Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-03-03 23:16:51 följande:
    Det de allra flesta ensamkommande flyktingbarn gör är snålar med sitt bidrag för att kunna skicka hem lite pengar varje månad till sin familj. Några jobbar kvällar, helger och lov och andra bara jobbar stenhårt med skolan för att försöka komma upp sig i livet. Sedan finns det slackers också, men de allra flesta vill ha ett bättre liv än det de lämnade och vill göra sina familjer stolta.

Det tror jag med, att sedan vissa måste göra tråkiga saker för att göra rätt för sig är ju inte så kul.Men man ska inte vara för naiv har själv sett när Afrikaner kom till Danmark på 90-talet och vipps så sålde många Heroin på Istedgade. Antagligen dom 10-20% som vi nämner men tyvärr syns dom.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-10 17:11:47 följande:
    Som om materialet spelade roll. Aluminiumrör är inte av ren aluminium utan härdade med andra metaller, och är lika starka och nästan lika tunga som järnrör. Och definitivt lika farliga. Men det är rätt typiskt SD att försöka blända med irrelevanta detaljer snarare än erkänna att någon i partiet faktiskt gjort fel.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Inte för att jag vet, men tror att folk tycker att det blir lite larvigt att gapa järnrör helatiden. Det finns ju sossar som har blivit gripna med vapen i bilen när dom kört på fyllan, och tja tydligen petitesser att en annan fick ta time-out pga stämpling till mord.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-10 19:33:16 följande:
    Så länge SD premierar järnrörsgänget som uttryckte sin fientlighet mot kvinnor och invandrare kommer de givetvis att få fortsatta påminnelser om sitt övertramp.

Men hallå, klart att man kan säga skit i den horan om någon man tycker är helt dum i huvudet med någon som man inte vill bråka med, och tom Babbe eller vad det nu va. Dom har ju tjafsat med Soran långt innan det senario som vi har sett, på nätet i veckor .Lite som vi här där man ibland kallar folk för elaka saker, bara för att man ibland blir lite trött och inte orkar mera.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-10 19:38:27 följande:
    Jag tror det handlar om representativitet ur ett sektperspektiv. För en sverigedemokrat existerar bara vi och dom. Därför existerar det egentligen bara två partier: SD och Sjuklövern. Därför kan vem som helst av "dom andra" fungera som en representant för alla oss andra. Det kan vara mannen som mördade två personer i Ljungsbro, som någon tog som exempel i den här tråden, eller en AFA-aktivist, en invandrad våldtäktsman eller helt enkelt allt och alla som befinner sig utanför den egna sekten. Och just därför blir Ljungsbromördaren för sverigedemokraten lika representativ för oss andra som tre ledande sverigedemokraters aktiviteter på Kungsgatan är för sekten. Och just därför ska inte vi andra komma dragande med järnrörsincidenten inte när vi har så mycket värre järnrörsrepresentanter bland oss än de har bland sig Detta kan verka helt absurt, men man kan nog inte förstå sverigedemokraters sätt att resonera med mindre att man tar hänsyn till att partiet fungerar precis som andra sekter.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Måste bara fråga om du får betalt för att skriva dina monologer? Blir faktiskt orolig när någon bara maler på , kan inte vara hälsosamt om detta nu verkligen är din verklighet.
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-10 20:51:44 följande:
    Utmärk! Det är så pressen ska fungera när den är som bäst. Avslöja lögnarna med hårda fakta. Åkesson har en hel att förklara.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Om allt hänger på hur en tonårings minns/upplevde sina ungdomsår pga 10 eller 30 jobbiga ungdomar i sin närhet. Så hoppas jag att dina politiska uppdrag och dina ev arvorden omedelbart dras in.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-10 21:08:49 följande:
    Nej, jag får inte betalt. Jag försöker tycka att det är intressant att studera sverigedemokratens känsloliv som det ter sig  på FL. Därmed inte sagt att detta är mitt huvudsakliga intresse. I helgen skrev till exempel Gert att hen betraktar alla som hen inte känner som fiender. tror du att någon annan än en sverigedemokrat skulle ge uttryck för den människosynen. Jag tycker också att det är intressant med din oro för min hälsa -eftersom den oron ligger i linje med min syn på sverigedemokraters verklighetsuppfattning och överdrivna tro på sin förmåga att ställa diagnoser över nätet. Dessutom är vi rätt få som ids svara på sektens syn på tillvaron - och många sektmedlemmar straffar ju ut sig från FL men återkommer under nya nick (dock inte du) - vilket innebär att dumheterna ständigt upprepar sig och att man lär sig känna igen olika SD-personkluster. Jag tror lite på att gräva där man står, det vill säga det bär mig emot att sluta skriva här, eftersom det skulle betyda att den bedövande enfalden från SD-orkestern skulle bli ännu mer monoton. Så jag roar mig med att markera närvaro och ha lite skoj åt varianterna på budskapen "ingen tycker om dig" , "du måste vara sjuk" eller du är en "molotovkastande vänsterextremist". Bara såhär oss emellan. Så startade jag en gång en tråd om SD:s nedgång och fall. Tre SD-aktivister (alla verksamma i den här tråden) replikerade momentant på varje inlägg jag skrev och påtalade att jag borde söka vård, skaffa ett liv och sluta tillbringa all min tid på FL. Jag tror ingen av dem hade den mentala kapaciteten att förstå ironin i att jag fick omedelbara svar av dem oavsett vilken tid på dygnet jag skrev mina inlägg. Se där - en monolog till
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Jag är inte orolig för din hälsa, den är säkert ok. Men det blir iaf i min värld en sjuklig fixering vid Sd. Själv tror jag enbart att det är några som vill minska invandringen ( även om förslaget är att ge folk bidrag för att flytta hem och ev bygga ett litet hus och köpa ett par getter/kor) är inte lika med att bygga gaskammare. Utan att folk som bor i Sverige i dag ska få det så bra som möjligt innan vi släpper in som förut.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-03-10 21:04:47 följande:
    Det är vi svenskar som ska integreras som Mona Sahlin uttryckte sig. Den kvinnan är mer än lovligt efterbliven.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Usch, tom alla gamla sossar som jag känner, och som jag har repekt för skämdes över henne,.Iof va det lite kul då att skämta om det då. Men med facit i handen va det ju inget roligt alls . Katastrof ,...Otroligt när tom Göran antyder att alla hästar är hemma, men vipps så är man Partiledare.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-03-10 21:40:05 följande:
    Fast här har du fel. Det är inte "några" som vill minska invandringen. Hela partiet vill det (och därmed varenda sympatisör). sverigedemokraterna.se/var-politik/vara-vikti.../
    Mother cake

Det vill jag med, samma som övriga EU duger gott till mig. Faktisk så vill jag ta hand om dom som bor i Sverige iförsta hand, förstår,inte vad problemet är när man vill få ordning på dom problem vi har? Det känns som skaplig hybris när man ska rädda hela världen.
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-11 17:37:13 följande:
    Jag förstår att du hyllar di Store Ledare. När det gäller mina uppdrag för du gärna hoppas. Du lär dock inte bli bönhörd.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Tvivlar starkt på att dåliga politiker någonsin kommer att lämna sina uppdrag frivilligt.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 18:52:02 följande:
    Vi har några exempel i SD om inte annat... Szilág (tidigare Almqvist) ville ju mutas loss. Och Kenta sitter fortfarande högt, trots otaliga fadäser som i andra partier hade vunnit honom en envägtripp medelst politisk katapult ut från partiet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det har du rätt i, jag drar alla dåliga politiker över samma kant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?