK att knulla alla som säger att de inte vill

Tänkte mera om du trodde att det hade någon betydelse /effekt? Det finns väl ingen vuxen som inte tar ett nej för ett nej? Möjligtvis när man va 11år och inte vågade fråga när man låg i mörka rum och hånglade, att man provade att ta på bröstet/ mellan benen 1 extra ggn . Hände kanske någon ggn att det funkade annars fick man vänta . Ett nej va alltid ett nej då med.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 21:17:22 följande:
    Ja, som sagt när det kommer till om det blir en fällande eller friande dom är det alltid en fördel med en strängare ordalydelse.

Hur då ? ni blir ju överfallna och drogade. Tror du att det beror på missförstånd ?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 21:48:10 följande:
    Som sagt när det kommer till om det blir en fällande eller friande dom är det alltid en fördel med en strängare ordalydelse. Sedan ger det väl rätt signaler att man i lagens namn bara tillåter sex mellan människor som samtycker. Tvärtom verkar vansinnigt i mina ögon.

Men hur du det spelar väl ingen roll, om fyra killar våldtar en tjej. Hur kan ett ev ja eller nej bevisas?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-21 22:03:02 följande:
    Tja, jag tycker nog att jag ansträngde mig för att ge ett svar som på bästa sätt beskriver vad jag menar med främlingsfientlighet. Diskussionen om "boende i Sverige" som krigar i Syrien för ISIS (antar att det rör sig om ISIS) handlar väl mer om vi ska låta Sverige förbli en rättsstat eller inte. Spontant kan man ju tycka att de här galningarna kunde fara åt helvete eller åtminstone inte återvända hit. Men såvitt jag vet är det inte förbjudet för "boende i Sverige" att delta i väpnade konflikter utomlands, så frågan är på vilka grunder de ska utvisas om de kommer tillbaka. En del av dem lär dessutom vara svenska medborgare och en svensk medborgare kan inte utvisas från Sverige. Jag har inte läst diskussionen om ISIS-krigarna, men min gissning är att Nihka bara har förklarat rättsläget. Jag skulle snarare vilja säga att problemet är att det är skillnad på tyckande och lagstiftning och man kan tycka hur illa som helst om svinen som åkt till Syrien - men sen har vi en lagstiftning också - och den gäller lika för alla, eller är åtminstone tänkt att göra detta. Vad gäller kriminella som inte är svenska medborgare så skulle jag gissa att rätt många av de som du ser som "pk" inte skulle ha något som helst emot en lagstiftning som innebar att steget till utvisning blev kortare.

Förstår mycket väl att man inte kan ändra lagstiftningen imorgon, sen vet du med vilka som är inblandade i kriget i Syrien al-quaid grupper som vill inför sharialagar , så det är ju inte direkt några som bara är lite missnöjda ? Jo lagstiftningarna är lika föra alla, men om en våldsbrottsling/ eller våldtäktsman döms så utvisas han sällan, det är ju synd om honom. Tror att du vet att man inte nyttjar dom regler som finns? Tex han som våldtog 1 kvinna när hon va döende ( vist man kan ju hävda att hon kanske ville det) men han knullade henne analt när hon va DÖD och polisen fick rycka bort honom, och han hade även våldtagit en man på ett härbärge . Fick han 5 års fängelse ? och 10 års utvisning sedan är han välkommen tillbaka .
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 22:56:10 följande:
    Om det inte finns bevis går man på vems berättelse som verkar mest trovärdig. Fyra killar som ljuger om händelseförloppet får svårare att få ihop en trovärdig redogörelse mellan sig än en tjej som talar sanning. Människor som ljuger måste ha ett bra minne och det har inte alla.

Hur då? Räcker väl att dom säger att hon ville ligga.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-21 22:52:02 följande:
    Enligt Nihka. Igen. Tror du att det är någon jävla åsikt jag har att man inte kan neka dem att komma tillbaka??? Det är så det ser ut enligt gällande svensk lagstiftning. Man kan inte bara neka någon med svenskt pass att åka in i Sverige för att man tror de har deltagit i ett krig. Och givetvis kommer det att finnas fall där man kommer att ha svårt att etablera om det någon sysslat med kan räknas som krig. Du är väl vuxen och kan se att allting inte är svart eller vitt typ att det finns någonting mellan du är terrorist och du är Florence Nightingale. Eller föresten, jag börjar betvivla att du kan det. Jodå. Det finns folk härinne som sagt "Vad som helst utom MENA" och då avsågs ALLA människor från dessa länder. Afrikaner överlag har liknats vid "slöa apor" så de duger inte heller, men ljushyade och blåögda norskar som det postats bilder på som representanter för alla norrmän duger visst. Det har ALLTING med färg att göra för somliga härinne. Jag har varit oerhört tålmodig med dig och sett mellan fingrarna med en lång rad smärre påhopp av personlig karaktär eftersom du ändå för ett miniresonemang som bäst. Detta är dock sista gången jag tar att du slänger dig med utlåtande om min intelligens om du nu förstår att "hål i huvudet" är ett uttalande om någons intelligens  - om man resonerar så som du påstår man resonerar.

Du behöver inte ta det personligt, tycker bara att när man spontant tänker att dom kanske bara hjälper till med vatten ,är lite naivt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?