Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-02-09 03:13:07 följande:
    Dels stämmer inte dina siffror, och dels är det väl etablerat att det finns en strukturell rasism inom lag och rätt, som friar svenskar mycket oftare än invandrare vid samma bevisföring.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jo det går dom tom Expressen har råkat skriva det. Tycker du, det verkar som flera av gruppvåltäktsmännen går fria, ( det finns ju några kände fall) så att invandra skulle bli drabbade oftare tror jag inte alls på.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 03:24:28 följande:
    Jag vet fortfarande inte var du får dina siffror från, men du säger att det har blivit värre på senare år samtidigt som du menar att det var illa tidigare också. Jag rör mig mycket runt invandrare och flyktingar och har gjort i många år. Inga överfallsvåldtäkter och inga våldtäktsförsök eller incidenter från någon. Däremot incidenter i andra sammanhang bl a på krogen av andra. Så kan det se ut.

Nu sparar inte jag länkar som du vet, men tom Expressen har gått ut med dom siffrorna.Sedan har vi alla överfallsvåldtäkter där nästan samtliga har invandrar bakgrund, det ser snarlikt ut i övriga Norden. Menade inte att det såg ut så innan.Känner med ett flertal invandrare och alla har jobb och är inte våldtäktsmän , men vad hjälper det ? Statistiken talar sitt tydligaspråk. Tex är bara 10% av dom som sitter på Kumla Svenskar, och inte fan beror det på någon strukturellrasism.
  • Thomas66
    Philipsson skrev 2014-02-09 11:30:06 följande:
    Källa?

Nja ,det finns nog ingen officiell sådanMen sågen någon lokaltidning runt Örebro ta upp det, ( dom nämnde nog bara andelen muslimer)och har även sett några som har tagit fram domar ang det. Så det är nog rätt nära sanningen. Lite som att man vågar påstå att vi tar emot runt 50000-60000 per år utan att ha exakt-antal.
  • Thomas66
    Philipsson skrev 2014-02-09 11:30:06 följande:
    Källa?

Sedan är det väl inget speciellt konstigt. Vi har 1 hyfsat etniskSvensk kriminellgruppering , och resterande. Är utländska. Dom hundratals skjutningar vi har haft sista åren är ju inte direkt Olle och Pelle som har blivit osams på fritidsgården. Sedan kan säkert några iaf vara födda här men att dom klassar sig själva som en Svensk betvivlar jag starkt.
  • Thomas66
    Philipsson skrev 2014-02-09 16:56:20 följande:
    Varför påstår du saker du inte vet?

Varför,? därför att jag vet att det ligger där någonstans. Du får gjärna spara allt dåligt du hittar med invandring om du tycker att det är kul, men det är inte jag intresserad av. Googla lite själv så kan du hitta lite, och vissa saker kan man få reda på ändå. Tex om jag har en bekant som blev rånad för någon månad sedan, så vet jag hur gärningsmännen såg ut ,men jag kan inte/eller skulle vilja bevisa det för dig.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-09 18:23:44 följande:
    Här är förresten en länk till dokumentären om den svarta lucian i kyrkokören. Hon som fick den nationella rörelsen att vibrera av hat. t.sr.se/N1n1ka

Gå in och läs lite vad rasisten som Måns försökte intervjua själv skriver om lucian. Har sett lite av det, han påstår att han inte stör sig så mycket på lucian ,utan att dom stoppade in en rappande Arab. Men mest retade han sig på antirasisterna som stod och skrattade i kulisserna på tv.Lite som att vi skickar en blondin i kort kort till invigningen av en moské.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-09 19:59:07 följande:
    Skillnad på intellekt och känslor, tror jag. Jag läste en gång här på forumet en etnonostalgisk skildring, inte som SD-riksdagsmannens , han som åker till Öland för att han måste kunna få andas ut i ett invandrarfritt landskap, utan mer ett uttryck för sorg över att det etniskt svenska blandas upp med främmande ingredienser. Klart jag förstår ordens betydelse i en sån skildring, men känslorna som ligger bakom kan jag aldrig bli en del av. Jag har själv barn som sjunger i kör, en kör som består av barn med rätt olika ursprung, och det är klart att jag bryr mig om vem som blir lucia i den kören, men inte utifrån ursprung. Och man kan inte komma från att reaktionerna på den svarta lucian riktades mot henne. Det framgår ju också av radiodokumentären att hon tog illa vid sig. Det är egentligen alldeles absurt hur vuxna människor kunde kommentera ett barns utseende.

Det håller jag verkligen med om, men känner att antirasterna som utnyttjar henne med är lowlife.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 20:28:46 följande:
    Antirasister. Vilka är det? Vi har rasister och sedan alla andra som inte är rasister och som förhoppningsvis inte tycker det är OK att andra är rasister. Är alla som inte är rasister antitrasister? Vilket är du? Rasist eller antirasist?

Inget av dom.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 22:07:04 följande:
    Och du tror att det går att inte vara varken rasist ellet vara emot rasism? Lite som att varken vara kvinnomisshandlare eller emot kvinnomisshandel.

Emot rasism kan man vara ändå, man behöver tex inte vara feminist heller för att vara för jämlikhet.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-02-09 22:25:50 följande:
    Är du emot rasism är du väl antirasist, eller är man emot rasism fast tycker andras rasism är OK? Och vad är din poäng med det? Man behöver t ex inte vara *socialdemokrat heller för att vara för jämlikhet. *byt ut mot nästan vad som helst.

Folk får vara rasister för mig, jag åker inte och jagar folk som har andra åsikter än mig själv .Och tjatet om människan här vad han nu heter 1 tror att han gör det för att provocera er 2 Tycker att flera här kör med ungefär samma generaliseringar så jag blir inte speciellt upprörd av det. Nä du ser man behöver inte kalla sig för massa saker, utan man kan vara en rätt sund människa ändå med hyfsat vettiga värderingar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?