Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

effemgea skrev 2014-02-03 22:27:49 följande:
    Jag uppfattade det som att Dorian raljerade lite över det faktum att Malmö av sverigedemokrater brukar uppfattas  som helvetet på jorden och ett helvete som bara blir värre och värre. Den bild som Malmöborna själva ger i polisens intervjuer av 4.500 Malmöbor är ju långt mer nyanserad och i grunden positiv. Om du läser ursprungsartikeln i Sydsvenskan kan du få mer "kött på benen". Jag testar att länka till den, men av någon anledning brukar det vara svårt att få till fungerande länkar till Sydsvenskan på FL. Jag påstår inte att du känner så, men min uppfattning är att många sverigedemokrater blir rejält besvikna när det kommer uppgifter som pekar på att det går åt rätt håll. Du fokuserar på skjutningarna, Malmöborna på att de känner sig tryggare och att brottsligheten minskar. www.sydsvenskan.se/malmo/vald-i-malmo-minskar.../

Tyvärr litar inte jag på någon * undersökning* som du vet har kommit alldeles för många tveksamma sådana. Men att polisen iaf delvis bekräftar det så är det ju positivt .
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-03 23:02:01 följande:
    Nej, jag förstår. Att vara sverigedemokrat innebär ett utanförskap som innebär att man inte litar på någon annan än de egna - och ibland uppgifter utifrån som stöder de egna teserna. Det är faktiskt nästan lite sorgligt - och tyvärr ett tecken på att utanförskapet växer: Själv skulle jag aldrig drömma om att ifrågasätta  de här två forskarnas uppgifter - men om jag nu ändå gjorde det skulle jag granska hela undersökningen för att försöka se vad de förbisett. Men du kanske menar att rådata är manipulerade - och gör du det så blir det inte så lite tragikomiskt, det är just den inställningen som Dorian raljerar över. Nog måste det gå att vara sverigedemokrat utan att behöva måla upp en konspiration som genomsyrar hela Sverige - eller också är detta inte möjligt?

Nä, nu tolkar du in vad du tror att jag tror. Jag vet att div media, * forskare* ett antal ggr har vinklat och släppt rena lögner. Så jag är försiktigt optimistisk , min tillit får man förtjäna. Konspiration? Själv tycker jag att det är positivt att media har börjat skriva lite sista månaderna, tror tom att många som jobbar inom media är rätt trött på självutnämnda.anti-rasister och extremfeminister. Tycker faktiskt att dom är rätt lika rasisterna.Som jag sagt, jag har kollat i månader innan jag har skrivit något, och min uppfattning är helt tvärtom att ni håller på så ,och att folk mest lagt upp länkar som oftast stämmer, iof läser man ju inte varje inlägg heller och tolkar säkert fel ibland. Sedan är det väl så att många här i grund och botten bråkar lite med varandra ( hur fan kan hen skriva något så idiotiskt) så skrivs det något tillbaka eller skickas en länk.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-03 23:42:18 följande:
    Ständigt detta svartvita tänkande. Om man inte går på Affes Överdrifter, Avpixlats förvrängningar och andra SD-lögner och förvanskningar, så MÅSTE man ju förstås mena att det inte finns några problem, eller hur!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Så tolkar jag dig ibland. Metro påstår att det är 100 skjutningar 2013 det tycker jag är mycket, och att man spränger entrén till en myndighet. Då anser jag att det är lite väl tidigt att ropa hej.
  • Thomas66

[quote=72421006][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-02-04 11:12:38 följande:[/quote-nick]

effemgea skrev 2014-02-04 07:34:38 följande:
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten? I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas. Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  
    Självutnämd... vem annars ska utnämna en till antirasist? Kungen? Riksdagen? Kommunfullmäktige?
    [/ Antirasism handlar ju väldigt lite om att vara emot rasism, lika lite som att extremfeminist handlar om jämlikhet . Den totalabristen hävdade en invandrarkvinna här på fl för över ett årsedan.( Dvs dom fick lite pengar sen va det ingen Svensk som ville ta idet) Men du satt bara och runkade till att Mamita påstod att på hennes boende va det fler Svenskar. Ni vägrade svara en kvinna som verkligen ville förändra och diskutera. Så att du bryr om utsatta flickor är bara skit-snack,
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-02-04 07:34:38 följande:
    Vad är en självutnämnd antirasist och vad är en extremfeminist - och hur präglar dessa den offentliga debatten? I går kom det en nyhet där Socialstyrelsen undersökt bristen på samarbete mellan myndigheter för att minska risken för våld i nära relationer ska leda till att kvinnor dödas. Nyheten kommenterades av förbundssekreteraren på Sveriges kvinno- och tjejjourers riksförbund, är hon ett exempel på en extremfeminist som i för stor utsträckning styr medias rapportering?  

Den förra va till Dårjan, ja har du inte fattat det så är det nog ingen ide att prata om det överhuvudtaget. Lycka till.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-06 04:20:11 följande:
    Man kan nolltaxera och skattefiffla på olika vis.

Tror du att någon kan ta ut lön utan att betala skatt? Fiffla kan man givetvis göra men det är trotts allt olagligt.
  • Thomas66
    Velouria skrev 2014-02-06 08:29:51 följande:
    Så den empirin är liiite missvisande. Den visar bara vilka som FÅTT jobb här i Sverige och därmed kunnat bidra till kassan. Men den missar de som inte fått chansen fastän de KAN arbeta men inte fått någon just bara för att de inte har något nerskrivet som den som möjlighet till det. TA VARA PÅ ARBETSKRAFTEN SOM KOMMER HIT! DE VILL JOBBA MEN TAS INTE PÅ ALLVAR. DET SER JAG HELA TIDEN!
    Mother cake

Men det inte finns ju inte jobb till alla ,hur gör man då? Sedan är det ju så att många fackföreningar och företag kräver relevant/ dokumenterad utbildning, ska vi då strunta i dom med utbildning och ta in dom med lägst löneanspråk och tveksam dokumentation ist?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-06 11:58:05 följande:
    Ingen sade att det var lagligt. Men det sker ändå. Och du vet väl vad nolltaxerande är?

Vet du? Sist jag hörde något va man iaf tvungen att ta ut runt 100 000 i lön, och sedan ta ut resterande i aktieutdelning . Det är ju skatt på aktieutdelning med, så att man bara kan ta ut pengar utan att betala skatt stämmer inte. Sedan är ju det en del av vitsen med EU att man ska kunna flytta kapital och arbetskraft relativt lätt mellan länder, och ja det kan man ju tycka vad man vill om.
  • Thomas66
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-06 14:22:34 följande:
    Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar! Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet. Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp. Ser ni sambandet?
    ~thorn in your side~

UniqueSnowflake skrev 2014-02-06 14:22:34 följande:
    Jag har hört att t o m Norge säger nej tack till svensk arbetskraft, pga att vi tar jobben från norska ungdomar! Då kanske ni kan förstå, vilken påverkan vårt lands invandringspolitik har på svenska unga människor som vill ut i arbetslivet. Invandrare tar enkla, lågkvalificerade jobb från svenska ungdomar.Så de söker sig till Norge för att göra dessa. Men nu säger Norge stopp. Ser ni sambandet?
    ~thorn in your side~

Vilka rasistiska dumheter. Norge är till för alla, det är enbart tur att dom föddes där . Dvs alla i hela världen som vill ,har rätt till Norska arbeten och Norsk välfärd.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-02-06 19:18:41 följande:
    Norrmännen vägrar dock hjälpa jihadister som åker och krigar. Norge sätter ner foten! www.svd.se/nyheter/utrikes/norska-syrienkriga...
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Det är väl det rimligaste att man agerar så . Här såg jag någon krönika om att dom kunde vara en tillgång, då dom kan vara brobyggare : (
Svar på tråden Varför hatar folk SD?