• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:27:26 följande:
    Håller med. Finns även zigenare här, som fortsatt sina släktfejder på svensk mark, vilket tagit massor av resurser från polis och rättsväsende. UT MED DEM!
    Eller alla jävla gängkrig i Göteborg/Malmö. Patrask.
  • stoner
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:06:26 följande:
    Rucka på våra privilegier? Utveckla?
    Jag hoppas du inte menar fortsätta betala skatt, få det sämre och försörja fattiga som flyttar hit?
    Jo det menar jag.
    Eugenie skrev 2014-01-03 13:04:00 följande:
    ...och att alla i så fall ska ha rätt till samma standard, som de som bodde i landet först..? Förstår du hur naivt det är..? Hur skulle vi här uppe i ett kargt land med nio miljoner invånare, kunna försörja flera miljoner afrikaner och araber om de skulle få strömma in fritt här..? Hur skulle bostäderna räcka till..? Antalet läkare..? Antalet skolor och lärare..?
    Jag tror inte flera hundra miljoner afrikaner och araber skulle strömma hit.

Men som sagt, jag tror vi måste ändra livsstil radikalt.

Som världen funkar nu sitter en liten del och har det gott, överkonsumerar och anser sig ha rätt till det medan miljontals svälter eller är på flykt. .

Det är en skitvärld vi lever i och den har bildats pga av en krampaktigt fientlig och girig inställning om vad som är mitt och ditt och vilka som har rätt att utnyttja andra och de resurser som finns i naturen vi har omkring oss.

Gränser/etnicitet är det enda substantiella i era resonemang och så länge man har den livsfilosofin..tja, då kan man inget annat än att fortsätta prata om människovärde utifrån det. Och jag tycker faktiskt ni har varit ganska ärliga i motsats till andra debattörer.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:38:17 följande:
    Jo det menar jag.

Jag tror inte flera hundra miljoner afrikaner och araber skulle strömma hit.

Men som sagt, jag tror vi måste ändra livsstil radikalt.

Som världen funkar nu sitter en liten del och har det gott, överkonsumerar och anser sig ha rätt till det medan miljontals svälter eller är på flykt. .

Det är en skitvärld vi lever i och den har bildats pga av en krampaktigt fientlig och girig inställning om vad som är mitt och ditt och vilka som har rätt att utnyttja andra och de resurser som finns i naturen vi har omkring oss.

Gränser/etnicitet är det enda substantiella i era resonemang och så länge man har den livsfilosofin..tja, då kan man inget annat än att fortsätta prata om människovärde utifrån det. Och jag tycker faktiskt ni har varit ganska ärliga i motsats till andra debattörer.
    Men det är ju jättedumt. Varför skulle jag vilja att jag och mina mina barn ska få det sämre för att ex fattiga afrikaner ska bli försörjda här? Man står sig själv närmast.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:21:00 följande:
    Är det antal i förhållande till folkmänd som räknas?
    Jag tycker det är ganska vettigt att man flyttar där det finns plats och man kan fördela tillgångar bättre.

Om man ser till antalet flyktingar i förhållande till BNP är det igen Pakistan, Kongo och Kenya som ligger i topp. 
    Iran och Turkiet är andra länder som "ger mer" till flyktingar än Svevige .

Enligt den jämförelsen du gör med medelhavsländerna är det alltså standarden på flyktingboendet samt bidragen som är problemet? Så om Sverige skulle ha sunkigare baracker att bo i och 0 bidrag så skulle det vara okej?
    I viss mån har vi det så redan. Alla tiggare. Och nej det är inte okej. De skräpar ner och är irriterande att kliva över hela tiden när de sitter och tigger.

www.svd.se/nyheter/stockholm/kakstaderna-breder-ut-sig_8850480.svd

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 12:27:00 följande:
    news.nationalpost.com/2013/12/27/as-canadian-.../

Kanada levererar igen. Ullenhag framhåller alltid Kanada som ett lyckat exempel. Undrar om människan är läskunnig överhuvudtaget för han verkar inte förstå att Kanada gör raka motsatsen till Sverige.
    Tar gärna emot läsning angående skillnaderna mellan Sverige och Kanada - då det mesta som har lästs igenom snarare pekar på likheter. Skillnaderna, bland det som har lästs igenom, verkar inte heller ligga i mottagandet utan i träffsäker utbildning efter immigrationen samt annorlunda och mer grundliga kategoriseringar.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:44:04 följande:
    Men det är ju jättedumt. Varför skulle jag vilja att jag och mina mina barn ska få det sämre för att ex fattiga afrikaner ska bli försörjda här? Man står sig själv närmast.
    Och om jag ska arbeta men få det sämre kommer jag ju till slut hamna på samma standard som de jag försörjer med mina skattepengar. Då kan jag ju sluta jobba också och få allt gratis. Vem ska jobba till slut om det inte lönar sig? Har du tänkt igenom det här verkligen?
  • stoner
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 13:44:04 följande:
    Inte nödvändigtvis bli försörjda här. Kanske få det bättre någon annanstans eller hemma.
    Hur vi i I-länderna lever påverkar hur de i U-länderna lever.

Men det fattar du såklart, och ditt inlägg var bara en bekräftelse på det sista stycket jag skrev.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 13:47:25 följande:
    Tar gärna emot läsning angående skillnaderna mellan Sverige och Kanada - då det mesta som har lästs igenom snarare pekar på likheter. Skillnaderna, bland det som har lästs igenom, verkar inte heller ligga i mottagandet utan i träffsäker utbildning efter immigrationen samt annorlunda och mer grundliga kategoriseringar.
    Då läser vi helt olika du och jag.
  • Errol Flynn
    stoner skrev 2014-01-03 13:49:09 följande:
    Inte nödvändigtvis bli försörjda här. Kanske få det bättre någon annanstans eller hemma.
    Hur vi i I-länderna lever påverkar hur de i U-länderna lever.

Men det fattar du såklart, och ditt inlägg var bara en bekräftelse på det sista stycket jag skrev.
    Men hur ska de kunna försörja sig här? De har inte språket och har ofta ingen utbildning som är gångbar på svensk marknad.

OECD:s rapport innehåller fler uppgifter om invandringens kostnader som svenska massmedia valt att inte uppmärksamma. Invandrare i Sverige uppbär inte mindre än 10,2 gånger mer socialbidrag än svenskar, framgår det av en sammanställning i bilaga 3.A1 till rapporten (s. 173). Siffran är den överlägset högsta bland de 27 länder som ingår i OECD:s undersökning. På andra plats kommer Belgien där motsvarande siffra är 8,3 och på tredje plats Norge där invandrare får 5 gånger så mycket socialbidrag som norrmännen.

I rapporten definieras invandrare som personer som är födda i ett annat land än det som de är bosatta i. Den valda definitionen innebär att så kallade andra generationens invandrare – som ofta betraktas som en socialt utsatt grupp – räknas som svenskar i statistiken. Rapporten gör inte heller någon skillnad mellan invandrare av europeiskt respektive utomeuropeiskt ursprung.

• stoner
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 14:06:47 följande:
    Men hur ska de kunna försörja sig här? De har inte språket och har ofta ingen utbildning som är gångbar på svensk marknad.

OECD:s rapport innehåller fler uppgifter om invandringens kostnader som svenska massmedia valt att inte uppmärksamma. Invandrare i Sverige uppbär inte mindre än 10,2 gånger mer socialbidrag än svenskar, framgår det av en sammanställning i bilaga 3.A1 till rapporten (s. 173). Siffran är den överlägset högsta bland de 27 länder som ingår i OECD:s undersökning. På andra plats kommer Belgien där motsvarande siffra är 8,3 och på tredje plats Norge där invandrare får 5 gånger så mycket socialbidrag som norrmännen.

I rapporten definieras invandrare som personer som är födda i ett annat land än det som de är bosatta i. Den valda definitionen innebär att så kallade andra generationens invandrare – som ofta betraktas som en socialt utsatt grupp – räknas som svenskar i statistiken. Rapporten gör inte heller någon skillnad mellan invandrare av europeiskt respektive utomeuropeiskt ursprung.

Det finns massor av utlandsfödda som försörjer sig här som både kvalificerad och okvalificerad arbetskraft.
    Men vi tappade lite det jag var ute efter, jag skrev inte att dom nödvändigtvis måste försörja sig här.

Problemet är att VÅR livsstil gör männsikor i tredje världen fattigare. Detta, era älskade gränser och konflikter om mark och naturtillgångar leder till krig och misär. Om vi i västvärlden, steg för steg ändrade vår livsstil, konsumtion och vidriga girighet så skulle inte SD behövas.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?