Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-02-09 23:17:48 följande:
    Om folk får vara rasister för dig betyder det att du står passiv och tittar på när andra utsätts för deras rasism. Din inställning om "tjatet" om människan här är ett utmärkt exempel på hur någon fegt vänder bort blicken för vidrigheter så länge de själv inte drabbas.   Jag tycker inte det är det minsta sunt med människor som tycker det är "tjatigt" när det påtalas att någon målar upp gruppvåldtäktsscenser där jag är offret. Det finns INGEN mer som kör med generaliseringen att om du inte hatar alla araber och afrikaner så är du en dum och ful kvinna som ska utsättas för överfallsvåldtäkt av vad denna person betraktar som "mänskligt avfall" plus anklagelser om att jag är kvinnan som har förgripit sig på flyktingbarn i Piteå. Den här person har systematiskt förföljt en rad personer här på FL över åren. Orsaken är att de inte röstar på SD och reagerar på personens rasism och du tycker det är tjatigt. Ja, stackars dig Thomas!

Jag har nog inte läst allt som han har skrivit. Vadå passiv ?en gammalkompis till mig hans farsa vägrar att låta någon av döttrarna gifta mig med en Svensk inte fan åker jag och kastar sten på hans gatukök och skriker rasist. Eller det som jag fick reda på igår ,hon jag har ett förhållande med. Hennes dotter bor ihop med en muslimsk kille ( eller han är inte religös).men nu när det har kommit fram att han lever med en Svensk tjej så är det ett jävla- hallå på hela släkten. Han har fått ta bort halva Irak från Fb och Mamman bara gråter då släktingarna är väldigt upprörda . Men jag vet vad dom bor kanske skulle åka upp med ett stoppa rasismen- plakat i morgon ?Nu ser inte jag allt som rasistisk som ni gör, utan möjligtvis att dom bara är fördomsfulla .sedan är det ju lite tragi- komiskt att man ser ner på landet och folket som man *flyr* till.
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-02-10 00:19:11 följande:
    Prova att värdera både svenskars och utlänningars rasism lika. Ett hett tips är det!

Det gör jag, tyvärr är min erfarenhet att den är vanligare bland utlänningar,. Sedan va det ett svar till Nikha, att jag ser inte allt som rasism, om han vill att hans dotter gifter sig med en landsman ,så stör inte det mig han får tycka så, och det behöver inte vara rasism.Men den dagen jag ser ett demonstrationståg mot hedersrelateratvåld någonstans , då kommer jag ta anti-rasisterpå allvar. Det blir liiiite väl ensidigt nu.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-10 00:56:59 följande:
    Har du missat det? Herregud ta ett tåg ur Linköping och se vad som händer i resten av Sverige: www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/manife... immi.se/aktiviteter/ och senaste aktuella: kvinnonet.wordpress.com/2014/01/10/fadimedaga.../

Nu va det
    Har du missat det? Herregud ta ett tåg ur Linköping och se vad som händer i resten av Sverige: www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/manife... immi.se/aktiviteter/ och senaste aktuella: kvinnonet.wordpress.com/2014/01/10/fadimedaga.../

Det är ju bra, hoppas dom jag lite mera än att sjunga. Men ska se om man kan hitta någralänkar och se om det är tusentals som skanderar.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-10 00:44:29 följande:
    Tydligen inte, men du var ändå snabb att i din okunnighet uttala dig, kritisera och döma och ber inte ens om ursäkt. Man behöver inte kasta sten, eller skrika eller hålla på med plakat för att vara antirasist utan man kan leva efter sin ståndpunkt och när tillfälle ges talar man lugnt om sin ståndpunkt och ruckar inte på den. I en tyst protest kan du låta bli att äta på hans gatukök och med tjejens dotters kille så umgås ni bara som vanligt och bidrar till motvikten så kan du känna dig som en antirasist .

Nu är det ju inte så att han har några diskussioner med mig om det. Ja ungefär så gör jag. Ser tex till att alla vissa som aldrig blir bjudna på kalas tex blir ( finns vissa mönster inte bara pga av religon) medbjudna oavsett hur föräldrarna är, men vuxna bryr jag mig inte alls om. Nu menar jag inte att jag nonchalerar dem utan säger hej eller tutar med bilen om barnet är med, men att jag skulle försöka få dom att ändra åsikter är inte mitt jobb.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-10 19:37:20 följande:
    Oooh, "våldsvänstern" deltog Fast de var väl bara där för att kolla efter om det fanns rasister de kunde kasta stenar på
    Mother cake

Vart ser du att afa är med ?
  • Thomas66
    Thomas66 skrev 2014-02-10 16:35:39 följande:
    Nu va det
    Det är ju bra, hoppas dom jag lite mera än att sjunga. Men ska se om man kan hitta någralänkar och se om det är tusentals som skanderar.

Nä som vanligt, samlas på Berns och mingla lite. Hoppas att du är stolt.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-10 19:55:19 följande:
    Vänsterpartiet brukar duga så att säga.
    Mother cake

Tror att inte så många vänster är där, det passar ju inte riktigt deras bild av invandring.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-10 20:28:11 följande:
    Men oavsett antal så har ju Vänterpartiet anmält sig. Det är ju det som är det viktiga. Och sen så måste man inte ha en negativ bild av invandring helt igenom, man kan se både det som är negativt men också det som är positivt, eftersom det är viktigt att vara nyanserad och inte så svartvit. Men för att förstå bättre vad du menar så undrar jag vad du tror är vänsterpartiets bild av invandring.
    Mother cake

Vet inte vart partiet står ,men dess medlemmar är ofta väldigt naiva. Nu är det ju en relativt liten del av invandrare som är ett problem, men när man försvarar dessa till döden och offrar kvinnor bara för att inget få vara fel. Så tycker iaf jag att det blir helt sjukt.
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-02-10 21:04:53 följande:
    immi.se/aktiviteter/ www.xn--institutetmothedersfrtryck-vvc.se/ Känner många antirasister som deltar i det. Tyvärr så saboteras debatten av extrema konservativa nationalister som både försvarar gamla religiösa traditioner samt vill begränsa aborter för att fjäska till sig kristna väljare. Dessa tycker dessutom att det är ok att förnedra 14 åringar som råkat vara Lucior med "fel" färg mm. Dessa dårar både hånar och stödjer idiotin samtidigt som de säger sig vara emot hedersrelaterat våld. Genom deras enträgna försök att få hela folkgrupper/nationaliteter att framstå som våldtäktsmän, kriminella och allt annat dåligt så går det inte längre att diskutera frågan. Så fort man säger något om detta så kommer saken att handla om att slänga ut människor istället för att motverka det hedersrelaterade våldet.  Den dan du själv engagerar dig i detta av det skälet att du bryr dig om de som är utsatta för detta så kommer du att få en betydligt mer nyanserad bild än den du tyck ha idag.  Att tycka i frågan utifrån att man vill ha skäl att kasta ut invandrare är en helt annan sak.

J
    Missermajser skrev 2014-02-10 21:04:53 följande:
    immi.se/aktiviteter/ www.xn--institutetmothedersfrtryck-vvc.se/ Känner många antirasister som deltar i det. Tyvärr så saboteras debatten av extrema konservativa nationalister som både försvarar gamla religiösa traditioner samt vill begränsa aborter för att fjäska till sig kristna väljare. Dessa tycker dessutom att det är ok att förnedra 14 åringar som råkat vara Lucior med "fel" färg mm. Dessa dårar både hånar och stödjer idiotin samtidigt som de säger sig vara emot hedersrelaterat våld. Genom deras enträgna försök att få hela folkgrupper/nationaliteter att framstå som våldtäktsmän, kriminella och allt annat dåligt så går det inte längre att diskutera frågan. Så fort man säger något om detta så kommer saken att handla om att slänga ut människor istället för att motverka det hedersrelaterade våldet.  Den dan du själv engagerar dig i detta av det skälet att du bryr dig om de som är utsatta för detta så kommer du att få en betydligt mer nyanserad bild än den du tyck ha idag.  Att tycka i frågan utifrån att man vill ha skäl att kasta ut invandrare är en helt annan sak.

Nja nu tänker du nog fel, det fanns väl inget Sd när detta utspelade sig. Själv blir jag otroligt förbannad över denna feministiska/ politiska flathet som finns, Tex Sverigesrepresentant åker och sjunger lite för att visa sin sympati. Där mådde iaf jag riktigt illa. Minns du det?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-10 21:47:41 följande:
    Hoppas att du har vett att skämmas. Du påstår att du tycker det är viktigt att bekämpa hedersrelaterat våld och vad gör du själv? Precis, INGET! Men att nedvärdera andras insatser går bra. Det är en minneshögtid du pratar om. Övriga programmet är som följer: Den 21 januari 2014 är det 12 år sedan Fadime Sahindal blev brutalt hedersmördad av sin far i Uppsala. För att hedra Fadimes minne ordnas en rad arrangemang på olika orter runt om i Sverige under tiden 19-22 januari. Huvudarrangör är Glöm Aldrig Pela och Fadime Riksförening och Kvinnors Nätverk är med som medarrangör. Söndag 19 januari kl. 14.30-17.00 hålls en minneshögtid med tal, musik och teater på Berns i Stockholm. Biljetter till minneshögtiden kostar 60 kr och bokas genom Ticnet (begränsat antal). Måndagen den 20 januari 2014 kl. 10.00-17.00 hålls en internationell konferens om hedersrelaterat våld i Riksdagen med politiker, yrkesverksamma och internationella gäster. Bland annat medverkar Linnamottagningens verksamhetschef Azam Qarai  i panelsamtal. Föranmälan till konferensen är obligatorisk och görs senast den 16 januari 2014 via mail till eva.dunert@riksdagen.se. Även i Uppsala, Göteborg, Malmö, Örebro samt Karlstad genomförs arrangemang under Fadimedagarna. För mer information om vad som händer i Stockholm samt övriga orter under Fadimedagarna se GAPFs hemsida

Ska titta hur det gick, att det kommer få någon större medial uppmärksamhet tror jag inte, Föranmälan per mail och betala 60 kr för att gå på Berns känns inte som några större fackeltåg, men hoppas att jag har fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?