Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:15:25 följande:
    Så du är ok med att bli dömd utifrån vad andra svenskar gör? För det är ju det som händer och  jag tycker inte det är ok att behandla människor så. Man kan tycka vad som helst om invandringspolitiken och det är ok. Men när man börjar generalisera människor då är man ute på farliga vägar, det är sånt som leder till hat, rasism, diskriminering, våld och ett hårdare samhälle. Vill du ha ett sånt samhälle, förutom att det är jävligt elakt och orättvist. Men jag vet det är ju enkelt att döma ut en hel grupp baserat på vad en minoritet gör. Jag avskyr sånt, för det gör illa oskyldiga människor, och det är något jag alltid kommer kämpa mot.

Vad är problemet ? Jag känner mig inte uthängd om en Svensk begår ett brott och visas i tv, hur kan det vara mitt problem? Känner du dig uthängd om dom visar en Svensk- rånare?
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 19:40:53 följande:
    Problemet ser du inte det själv. Problemet är att det inte stannar där, du skulle inte ha några problem med att andra såg på dig som en brottsling. Att du inte fick hyra bostad för att människor utgick ifrån att du var som den där svensken som begått brottet. Att du blev bortmanövrerad på jobbet eller inte fick något jobb. Att dina barn blev mobbade på skolan för att dom var svenskar. Att människor spottade efter dig på gatan eller kastade glåpord efter dig. Att du inte fick komma in på krogen Att du inte fick hyra bil. Att servicepersonal demonstrativt vände ryggen åt dig och ignorerade dig när du bad om hjälp eller service. Att du blev klassad som en andrahandsmedborgare, lite sämre än andra, icke önskvärd. Trots att du inte gjort ett dugg, men för att andra svenskar gjort saker. Du skulle inte ha några problem med det, inte känna dig uthängd. Tillåt mig tvivla, eller så vet du inte vad det innebär och kan inte ens sätta dig in i det. För det är följderna av generaliseringar och att hänga ut människors grupptillhörighet i samband där det inte fyller nån funktion är att underblåsa såna generaliseringar. Du kanske inte har problem med det, men det har jag.

Vad snackar du om ,känner , iaf morsar på över tjugo stycken sådana stackare som du pratar om , men alla utom en har jobb. Och många av deras släktingar äger restauranger, men lite rätt har du. Då dom vill inte släppa in för många babbar då det blir problem. Du lever i en fantasivärld som inte finns( kanske i någon krogkö) annars är det inga problem, utan man bedöms efter sin person och umgänge.
  • Thomas66
    chrissandra skrev 2014-02-28 19:51:51 följande:
    Men problemet har delvis blivit det omvända: Om du som svenskt barn i en klass blir tilltryckt av en invandrare heter det: "Det är ju synd om honom" eller "Hon vill bara ha kompisar". Att butiksinnehavare som de facto vet att en person stjäl inte kan stänga ute den personen för då är den rasist. Att om en svensk blir spottad på eller kallad svennehora så är det "inte så farligt" för vi är ju i majoritet. Att krogvakten inte kan porta en invandrare för då är han/hon rasist. Att en svensk som bor granne med en invandrarfamilj som lever rövare inte får gehör för sin klagan eftersom invandrarfamiljen måste ha någonstans att bo, oavsett hur de uppför sig.

Jodå dom krogägare som jag känner vill/ släpper inte in babbar som inte dricker och bråkar, likväl som att dom inte ( om det nu fanns här) skulle släppa in tio- dyngade nassar .
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 20:25:35 följande:
    När åsikter och ras/folkgrupper likställs - berättar det tillräckligt om glasögonen som sitter på näsroten.

Det får du fråga dom rasistiska krogägarna om, antar att dom vill släppa in folk som inte bråkar och som dricker lite så att dom tjänar pengar.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 20:50:52 följande:
    Krogägarna kallades, mer eller mindre, för vänner nyss och att inte kunna se rasism på så nära håll - inte ens i sitt eget exempel - skvallrar om två möjligheter; 1.) undanhållen ställning/åsikter i diskussionen (en icke rasist gör helt enkelt inte sådana misstag då tanke- och värdegrunden helt enkelt inte finns där och de har sällan rasister i sin vänskapskrets) eller 2.) en så dålig förståelse för begreppet rasism att poängen med att föra diskussion hamnar utanför målet.

Vänner? Mina invadrarkompisars/ bekantas släktingar. Jag va enbart ute efter att provocera hon som har en manual om hur hela Sveriges befolkning tänker och behandlar alla invandrare. Då era inlägg och antagande om hur allt fungerar är enbart är patetiska och inte har något med verkligheten att göra. Är ganska säker på att dom kränkta invandrarna som inte kommer in inte är helt okända.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 22:00:35 följande:
    Seriöst du är ute efter att provocera, då vet jag att jag inte ska debattera med dig mer. Sånt trams har jag inte tid med. Du får nog lov att läsa på lite om hur människor funkar och vår historia om du mot förmodan tror på det du skrev. Som jag skrev det handlar mer om hur du skulle vilja att det vore än hur det faktiskt är Du tycker det är patetiskt, jag tycker det låter som undanflykter för att rättfärdiga sig själv.

Eller så lär du dig att det finns ingen manual, och att folk behandlar inte invandrare per automatik på ett visst sätt. Dvs dina antagande finns inte i verkligheten utan händer i enstakafall.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 22:45:18 följande:
    Det ena folket uppträder med andra ord inte på ett visst vis medan det andra folket beter sig på ett visst vis. När det finns manualer för alla utom svensken/folket som man själv identifierar sig med.   Trasiga tankar förblir trasiga - oavsett valresultat, stöd och medhåll.

Nu misstolkar du. Vissa beter sig oftare på ett visst sätt, tex bråkar antaglig fotbollssupportrar mera än dom i schackklubben. Inget konstigt med det bara att kolla statistiken.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 21:55:13 följande:
    Ok, varför blir jag inte förvånad, du frågar mig varför och när jag förklarar så vägrar du tro på det jag skriver. Vad frågar du för då? Det finns massvis av vittnesmål om det jag skriver, men dom har säkert fel, precis som den forskning som finns på området har fel och andra kunniga inom området som varnat och berättat har fel. För du känner ju hela 20 stycken, så det är klart att du vet bättre. För mig låter det som ett önsketänkande du håller på med och inte så lite naivt.

Nä du har läst lite på nätet och har antagligen ingen koll irl. Det är säkert lätt skylla på div saker om man bor i Sthlm och inte får jobb, det handlar om kontakter . Tror du mera på dina fantasivänner på nätet som påstår att dom aldrig kommer att få jobb/ lägenhet och att alla vänder ryggen till så fort dom yttrar sig.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 23:54:08 följande:
    Oj, vad specifikt helt plötsligt. Hur appliceras då det här analysreceptet på folkgrupper som sammanlagt berör någon miljard människor eller två? Som om analysen får en större träffsäkerhet ju vidare generallisering. Ett kvantmekaniskt resonemang kanske?

Någon miljard människor bryr jag mig inte om, blir bara lite segt när ni behandlar *sk* invandrare som bebisar som inte klarar något . Och att dom inte kan ta ansvar för sig själva. Dom jag känner klarar sig ypperligt utan Svenskatanter , och dom kan tom ansvara för sig själva, kan du tänka dig det.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 17:43:50 följande:
    Och väljarna ser inte längre än hur gatan ser ut. Vem betalar skuldtrycket när Sverige, liksom Finland och Danmark, står inför en snar framtid med undermålig tillväxt? Det rog inte många år för Danmark att hamna i det läget efter större reformer i invandringspolitiken och Finland behövde bara existera som vanligt för att hamna där. Inget av dessa två länder har haft någon nämnvärd tillväxt sedan 2008.   Hur länge håller ett sådant läge - 10, 15, 20 år? Med politiken som önskas så borde fokuset ligga på att göra sig skuldfri fortast möjligt - för svensken får det knappast roligt med en genomsnittlig skuld på 400 000, när banker, centralbanker och i sista ledet andra nationer börjar kräva tillbaka pengar i en skrämmande takt.   Någon som har 11 000* miljarder liggande?   * Skrev en aning fel tidigare, inte 11 miljarder utan 11 000 miljarder - närmare 4 gånger mer än statsskulden har svenska banker, och i sin tur svensken, i skulder.

Det kommer att bli jätte-bra, bara hela landet hamnar i Malmös situation.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?