Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-01-28 22:14:04 följande:
    Det fanns en tid då en gift kvinna i lagens namn inte kunde bli våldtagen av sin man. De var ju gifta så han hade "rätt till henne". Men nu kan en kvinna våldtas av sin man. Bara som ett glasklart exempel förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?

Det tycker jag är bra, alla våldtäker bör anmälas.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 22:49:02 följande:
    Ja, en bra sak att det sker fler och fler anmälningar - även år efter lagändringen - samtidigt som antalet som uppger sig utsatta för sexbrott, vid en större undersökning, står stadigt. Helt enkelt en god utveckling. Hur Sverigedemokraterna kommer in genom sin skeva dörr har redan förklarats.

Vad Sd tycker bryr mig föga , men om ca 1/5 är Svensk ej Svenska % som döms i domstol så misstänker iaf jag en viss överrepresentation .
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-28 23:21:55 följande:
    Det kan säkert finnas en mätbar överrepresentation bland diverse nationaliteter men saker ska inte blåsas upp i orimliga proportioner och få orimliga konsekvenser.

Nä, det behövs verkligen inte, det ger en helt fel bild. Så hoppas att vi i detta land någon ggn kan sluta tycka synd om allt och alla, och använda dom lagar som finns och skicka hem dom som har förbrukats sin rätt. Är helt säker på att om vi hade möjlighet att skicka ut alla rasister, antirasister, ultrafeminister, och kriminella invandrare så skulle vi få ett mycket bättre land.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-28 23:42:12 följande:
    Nej. Överfallsvåldtäkter är inte ett stort problem för tjejer idag - VÅLDTÄKTER är ett stort problem för tjejer idag. Och de flesta sker INTE i överfallsvarianten, utan i någons hem, utav en partner eller annan närstående. Alternativt på fyllefester.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Nä , du för kolla på Brå ( några gamla feministsidor duger inte längre) ca 26% sker i någons hem. Så det innebär ju även förövarens hem ( dvs inte hos folk i allmänhet ) Så hoppas att du inser vilka förljugna siffror du har trott på.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-28 23:49:49 följande:
    Och där är nyckelfrasen: som döms! Som du kanske vet, om du läst på i frågan, så har svenskar mycket lättare att komma undan anmälning, häktande, att det kommer till domstol och inte minst att dömas. Det finns ett problem i domstolsväsendet att svenskar har lättare att komma undan med brott än folk med "fel hudfärg/namn".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Äsch klart dom inte gör.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-29 23:09:21 följande:
    Tack för upplysningen, men den är inte svar på frågan jag ställde. Jag frågade: "förstår du hur en lagändring kan få det att se ut som att det sker fler våldtäkter UTAN att personen som påtalar detta tycker det är positivt med våldtäkter?

Ja det kan jag definitivt. Men problemet är ju att man har gjort detta för att man ska slippa visa hur det ser ut irl. Så inga problem för mig visa dom riktiga våldtäkterna ,och lägg gärna dom som tafsat på tuttarna eller kuken eller att man inte minns eller ångrar sig i en egen kategori. Det tråkiga ( eller bra ) för dig är att det antagligen kommer att visa hur det verkligen ligger till.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 00:44:14 följande:
    Du kan inte tänka dig att vi över åren gjort om lagstiftningen för att öka kvinnans skydd? Du tror på fullt allvar att ändringarna har haft som syfte att "slippa visa hur det ser ut irl"?

Vad hjälper det kvinnan om man tar bort/ blandar ihop statistiken ?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 20:05:32 följande:
    Läs inlägget du just svarade på och ställ en annan klokare fråga. Byt fokus och utgå från att lagstiftningen har ändrats för att öka kvinnans skydd, dvs att lagen numer exempelvis inte tillåter äkta män att ta för sig av sex mot hustruns vilja. Om han gör det kallas det våldtäkt. Om hon anmäler honom och han fälls får hon hjälp och han straff.

Och som alltid silar du mygg, tror du att det finns många äkta män som ligger med sin fru fast hon inte vill? Tror du överskattar erat underliv.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-30 20:19:47 följande:
    Nej, jag silar inte mygg. Jag var riktigt, riktigt tydlig med att tala om att detta var ett enkelt EXEMPEL på hur statistik kan förändras av ändrad lagstiftning. Men om vi ska diskutera denna enskilda typ av våldtäkt så finns det tyvärr män som gör så, ja.

Jo, men varför ska man inte ta tag i dom riktiga problemen? Tror det finns ca 70000 utsatta unga kvinnor i Sverige som är utsatta pga sin bakgrund, och ni sitter slokörade och mumlar att det finns Svenska tjejer som oxo har problem. Det är ju precis samma sak hela tiden , det är det som är problemet.
  • Thomas66
    Naranjos skrev 2014-01-30 17:43:47 följande:
    Du riskerar nog hamna i ett kroniskt trötthetstillstånd om du fortsätter med den här typen av verklighetsfrämmande inlägg. Menar du att inavel historiskt har varit ett problem i Sverige fram till -säg- 80-talet när vi var ett hyfsat (etniskt) homogent land? Källa på det tack. Du har ingen som helst rädsla eller tveksamhet över att inavel däremot förekommer i för västvärlden väldigt stor utsträckning bland flera av de invandrargrupper som kommit och kommer till Sverige sedan dess?? " Inavel och demografi Enstaka studier visar att det är vanligare inom vissa grupper med äktenskap mellan nära släktingar, jämfört med andra grupper i Sverige. En studie utförd i Botkyrka kommun 1998 visade att andelen barn med svår mental retardation, SMR, (IQ lägre än 50) var högre än hos jämförelsepopulationen. Prevalensen för SMR var förhöjd i hela kommunen, men för barn med icke-europeiska/icke-nordamerikanska föräldrar var prevalensen ca 59% högre än för barn med europeiska/nordamerikanska föräldrar boende i kommunen. Skillnaden skulle enligt studien kunna bero på den skilda förekomsten av giftermål mellan släktingar. Det nämns att i somliga länder förekommer släktband i 40-60% av äktenskapen, medan andelen som gifter sig med nära släktingar är 0-2% i Nordeuropa och Nordamerika. I studien framhölls att giftermål mellan släktingar kan vara en faktor av betydelse för prevalensen av SMR i Sverige ? i regioner med stor andel invånare av icke-europeiskt/icke-nordamerikanskt ursprung.t inte är lika omfattande som tidigare studier i ämnet."

Svar på tråden Varför hatar folk SD?