Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-01 17:51:01 följande:
    Om det ter sig så illa är det väl bara att släppa handbromsen och börja betala för invandringen igen.

Du den kvaliteten vi har på våra invandrare, är inget man kan vänta med att ta in. Varenda land rycker i dom får att få förmånen att försörja dem resten av livet.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 18:09:55 följande:
    *11 900 miljarder

Dax att dra ner på utgifterna då.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-01 18:15:28 följande:
    Har du berättat det för alla dina "blattevänner" som du har berättat att du hälsar på när du ser dem ute?

Vad menar du? Dom jag känner är skötsamma människor, dom vill inte heller ha en massa kriminella dårar här.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 18:20:39 följande:
    Haha, ska offentliga resurser gå åt till att betala bankernas och i det sista ledet befolkningens skulder? Rödare politik får man nog leta efter. Ett folk, ett land, ett skuldbetalande organ för alla. Marx och Stalin hade nog fält en lyckans tår.

Vad kallas din lära, där det inte spelar någon roll om folk jobbar eller inte? Du får nog tänka bredare med, men förstår om det är surt nu när du har lagt så mycket tid på att lära dig den.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-01 18:37:31 följande:
    Jaså jag tyckte du nyss sa. "Du den kvaliteten vi har på våra invandrare, är inget man kan vänta med att ta in. Varenda land rycker i dom får att få förmånen att försörja dem resten av livet." Hur ska du ha det nu?

Givetvis va det lättre att ta emot invandrare när vi hade mycket mera jobb än vad vi har idag.Dvs utbildning va inte alls så viktigt och det fanns jobb.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 18:48:13 följande:
    Ja, många länder har gått under på grund av 8,2% arbetslöshet - kan nämna alla 0. Men, ah, varför blanda in något så ovesäntligt som Sveriges nationella ekonomi i diskussion när något så kritiskt som Sverigedemokraternas opinionsutslag står på tapeten i stunden. Skitviktiga saker, det och att Miljöpartiet sjunker i opinion - liksom vad människor ska leva på.

Jag tror att den kommer att bli betydligt större i framtiden. Det är det där att du inte förstår att det spelar stor roll vilka som kommer hit. Vi jobbar tex åt en seriös byggherre som har några hundra från ett ex östland, alla har Svenska personnummer och betalar sina egna lägenheter och skatt. Och antagligen kommer dom att flytta hem när dom känner sig rika så vi slipper att betala när dom är gamla det är riktigt bra. Sedan vet jag några andra svenskabolag där all personal har egna utländskabolag dvs dom betalar ingen skatt i Sverigen, Dvs helt värdelöst för Sverige. Så att vi måste öka befolkningen konstant är bara skitsnack, det finns hur många som helst som gärna kommer hit och arbetar om vi vill det.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:10:38 följande:
    Exakt vad SD också tycker. Dra ned på skolan, omsorgen, vården, äldrevården... men jobbskatteavdrag har vi råd med!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det är möjligt att dom vill, har ingen koll på det. Iof tycker jag att det är bra att folk som jobbar får lite mera, men det blir nog skatte höjningar vem som än sitter vid makten i längden. Om inte annat kunde vi ju nu dubbla våra pensionsinbetalningar, så slipper folk tjata om att någon annan generation ska betala den.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:17:31 följande:
    Ni har verkligen ingen koll på ekonomi om ni tror att antalet jobb är konstant. En ökande befolkning betyder fler med behov, vilket skapar fler jobb av alla de slag.

Tror jag? Men du som inte ens fattar att det är bättre att ta in folk som kan och vill jobba direkt, ist för några som du måste försörja helt i många år är ju skrattretande.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-01 19:13:08 följande:
    Och ändå röstar de på SD, menar du???

Jag har inte röstat på Sd ännu.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-03-01 19:44:14 följande:
    En mer lukrativ marknad i Sverige, i och mer fler konsumenter i Sverige, lockar just arbetsinvandring, företagsexpansion samt nystartade företag till och i Sverige. Det gäller även att börja i rätt ände - för de 3 nämnda faktorerna uppstår knappast om inte marknadsunderlaget finns där för dem först.   Arbetsbristen i Sverige beror på att arbetstillfällen försvinner ut ur landet. Finns det någon annan lösning än att då göra marknaden mer lukrativ så skulle det troligen ge nobelpris.   Det försvinner fler arbetstillfällen ur Sverige om året än vad det överhuvudtaget immigrerar människor i netto - så nej, det räcker inte riktigt med enbart vilja för att arbetskraft ska söka sig hit, utan snarare en anledning för dem att flytta hit.

Då finns det många ländersambassader du kan ringa. Du kanske får nobelpris , bara att skeppa in några tiotals- miljoner ( valfritt folkslag) till Grekland så kommer det att blomstra direkt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?