• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie
    Tomaraya skrev 2014-01-03 01:39:24 följande:
    Jag ser inget fel i att rösta på SD. 
    Jag tycker dom är bra som vågar ta upp en fråga som är ett problem i Sverige.
    Jag är inte heller rasist eller någe liknande men jag tror det finns bättre sätt att hjälpa på. 
    Så som jag tänker är att ska man hjälpa folk som har det svårt så ska man göra det på plats.
    Jag tror inte att dom som verkligen behöver hjälp kan ta sig hit..Det tycker jag är synd men då kan vi göra massor på plats. Mat,vaten och allt som dom behöver. 
    Ja, om man betänker att ett boende för ensamkommande "barn" kostar flera tusen kronor per individ och dygn (på grund av den höga personaltätheten). Man skulle kunna hjälpa flera tusen personer i ett flyktingläger för samma belopp! Med rent vatten, latriner, mat, kläder, tak över huvudet, vaccinationer, läkare, barnmorskor, undervisning för barnen o.s.v..

För att inte tala om hur många individer man skulle kunna hjälpa i ett u-land, med att komma igång med en liten rörelse som de sedan kan försörja sig själva på. Några getter eller höns eller en vävstol eller en symaskin...

Det är helt bisarra belopp som ödslas på dessa unga män, som är de som hade haft bäst förutsättningar att klara sig ändå, i hemlandet. Eftersom de kommer ifrån rika familjer (annars hade de inte haft råd att betala en flyktinsmugglare) som bryr sig om dem. Ofta handlar det bara om att de vill slippa värnplikten...
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 11:50:20 följande:
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
    Det är ju en annan sak. Deras förfäder har varit med och byggt upp landet och stridit för gränserna i alla krigen. Då har de rätt att få något tillbaka.

Varje land har ansvar för att försörja sina egna fattiga. Det är en konstig ordning som har blivit de senaste decennierna, att vissa länder ska kunna dumpa dem på vissa andra länder...
  • Eugenie
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 11:18:31 följande:
    Och så hoppas Sd vinna röster hos kvinnorna, ska det göras genom att fördöma feminismen?

Plus en del annat läsvärt, med skärmdumpar.
    wp.me/p2oCcR-3h2
    Grejen är ju, att väldigt många kvinnor inte identifierar sig med feminismen, och anser sig bli mer stjälpta en hjälpta av den. Typ alla kvinnor som är feminina, pyssliga, hem- och barncentrerade, helst skulle vilja vara hemmafruar, och inte är intresserade av någon karriär eller att klä ut sig och sina barn i det motsatta könets kläder. Alla dom - och det är en stor grupp - har feminismen bara förstört för.

Såg inget om feminismen i den länken.

• stoner
    Eugenie skrev 2014-01-03 11:57:20 följande:
    Det är ju en annan sak. Deras förfäder har varit med och byggt upp landet och stridit för gränserna i alla krigen. Då har de rätt att få något tillbaka.

Varje land har ansvar för att försörja sina egna fattiga. Det är en konstig ordning som har blivit de senaste decennierna, att vissa länder ska kunna dumpa dem på vissa andra länder...
    Aha..du menar typ "Sverige åt svenskarna"?
  • Eugenie
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 11:38:27 följande:
    wwwc.aftonbladet.se/nyheter/guillou/guillou6....

Gammal artikel men det ser likadant ut idag. Det är extremt många invandrare i svenska fängelser. Sen kallas många av dom svenskar då dom fått svenskt medborgarskap men många kan inte ett ord svenska.
    Ja, precis. Eller rättare sagt: det ser ännu värre ut idag.

Ska man ta redogöra för hur stor del av brottsligheten som begås av invandrare, måste man våga göra som norska myndigheter. Det vill säga dela upp brottslingarna i grupper efter olika etniska ursprung. Inte klumpa ihop alla som "invandrare", eftersom det blir missvisande då invandrare från Västeuropa, USA, Oceanien och Bortre Asien inte begår fler brott än svenskar. Man måste också våga dela upp statistiken i olika typer av brott. Gruppvåldtäkter t.ex. begås enbart av män från Afrika och Mellanöstern - då ska den statistiken inte späs ut med vietnameser, kineser och holländare...
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:02:31 följande:
    Aha..du menar typ "Sverige åt svenskarna"?
    Och vad är det för fel på det då..? Finns det NÅGOT annat land i världen, där de infödda inte skulle få säga så..? Typ "Kina åt kineserna" eller "Japan åt japanerna"?
  • stoner
    Eugenie skrev 2014-01-03 12:06:59 följande:
    Och vad är det för fel på det då..? Finns det NÅGOT annat land i världen, där de infödda inte skulle få säga så..? Typ "Kina åt kineserna" eller "Japan åt japanerna"?
    Nja, jag ser det inte så. Jag tycker vi som bor på samma planet skall hålla ihop.
  • Eugenie
    stoner skrev 2014-01-03 12:08:06 följande:
    Nja, jag ser det inte så. Jag tycker vi som bor på samma planet skall hålla ihop.
    Det funkar ju inte om "hålla ihop" betyder, att bara ett land ska ge till alla andra... För de andra länderna lär aldrig ge något till oss. Inte om det skulle vända heller så att de blev rikare än vi, t.ex. på grund av en naturkatastrof här.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 11:50:20 följande:
    Vart skall man skicka de icke självförsörjande svenskfödda då?
    Ingenstans. Viss skit får man dessvärre stå ut med.
    Men varför kommer alltid den töntiga kommentaren? Kan vi vara överens om att det finns landsgränser?
  • stoner
    Eugenie skrev 2014-01-03 12:13:17 följande:
    Det funkar ju inte om "hålla ihop" betyder, att bara ett land ska ge till alla andra... För de andra länderna lär aldrig ge något till oss. Inte om det skulle vända heller så att de blev rikare än vi, t.ex. på grund av en naturkatastrof här.
    Är det bara Sverige som servar resten av världen alltså? Ger inga andra länder? 

Hur definierar du "ge":

- ta emot asylsökande?
    - ge uppehållstillstånd?
    - ge bistånd?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?