Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-03-18 12:33:47 följande:
    Självklart borde andra länder också ta emot. Men om de inte gör det. Då ska vi bara skita i människor som kommer hit och som har alla skäl i världen att fly? Att klassklyftor, segregation,bostadsbrist, arbetslöshet ökar beror ju inte ens på invandringen.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Det stämmer delvis. Men givetvis ökar bostadsbristen och arbetslösheten med en relativt stor invandring.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-03-18 13:15:20 följande:
    Beror segregation inte på invandring?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Man kan nog klämma in att klass-klyftorna ökar med : )
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-18 19:39:33 följande:
    Det är väl knappt ingen som reagerar längre. Följarna verkar svälja det, eller förneka förneka och om det inte går så "känner man inte till ärendet". Detta trots att det finns mängder med bevis. Och motståndarna förväntar sig inget annat.

Tror du att någon bryr sig? Är väl inte värre än vänsterns bakgrund, och man utgår ju ifrån att folk utvecklar sitt tänkande.
  • Thomas66
    chrissandra skrev 2014-03-19 12:04:07 följande:
    Hörde precis NU på radion att två miljoner personer i Sverige har utländsk bakgrund. 20% sa de också.

Vi ökade befolkningen med drygt 80000 förra året, så det kan gå fort. Och givetvis är det ju inte Amerikaner och Danskar eller Norrmän som har fyllt på våra ytterområden.
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 15:05:40 följande:
    Vem är det då? och är det bara i ytterområden som befolkningen vuxit? att vi har 2 miljoner med invandrarbakgrund i Sverige är väl inget underligt? med tanke på den inflyttning som varit under alla tider, sen beror det ju på vad man menar med invandrarbakgrund eller hur? och det sker en befolknings ökning är väl inget som är konstigt det hade väl varit underligare om vi minskat.
    Sällan studsar en termos

Vuxit? Befolkningen har i stortsätt byttsut i ytterområdena har du missat det. Men underligt tycker jag inte att det är helt naturligt med den invandring vi har. I Gbgs kommun har ca 50% av barnen som föds någonform av invandringsbakrund
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 16:26:19 följande:
    Ja och är det underligt att de har invandrarbakgrund? Sen att det har fötts fler barn är väl inte konstigt om man tittar på att babybooms barnen börjar få barn. Vad menar du med ytterområde? Menar d då invandrartäta områden? Ja och vems fel är det att dessa områden har bytts ut som du säger?  Jag menar att de kan ju vara andra tredje eller till och med fjärde generations invandrarbakgrund eller hur? vad räknar man som invandrare de som kommer från andra EU länder andra nordiska länder eller invandrare är bara de från MENA länder?
    Sällan studsar en termos

Bor du på landet? Annars vet du precis vad jag menar. Tja det är ju politikerna som har styrt utvecklingen utan att dom verkar ha någon mera plan än finns det hjärterum så finns det stjärtrum, ungefär som det är i denna tråden.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:05:42 följande:
    Jo, de har också varit med och fyllt på. Eller tror du att alla danska, norrmän och jänkare automagiskt får bostad i innerstan?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Så kan det givetvis vara, men när jag har sprungit in och handlat i tex Hallunda så tänker iaf inte jag oj vad mycket Danskar och Amerikaner som har flyttat hit.
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 17:12:35 följande:
    Var i det jag skrev fick dig att tro att jag stöttar S eller M? Vad fick dig att tro att jag vill ösa pengar på nåt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Kanske misstog mig , men så lär det ju se ut dom närmsta 50åren. Du får ju gärna presentera vem som kan göra dom här småjusteringarna så att problemen löser sig. Det är ju inga små förändringar som vänsterkanten fantiserar om att göra. Högre-lön för alla kvinnoyrken bättre vård och äldre omsorg, bättre skola , sextimmarsarbetsdag och Sverige för alla.Är gärna med på dessa prioriteringar, men undrar hur det ska gå till?
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 20:29:19 följande:
    19.2 till 21.7 miljarder är små pengar om tittar på vad alkoholen kostar Sverige, den kostar mellan 90-150 miljarder beroende på hur man räknar. Om man räknar med alla sjukhus kostnader för alkoholrelaterade skador och fängelse vistelser rättegångskostnader osv så ligger summan på 150 miljarder. Intäkterna på alkoholen i skatter och moms är på c:a 10-20 miljarder.  Senaste skattehöjningen på alkoholen kontrade tillverkarna med att sänka inköpspriserna så skatte intäkterna ökade inte. Sen kan man ju ponera på hur mycket konstigheter som inte hänt om vissa sdare inte druckit alkohol. De skulle lagt sin energi  på att kämpa mot alkoholen i stället för invandrings frågan. Rent självförsvar. Så om man vill lägga 100 miljoner på att öka integrationen så gärna för mig. De hundra miljonerna hade varken gjort mer eller mindre för pensionärerna. !00 miljoner täcker inte personal kostnaderna för de som skall arbeta med dessa pengar till integrationen.
    Sällan studsar en termos

100000000 kr ?bara socialbidragen kostar 1000000000kr i Malmö. Enligt IOGT ja, alkoholrelaterade brott kan du nog kasta på en annan post med om du vill.
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 20:50:57 följande:
    Kollade migrationsverkets hemsida där räknar de från 1960 så då känns inte 2 miljoner så konstigt
    Sällan studsar en termos

Sedan kan man nog påstå ca 1,5000000 sedan 90 talet utan att va allt för orättvis.Undrar bara varför det är så viktigt att dölja och ljuga? Det är nog det som stör mig mest, vet precis hur det ser ut och det stör mig inte så mycket. Men dax att göra om göra rätt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?