Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

Varför hatar folk SD?

[quote=72254211][quote-nick]Missermajser skrev 2014-01-16 19:56:15 följande:[/quote-nick]

Thomas66 skrev 2014-01-16 19:33:27 följande:
    Det va min fråga lite konstigt att du blandar in Sd. Jag är ju inte Sd och Sd är ju inte jag. Har inte läst deras partiprogram, så för att få deras svar bör du nog maila dom och fråga.
    Varför svarade du då på min fråga om SD när du lika gärna kunde erkänt att du inte vet något om vilken funktion nationalismen är tänkt att ha för SD? Ger du dig in i den leken så får du väl tåla att folk förväntar sig att du står för och delar partiets ideologi som du i detta fall bör ha satt dig in i. Kräva kunskap av en kritiker är befogat om man även kan kräva det av en förespråkare. Du måste väl begripa dig på det du själv tycker eller är det bara attityden och identiteten som attraherat dig?[/ Orakade inte svara er alla. Har sagt vad jag anser vara Svenskt, klart att är en fördel att anse att man tillhör ett land och har samma värderingar. Vilken identitet? Tror att det finns många korkade Sdare, men i denna tråd är det ju oftast ,ja vad ni nu kallar er som framstår som mest naiva/ korkade. Så antagligen skulle jag inte ha något gemensamt med dina gelikar eller enkelspåriga Sdare heller irl.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-16 20:14:59 följande:
    Så du läser inga nazistiska sidor, men påstår att "nästan allt som Nazistsidor skriver är sant" för att du inte läser på varenda löp att de de skriver inte är sant. Jag kan se de dementerande löpen framför mig: * "Det är inte sant att förintelsen aldrig ägde rum" (vilket är att sparka in en vidöppen dörr för varenda tänkande människa) och * "Hitler var trots sin påstådda (har inte kollat upp detta) nominering till Nobels fredspris ingen fredskämpe." ( no shit!) På nassesidor idag hyllas Hitler på årsdagen av sin flytt till Bunkern och för "sin kamp för de europeiska folken". Vad skulle det stå på löpen om hans "kamp" tycker du?

Inte en aning, försökte vara lite rolig då allt är Nazistsidor om det skrivs något negativt/ sanning om vissa problem med invandring. Trodde att du förstod det,
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-01-16 20:28:30 följande:
    Ska jag fråga SD vad du menar när du uttalar dig om "svenska värderingar" när nationalism är samtalsämnet?  Denns koppling mellan nationalism och "svenska värderingar" har jag hört förr av bl a SDare.

Ja, och jag har läst att ni inte ser någon skillnad alls på någon som vill minska invandringen och ist ( Och utvisa dom som ej borde vara här enligt lagen) hjälpa alla som bor i Sverige nu , med en Taliban.
  • Thomas66

[quote=72254841][quote-nick]nihka skrev 2014-01-16 20:49:50 följande:[/quote-nick]

Thomas66 skrev 2014-01-16 20:28:19 följande:
    Inte en aning, försökte vara lite rolig då allt är Nazistsidor om det skrivs något negativt/ sanning om vissa problem med invandring. Trodde att du förstod det,
    Nej, jag förstod inte det. Eftersom jag själv är mer nyanserad än "nazister kontra de som vill släppa in hela världen" utgick jag från att andra också är nyanserade.[/quot Ok vad bra, har missat det.
  • Thomas66
    Missermajser skrev 2014-01-16 20:47:21 följande:
    Ja jag förstår att det finns vissa styrkor i att ha en nationell identitet och gemensamma värderingar eller vad man nu finner vara en känsla av meningsfullt sammanhang . Men är detta ett självändamål eller har det ett syfte tror du?  

Förstår inte vad du menar. Men det är ju bättre om man har samma värderingar ( givetvis har inte alla precis samma) Men att det skulle vara gynnsamt med bara ett kvarter med kineser och ett med nassar och ett med mena osv kan aldrig vara bra. Är väl nästan bara i dom länder där dom har tvingat ihop grupper/ folkslag som det är krig i.
  • Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-16 21:32:46 följande:
    "Släppa in hela världen", jag tror inte folk vill det. Jag tror folk är trötta på rasismen i samhället. När rasism och främlingsfientlighet slutar förgifta debatten, först då kan invandring diskuteras på en nyanserad nivå.

Ursäkta, va slarvig i inlägget. Men nu är det Nihkas inlägg du svarar på, men förstår om du blir ivrig. Lite komiskt när man ser rasism i allt.
  • Thomas66
    Naranjos skrev 2014-01-16 23:51:19 följande:
    Och den pajasen tjänar nu löjligt mycket pengar genom att profitera på samma invandring han var politisk motståndare till. 

Det är sant, men han förstod iaf vad som komma skall. Såg ett klipp med han och Westerberg som då vägrade sitta i samma soffa . Ja ni känner säkert igen det. Men iaf han anklagade Westerberg att det va hans och hans gelikars fel. Och Bengt satt med sloköron och sade att det blev inte som vi hade tänkt oss.
  • Thomas66

[quote=72255547][quote-nick]nihka skrev 2014-01-16 21:46:33 följande:[/quote-nick]

sjuttiofemman skrev 2014-01-16 21:32:46 följande:
    "Släppa in hela världen", jag tror inte folk vill det. Jag tror folk är trötta på rasismen i samhället. När rasism och främlingsfientlighet slutar förgifta debatten, först då kan invandring diskuteras på en nyanserad nivå.
    Det var jag som sa det för att måla upp två ytterligheter.[/ Om du vill ha ex på länder som inte fungerar där dom har blivit tvingade att leva ihop. Och jag nämner Irak och Syrien. , så kör du en anmälan så det raderas. Vad är vitsen då att ens nämna något ?
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-01-17 00:03:13 följande:
    Människor sliter inte mindre idag och det går inte att stoppa globala utvecklingar för att Sveriges tidigare generationer har slitit hårt. Då slet man med järnväg, tunnelbyggen och stadsprojekt, idag sliter man på Telecom-företag och med att sälja mestadels onödiga produkter. Det ekonomiska systemet som råder lämnar knappast ära och storverk efter sig tillslut - när det storartade väl har slutförts, letar de ständiga kraven på en ökad tillväxt upp någonting annat. Far och morföräldrar levde i en lyckosam tid. En tid då det fanns så mycket att göra i Sverige att det inte rådde sådana här problem - hela landet moderniserades. Det finns inget liknande och storskaliga projekt idag, förutom övergången till grön energi. Varken den nuvarande generationens fel, immigranternas fel, Sveriges fel, politikernas fel - att det här ekonomiska systemet har ett grepp om världen. Systemet har utvecklats för att till en början (på en liten skala) hålla slavar livegna, utan minsta möjlighet till att kunna frigöra sig ifrån skuld, för att sedan användas som ett vapen vid indirekt kolonisering och uttömning av länders naturresurser - konstigt att saker barkar åt helvete? Lägg då till att det krävs en ständig tillväxt, för att blott behålla en jämn ekonomisk nivå - konstigt att saker barkar åt helvete? Hela konflikten mellan USA och Irak grundar sig i det här systemet och för att Irak inte accepterade dollarn i utbyte mot olja. Irak ville inte ha skiten och insåg hur utvecklingen skulle se ut (USA köper upp landets naturresurser mot dollar, som sedan skulle få användas för att i slutändan köpa tillbaka nödvändiga naturresurser ifrån USA - till ett högre pris, naturligtvis, vilket i processen skulle försätta landet i en ofrånkomlig skuld på grund utav nödvändiga lån och ett beroende utav dollarn). Irak gick inte på det där om att USA:s krimskrams till cirkusprodukter, gav skäl nog för att acceptera deras valuta samt destruktiva valutasystem. USA visade upp allt roligt som irakierna kunde handla för dollarn men fick ett bestämt nej. Numera har de inget val. Sverige har befinner sig inte i lyckosamma omständigheter likt exempelvis Polen eller Kina - Sverige måste ha folktillväxt. Om då folktillväxt utifrån anses förstöra vad tidigare generationer har byggt upp, vad skulle då en större avveckling av samma land ha gjort? Liksom den verkligheten som skulle ha drabbat Sverige utan den höga immigrationen. Sverige har enbart ett rimligt alternativ, utöver en hög immigration eller en slutligen större avveckling av landet - att skaffa fler barn.

Bla bla inget land kan alltid ha ökad tillväxt, ibland för man nöja sig med att det går bra. Om du tror att hela världen borde /ska styras av åh nej Eriksson skulle ha tjänat 2000000000 men dom tjänade bara 1500000000 katastrof helt värdelöst.
  • Thomas66
    Ermenegildo skrev 2014-01-17 00:01:14 följande:
    Har jag någonstans skrivit att det inte finns något som Sverige är bra på? Ska vi debattera ska vi väl göra det utifrån vad var och en skriver? Om vi ska hitta på vad andra skriver blir det ju en ganska meningslös debatt. Jag ser ingen särskilt unikt för Sverige i det du räknar upp, utom möjligen vad gäller internationell generositet och jämställdhet, två frågor där SD uttalat är bakåtsträvande eller rena motståndare. Det är heller inga gamla ursvenska värderingar eller faktiska förhållanden du talar om utan det du berömmer som svenskt har ju i princip skett de senaste 100 åren, varav vi under åtminstone de senaste 30 haft en ganska betydande invandring.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu

Ja, det är inget fel med invandring, men det nu har gått överstyr. Att nu du vill ha en polack hemma som städar för 50 kr i timmen, kan inte jag se att det gynnar Sverige i helhet. Utan bara dig så tycker att du är rätt korkad som inte tänker längre än vad som gynnar dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?