• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:08:38 följande:
    Jag kan svara när jag lider. När trycket på sjukvård och skola ökar av människor som inte bidrar till välfärden. Flyktingpolitiken är alldeles för dyr. Jag lider när mina barn måste byta skola för att det snart är fler invandrare än svenskar och skolan är så stökig att alla blir lidande.
    Jag lider på många sätt av en ansvarslös flyktingpolitik men den riktiga smällen kommer mina barn få ta. Och mina barnbarn.
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • jeanette02
    Eugenie skrev 2014-01-03 14:53:08 följande:
    Tja, jag har betydligt mer stressigt på jobbet än om mer pengar kunnat gå till vår (skattefinansierade) verksamhet. Plus att det skulle finnas mer tid att ta hand om svenska kvinnor/familjer, om alla de utländska inte uppsökte oss.

Mina barn har lidit betydligt mer, då de var tvungna att gå i klasser med 29-30 elever i klass 0-3. Vi var många föräldrar som protesterade, men fick veta att det inte fanns resurser att klyva klassen till två och anställa en till lärare på heltid. Samtidigt som det fanns två små, personaltäta förberedelseklasser för invandrarbarn i samma skola. DÅ fanns det resurser...

Eller den gången då min då sexåriga dotter kom hem och frågade vad "sug min kuk" betydde. Det hade hon fått höra av en irakisk pojke i klassen nämligen...
    Fast det kunde väl lika väl vara en svensk pojke som sagt det. Var tror du de lär sig de orden ifrån? Upplever dessvärre att många utlandsfödda barn och ungdomar helt enkelt anpassar sig till den svenska respektlösa normen. 
    När jag gick i grundskolan hade vi bara infödda svenskar i klassen och från pojkarna där fick man lära sig alla könsorden. Vi blev kallade horor av killar i korridorer, blev fasthållna och tafsade på och på vår skola kunde man räkna utlandsfödda på en hand. 
    Det här var i början på 90-talet och vi var 32 i vår klass så just det problemet har nog dessvärre funnits ett bra tag.
  • La haine des Arabes
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:21:15 följande:
    Lider du mycket av den stora mängd holländare och tyskar som kom til Sverige på 1600-talet? För att inte tala om vår importerade kung vars ättlingar, så här flera hundra år senare, fortfarande är bidragsberoende?

Amerikaner borde ju för övrigt lida något fruktansvärt, där har ju alla utom en liten minoritet förfäder som invandrat under de senaste 300 åren.

Dina barnbarn kommer vara smartare än du tror jag, de kommer inte lida av att vi alla har en blandad härkomst och kulturell bakgrund, utan acceptera och gilla andra människor.
    Varför skulle vi lida av att välutvecklade holländare och tyskar kom till Sverige på 1600-talet? Jag tror det har berikat oss väldigt mycket.

Du tycks ha väldigt svårt att se klart i dom här frågorna, kan det handla om indoktrinering vars endast dom politiskt korrekta flosklerna har fastnat?
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:21:15 följande:

Fast ingen av de grupper du räknar upp blev ju försörjda, så som invandrarna blir idag. De fick fend for themselves från dag 1. Det går inte alls att jämföra.

Det som GÅR att jämföra, är i så fall vad som hände med indianerna när de vita kom dit och tog deras land...

De enda folk som inte lider av invandring i landet, är de som strikt använder sina invandrare som arbetskraft, samt ställer mycket höga krav för medborgarskap och åtnjutande av samma ekonomi och förmåner som de infödda. Som Jordanien och Saudiarabien.
  • pidda
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:20:24 följande:

Jag efterfrågar ofta forskning och statistik som grund för era påståenden men hittills har ni bara länkat till wp-sidor, friatider.se samt kvällsblaskor. Inte mycket forskning där inte, mer propaganda.
    Du lider av selektiv blindhet, vad kallar du OECD, SCB, BRÅ, Migrationsverket? Fast jag kan inte klandra dig för mycket, du är ju en produkt av den svenska journalistkårens självvalda massmediacensur vad gäller invandringspolitikens gigantiska misslyckande och Alliansens tankesmedjors propaganda samt propagandaminister Ullenhags påfund.
  • Eugenie
    jeanette02 skrev 2014-01-03 15:22:32 följande:
    Fast det kunde väl lika väl vara en svensk pojke som sagt det. Var tror du de lär sig de orden ifrån? Upplever dessvärre att många utlandsfödda barn och ungdomar helt enkelt anpassar sig till den svenska respektlösa normen. 
    När jag gick i grundskolan hade vi bara infödda svenskar i klassen och från pojkarna där fick man lära sig alla könsorden. Vi blev kallade horor av killar i korridorer, blev fasthållna och tafsade på och på vår skola kunde man räkna utlandsfödda på en hand. 
    Det här var i början på 90-talet och vi var 32 i vår klass så just det problemet har nog dessvärre funnits ett bra tag.
    Om det du säger är sant, så måste du ha bott i ett White Trash-område i stället. Annars är ju detta med att använda könsord som svärord typiskt för "vissa" kulturer. Detta man ofta hör "din mamma" betyder ju t.ex. "jag ska knulla din mamma". Så skulle en svensk aldrig säga. Det har också att göra med respektlösheten emot svenska flickor överlag, då de ses som sämre än systrarna därhemma som går klädda i burka, aldrig får gå ut utan förklä och absolut inte umgås med pojkar.
  • stoner
    pidda skrev 2014-01-03 15:11:58 följande:
    Att du är en "stoner" är uppenbart för oss alla men att kalla en sifferuppgift för ett "räkneexempel" är nog att ta i. Tror inte man kan begära mer av en som stoltserar med att missbruk av cannabis.
    Du skrev att 38 miljarder stod för "hälften av Afrikas försörjning". Jag tror inte på det.

Sen detta med er SD-lovers och personangrepp....det är lite tröttsamt att konstatera att det förenar er.
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:19:57 följande:
    Röker han cannabis också..?! Spöke Död Kräks

Alltså vad är det MED PK-folket på det här stället..?
    Det hör liksom till "livsstilen" som vänster, miljöpartist, cannabis, arbetslös, socialbidrag, dagdrivare, globalist, anti-svensk, anti-rasist osv osv.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:15:30 följande:

Bra skrivet. Dock talar du för döva öron, dessa rasister (och det är solklar rasism att tillskriva en grupp människor en viss negativ egenskap, bara tillägger det för de här personerna kommer att leta efter offerkoftan nu) är inte kapabla till något annat än hat. Åtminstone är det vad man kan dra slutsatsen av deras inlägg.
    sv.metapedia.org/wiki/Invandring_och_brottslighet

www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-krigar-mot-svenskar-med-ran/

wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?