• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 15:59:28 följande:
    Absolut kan jag upplysa en ytlig, modern och portföljbärande Latte-sörplare om livets existens.

Jag förutsätter att du förstår grunderna i evolutionen och att den första moderna människan utvecklades i Afrika?

Eftersom du är en centerpartist och därmed lite verklighetsfrånvänd  så ska jag försöka förklara lite mer pedagogiskt och abstrakt. För runt 120.000 år sedan lämnade dom första människorna Afrika, givetvis var det dom starka och driftigaste som kom på den idén, att lämna - det var tuffa tider, ont om mat och döden blängde runt varenda hörn.

Latte-butiken var stängd och Armani-kostymerna kunde inte inköpas på närmsta köpcentrum.

Detta innebar att dom svagaste dog på färden, dom starka och smarta led men dom överlevde med nöd och näppe - med tiden utvecklades dom, dom lärde sig nya knep för att överleva. Endast dom allra starkaste och smartaste överlevde ju längre färden gick. Tack vare det naturliga urvalet lärde dom sig göra eld, vapen och tillskansade sig nya matlagningskunskaper.

I Afrika stod tiden still.

Rent konkret så kan man säga att ju längre från Afrika ett land ligger så ju mer intelligent och välutvecklat är folket, detta kan givetvis en centerpartist också se om kartboken läggs fram.

Detta beror alltså på det naturliga urvalet, lidandet skapade utveckling och så fungerar det faktiskt än idag.

Nej, tyvärr. Vi i Sverige kan inte hjälpa mänskligheten gång genom att låta U-landsbefolkningar massinvandra hit eller att låta dom ta del av våra inarbetade miljarder, tvärtom stjälper vi deras resa till utveckling.

Jag tror säkert att centerpartisten förstår detta trots undermålig bildning och intelligens. Men du är väldigt empatisk va? Hmjaa, den vänstra hjärnhalvan skall icke förglömmas

Du verkar tillhöra dem som tror på att en debatt går ut på att slänga ur sig så många invektiv som möjligt....

Men annars verkar vi nu ha lämnat de lite allmänt främlingsfientliga och kommit till en tvättäkta rasist som med hjälp av rasbiologi vill rättfärdiga sitt förakt för andra. Fortsätt och skriv du, du är nog en av de mest effektiva när det gäller att skrämma bort vanliga människor från SD.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 16:51:09 följande:
    Exakt. Folkslag.
    Ingen hemlighet att egenskaper behöver stimulans för att utvecklas. Hur väl står sig exempelvis överlevnadsförmåga jämfört med den röda zonen på kartan?

"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 17:07:05 följande:
    Du verkar tillhöra dem som tror på att en debatt går ut på att slänga ur sig så många invektiv som möjligt....

Men annars verkar vi nu ha lämnat de lite allmänt främlingsfientliga och kommit till en tvättäkta rasist som med hjälp av rasbiologi vill rättfärdiga sitt förakt för andra. Fortsätt och skriv du, du är nog en av de mest effektiva när det gäller att skrämma bort vanliga människor från SD.
    Det spelar ingen vad SD och deras väljare gör och inte gör. Dom växer ändå. Har ni inte förstått det ännu?

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 17:09:09 följande:
    Ingen hemlighet att egenskaper behöver stimulans för att utvecklas. Hur väl står sig exempelvis överlevnadsförmåga jämfört med den röda zonen på kartan?

"- Skynda, skynda - Konsum stänger snart och sedan har bara 7-Eleven öppet!!"
    På tal om det, tänkte släntra till Hemköp nu och köpa mig en iskall cola zero. Ungarna vill testa sina nya kickbikes. Hörs snart igen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • La haine des Arabes
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 17:07:05 följande:

Har inte slängt ut några invektiv, däremot försökte jag förklara hur okunnigt det är då okunniga kallar kunniga för rasister.

Det påminner lite om när Annie Lööf satt som en fågelholk i publiken då aktade ekonomen Assar Lindebeck förklarade sambandet mellan migration och ekonomi under ett C-seminarium för hjärntrusten.

Det här är jätteroligt faktiskt: avpixlat.info/2013/10/30/utanfor-den-politiska-korrekthetens-box/

Du får jättegärna kalla fakta för både rasbiologi, fascism, främlingsfientlighet och nazism. Spelar det någon roll då du är okunnig och inte har några argument?
  • jeanette02
    pidda skrev 2014-01-03 15:56:06 följande:
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
    Ursäkta men i vilka påståenden har jag fel? Eller hur menar du nu? 

Ja vi kan lägga till fan och helvete det har du mycket rätt i som vanliga svenska svordomar bland alla könsord.. T o m många kvinnor säger  t ex fitta som svordom. 

Varför menar du att jag ska gå svenska för invandrare? 
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-03 16:08:25 följande:
    Och det den länken visar är vissas självpåtagna oförmåga att skilja mellan religionen (islam) och människorna som utövar den (muslimer). Jag avskyr islam av hela mitt hjärta men avskyr inte per automatik alla muslimer för det.

Så du tar avstånd från sdu-ordförandens kränkande twittrande?
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 17:04:27 följande:
    Källan var alltså för att bevisa att Sverigedemokraterna är det enda parti i riksdagen som grundar sina beslut efter fakta och statistik?

De andra skiter i Sverige och våra medborgare, klarlagt?

Meeeen, man ska inte glömma att de andra tjänar 56.000 i månaden på att vända kappan efter den politiskt korrekta vinden.

En sann anarkist skulle koka över att följa en lögnaktig PK? Du är bara en galen lönedumpande tokliberal, antagligen med för mycket pengar på banken, rosa piké och bakåtslickat hår.
    Tänkte snarare på den här punkten; "• I grundlagen står numera att Sverige är ett mångkulturellt samhälle.". Hihi, ja, typiskt ett parti som inte ens kan få ihop en funktionell skuggbudget.

Ja. naturligtvis - antingen med eller emot och Sverigedemokraterna kallar sig för nationalister och därmed så skiter alla utom Sverigedemokrater i Sverige. Förstår precis. Logik. Det samma som att Sverigedemokraterna hänger ut barnfamiljer och kallar sig för "stolta svenskar" och därmed kan alla som inte hänger ut barnfamiljer ses som "tvekande svenskar". Som sagt, behåll subkulturen som Sverigedemokraterna står för.

Det finns ingen "sann anarkist". Skilj överhuvudtaget på image och politik, lite lättare och allmänt mer sunt så.

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 17:13:05 följande:
    På tal om det, tänkte släntra till Hemköp nu och köpa mig en iskall cola zero. Ungarna vill testa sina nya kickbikes. Hörs snart igen.
    Uh, sötningsmedel omvandlas till träsprit i kroppen. Varna om gruset som ligger överallt! Inget kul med tvärstopp.
  • La haine des Arabes
    Digestive skrev 2014-01-03 17:21:34 följande:
    Tänkte snarare på den här punkten; "• I grundlagen står numera att Sverige är ett mångkulturellt samhälle.". Hihi, ja, typiskt ett parti som inte ens kan få ihop en funktionell skuggbudget.

Ja. naturligtvis - antingen med eller emot och Sverigedemokraterna kallar sig för nationalister och därmed så skiter alla utom Sverigedemokrater i Sverige. Förstår precis. Logik. Det samma som att Sverigedemokraterna hänger ut barnfamiljer och kallar sig för "stolta svenskar" och därmed kan alla som inte hänger ut barnfamiljer ses som "tvekande svenskar". Som sagt, behåll subkulturen som Sverigedemokraterna står för.

Det finns ingen "sann anarkist". Skilj överhuvudtaget på image och politik, lite lättare och allmänt mer sunt så.
    Tja, hittade ingen röd tråd där riktigt. Får be dig ställa ifrån dig din rökiga singelmalt, nyktra till och tänka på dom barn som ska växa upp i landet som du hatar.

Tänk gärna en tanke på dom som förtvinar bort på demensavdelningar och sjukhuskorridorer med. När du nyktrat till är jag övertygad om att du förstår hur transfereringarna fungerar, när pengar läggs på asylmissbrukare, tas dom från svensk välfärd.

Detta beror på att vår budget är begränsad, speciellt nu då allt färre arbetar iom. den massiva asyl/anhöriginvandringen,

Du behöver inte tacka mig, tipset är helt gratis.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?