Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-03-19 21:54:26 följande:
    Nu är jag ju inte vänster heller, men vänstern håller sig inom samma budgetregler som SD eller högern. Deras budgetar innehåller väl betydligt färre hål än t.ex. SD:s. Det behövs ny politik. Vem som ska göra det? Ja, säg det. I nuläget är det ju helt andra saker som prioriteras. Och så länge en massa folk tror att alla problem beror på invandringen så kan ju makthavarna fortsätta som idag.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Kan inte tänka mig att så många tror att alla problem löser sig utan invandring, men lite rädda det som räddas kan. Och det är antagligen inte du och jag eller våra barn som lider mest av problemen med en stor invandring. Utan det är invandrarna, men vänstern tycker ju att det är gulligt att känna en Afrikan eller två längre en så sträcker ju sig inte deras tänk, och liberaler vill ha en Polack som städar. Usch säger jag båda sidor är patetiska. Mvh en föredetta Moderat
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 22:33:34 följande:
    Håller ju inte med dig alls. Vårt samhälle har massor av problem, problem som jag ogärna lämnar över till mina barn. Invandringen är inte ett av dessa. Och människor från fattiga och krigsdrabbade områden har också massa svårlösta och fruktansvärda problem. När historiker om några hundra år ser tillbaks på vara dagar, så tror jag knappast att de kommer tycka att "allra värst gick det för de stackare som flydde till Sverige och fick komma in där".
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Det är definitivt ett av problemen givetvis finns det flera. Möjligtvis att jag är lite känslig då jag har en dotter. Men visit finns det värre problem allt är ju relativt . Att det är ca 25% chans att hon blir våldtagen och misshandlad är ju eg inte värre än alla som dör runt om i världen. Men jag har lite svårt att vara hela världenssamvete utan lever här och nu.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 23:19:01 följande:
    Vad du ser i Hallunda kan jag ju inte veta. Huruvida du ser "korrekt" eller inte är inte heller något jag kan uttala mig om. Jag vet att många ser fler mörkhyade än vad de faktiskt finns i ett område. Områden som sägs bestå av enbart MENA-folk har ofta en rätt hög andel europeiska invandrare också.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Jag bryr mig inte om hur folk ser ut eller vart dom kommer ifrån, men att prata om Danskar och Amerikaner är iaf något av det dummaste jag har hört.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-03-20 00:16:34 följande:
    Men ditt tänk sträcker sig uppenbarligen längre - i din inbillning. Det verkar som alla strålkärringar har förirrat sig till SD-sekten. Är det inte det ena så är det det andra och det blir en lustig dialog där de  som argumenterar mot sekten ger exempel på vad ledande sektmedlemmar har sagt medan sektmedlemmarna har sina ritualer som mynnar ut i uppenbarelser om andras känslor och tankar. Du kan inte veta vad vänstern tycker bakom vad du uppfattar som politiskt korrekta uttalanden om solidaritet och invandring. Du kan inte läsa tankar, varken du eller någon annan sektmedlem kan det. Det är inte möjligt.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.

Dom får vara så solidariska som dom vill (har inga problem med det) och givetvis är det bättre här än i tex Somalia hur illa det än går. Om det nu är så man tänker så är det väl iaf rimligt att man förklarar för folk hur man tänker och att man avser att styra landet mot solidaritet för alla vad det nu än kostar för dom som bor i Sverige idag.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-03-20 19:08:19 följande:
    Aluminiumrörskriminelle Zionist-Ekeroth som har en kriminell morsa (inte undra på att han är som han är) fortsätter att göra bort sig: www.interasistmen.se/dumheter/ekeroth-hanger-.../ Jag älskar att det står att hans morsa är en fängelsedömd INVANDRARE. Vill vi ha sådana kulturberikare i Sverige? corruptiosweden.blogspot.se/2011/11/sverigede...
    Bajsbrygga

Vad är det järna inte registrerar, bor dom i huset eller ej.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-03-21 18:43:51 följande:
    En sak är viktig att tänka på i texten. Invandring som kan vara allt från återvändande svenskar till thailändska fruar till någons föräldrar från Afghanistan.
    Bajsbrygga

Sluta med det där tramset, det är faktiskt det som stör mig .Det kommer ex antal människor , och det handlar inte om thai- fruar eller återkommande svenskar. Vi ökade befolkningen med drygt 80000 förra året, tror du fortfarande av det kommer ca 20000 per år?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-21 20:11:28 följande:
    Jo, det gör det.

Jo det är sant plus några till. Det va ju erat magiska räknesätt jag syftade på .20000 ggr 15 = drygt 1oooooo?
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 15:48:40 följande:
    Exakt, jag vet och det är lite lustigt att en del verkar oförmögna att ta in det faktumet.

Ja, vi har mycket att lära av tex Somalia och Irak. Är det något speciellt du saknar, och vad gör oss till U- land om vi miskar dessa folkgrupper?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 15:48:57 följande:
    Jag vågar gissa att många SD-röstare är gamla besvikna Ny Demokrati-röstare som tyckte att partiet svek sina ideal på den tiden. Precis som de kommer tycka att SD sviker när SD leker moderat-light och myser in sig i åttaklövern nu.

Med facit i handen så skulle man ha rösta på dom och nej till EU , det ångrar jag verkligen att jag inte gjorde.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-23 16:06:05 följande:
    Bättre att lära av västländer? www.dailymail.co.uk/femail/article-2586036/Yo...

Nej lära oss av oss själva. Med eran liberala-politik kommer vi bli som tex England Frankrike. Sådana getton och klass-skillnader vill inte jag ha iaf.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?