• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    stoner skrev 2014-01-03 15:37:53 följande:
    ...och det fortsätter Skrattande

Hoppas det känns gött att småhata lite såhär på eftermiddagskvisten. Det förtjänar du.
    Svensk kultur vettu'väl! Flört
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:34:45 följande:
    Som jämförelsevis Finland och Danmark - som, precis som Sverige inte har en naturlig folktillväxt, inte har haft en ökad tillväxt sedan finanskrisen?

Det går inte att blunda för problem bara för att akutlösningen på dem har bieffekter.
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • pidda
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:33:31 följande:
    Jo, det gör ju det. Det som är mest ironiskt, är att det är de som skriker mest om att vi ska dela med oss av våra skattepengar - som betalar in minst skatt själva... Det är ju lätt att vara generös med andras pengar!
    Precis, vad som är ännu mer ironiskt är att de starkaste krafterna bakom att vi nu har 1,5 miljoner utrikes födda människor i Sverige är storkapitalet, Moderaterna, Fredrik Reinfeldt m.fl. som vill krossa det "svenska trygghetssamhället". Man vill ha lönedumpning, avreglera anställningstrygghet, öka lönespridning, sänka arbetslöshetsersättning osv. Om detta kan man tycka vad man vill men det rimmar illa med att vara "vänster".
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:40:37 följande:
    Spännande!
    Jag vet. Och bättre kommer det bli.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:37:11 följande:
    Fick Holländarna på 1600-talet socbidrag? Fick de som migrerade till Amerika socbidrag? Det missade jag i skolan.
    Ja, det missade du. De som migrerade till USA lockades dit med stora bidrag i form av pengar och land, det var därför de åkte dit plus att många ville åt frihet från förtryck och frihet att utöva sin religion. På så sätt påminde de väldigt mycket om dagens invandrare och flyktingar. Sedan var och är USA bättre på att integrera invandrare. Men även i USA har det alltid funnits en liten arg klick som hatar nyanlända och sprider fördomar och motsättningar. Så historien upprepar sig. 
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Eugenie
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:33:26 följande:
    Kulturmarxistisk produkt? Ha. Det var flera personliga utfall men ganska lite substans. Men utveckla gärna lite dina tankar om evolutionär biologi, eller ska jag kalla det rasbiologi? Upplys mig gärna lite om araber och afrikaner. Var inte rädd nu, har du sagt A får du väl säga B.
    Jag kan säga så mycket, som att det inte vore konstigt om ÄVEN hjärnan utvecklats annorlunda mot en europeisk hjärna, under de hundratusen år då folkgrupperna levde helt åtskilda. Har evolutionen kunnat åstadkomma så stora skillnader i hudfärg, hårfärg, ögonfärg, enzymer, skelettets tyngd, muskelmassans olika sammansättning o.s.v., så kan den såklart ha gjort lika stora skillnader med intelligens och personlighetsegenskaper. 

I Afrika har de levt så gott som likadant i alla dessa årtusenden. Fäder har lärt söner de nödvändiga arbetsuppgifterna, och mödrar har lärt döttrar. De har inte behövt tänka, lära sig något nytt, ta sig an nya utmaningar... och något naturligt urval grundat på intelligens har inte skett.

Medan européerna levde ett enormt hårt liv på den karga tundran nära iskanten. Bara att klara kylan krävde mycket initiativförmåga. Sedan lärde de sig att bygga hus, odla säd och annan mat från växtriket, tämja husdjur, mjölka kor och getter, bereda och förvara mat under de långa vintrarna... Utvinna metaller ur gruvor, tillverka bättre redskap och vapen med dessa metaller... De organiserade sig i samhällen och effektiviserade livsmedelsproduktionen, så att det blev möjligt för vissa människor att syssla med annat - att utveckla hantverksskicklighet, konstnärsskap, musik, navigation, matematik, läsande och skrivande... Man byggde universitet, undervisade barn i läs- och skrivkonsten... Ska jag fortsätta..?

Det vore ju t.o.m. MERA märkligt, om inte all denna utveckling här i Europa även skulle ha gjort oss mera intelligenta.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:41:52 följande:
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
    Vad som krävs är fler svenskar i arbete, oavsett härkomst. Det är du dock inte intresserad av, eftersom ditt mantra bara är att minska invandringen.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?