• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 18:12:55 följande:
    Lika väsentligt:

" rel="nofollow" target="_blank">

Går det inte att se kopplingen till mer pengar i omlopp, utan ett spår av inflation, och nyttan för en nation i stort så går det helt enkelt inte.

Bedårande. Baby
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 18:14:29 följande:
    Dom kanske kör nån ny diet. 1:6 dieten.
    Antagligen!
  • Missermajser
    Digestive skrev 2014-01-03 18:07:34 följande:
    Troligtvis inte någon aktiv här som har lotten att smaka av frukterna av den blå politiken ordentligt. Fråga dock en bankdirektör om saken. Antingen så sänks aktuell import eller så görs systemet bättre med föregående missförstått land (Kanada) som exempel.

*spelar D-takt på trummorna till* Fast, va?
    doko da, doka da, doko da inte doko doko da
    Så de e inge Discharge där inte.
  • overdose
    themia skrev 2014-01-03 18:14:44 följande:
    Din okunnighet är skrämmande, men knappast förvånande. Med den utvecklingshastiget ländernar i Afrika genomgår med några undantag, kommer de att ha passerat Europa om 50 år.

Och nytt nick igen, jag måste beundra din förmåga att komma ihåg vem du är för tillfället Drömmer
    Man kan inte gärna göra jämförelser över så lång tid.

Det var ju så nazisterna gjorde. De ställde upp siffror som skulle visa hurusom det skulle bli katastrof inom en eller två generationer.

Självklart får du gärna göra som en nazist, men kan du inte ta det i en annan tråd, där du förklarar hur du tänker som en nazist?

• La haine des Arabes
    Digestive skrev 2014-01-03 18:07:34 följande:
    Troligtvis inte någon aktiv här som har lotten att smaka av frukterna av den blå politiken ordentligt. Fråga dock en bankdirektör om saken. Antingen så sänks aktuell import eller så görs systemet bättre med föregående missförstått land (Kanada) som exempel.

*spelar D-takt på trummorna till* Fast, va?
    Haha, jo en bankredaktör är nog redigt glad över den blåa lönedumpningspolitiken. Tänker inte ens bemöda mig med att fråga en sådan om lyckan

Du menar kanada som hatar invandrade och värdelösa bidragstagare och har skapat ett system därutefter?

Du trummar till detta din gamle skoj-anarkist  Punkande judar

Bara SD som gillar judar nu för tiden, vänstern hatar dom, högern hatar dom och media hatar dom .......

Idag ska man vara en homosexuell muslim för att vara in the spotlight. Själv är jag extremt hatad, bara en värdelös heterosexuell vit skattebetalare, fullständigt värdelös - förr i tiden värnade ju åtminstone VPK om mig
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 18:18:05 följande:
    Vilka afrikanska länder kommer ha gått om Europa på 50 år? Väldigt intressant.
    Tja, fortfarande ett kapitalistiskt system som råder och att inte ha sjunkit allt för djupt i det har sina fördelar (och nackdelar). Flera länder i Afrika har en brantare tillväxt än Sverige idag och Afrika kommer att stå som den självklara importkontinenten i framtiden och därmed hålla de kapitalistiska hjulen snurrande över ytan och för de länder som redan har spelat några giv i leken, saknar ett behov av grundläggande samhällsstruktur med mera men som fortfarande har ett bärande behov utav sådan produktion för export samt egen ekonomi.

Den framtida efterfrågan av maskiner, för att kunna skapa en gedigen infrastruktur i Afrika, kommer att slå hela i-världens behov av det samma idag. För att nämna ett tänkbart exempel.

Länderna i Afrika kommer att genomgå det samma som övriga länder i västvärlden i ett kapitalistiskt system, det vill säga blomster och vissna perioder i ekonomin. Afrika har precis börjat på den här stigen medan västvärlden närmare sig dess vägg allt mer påtagligt och har, utöver Afrika, näst intill enbart överkonsumtion att luta sig emot.

Kina satsar utan tvekan en triljard (10^21) dollar i vissa Afrikanska länder. Med det uppenbara målet att ha en självklar exportkälla i framtiden.
    https://buzzter.se/spaning/kina-investerar-1-triljard-dollar-i-afrika/

Häng med nu för böveln. Glad
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 18:28:15 följande:
    Haha, jo en bankredaktör är nog redigt glad över den blåa lönedumpningspolitiken. Tänker inte ens bemöda mig med att fråga en sådan om lyckan

Du menar kanada som hatar invandrade och värdelösa bidragstagare och har skapat ett system därutefter?

Du trummar till detta din gamle skoj-anarkist  Punkande judar
    " rel="nofollow" target="_blank">

Bara SD som gillar judar nu för tiden, vänstern hatar dom, högern hatar dom och media hatar dom .......

Idag ska man vara en homosexuell muslim för att vara in the spotlight. Själv är jag extremt hatad, bara en värdelös heterosexuell vit skattebetalare, fullständigt värdelös - förr i tiden värnade ju åtminstone VPK om mig
    För att inte tala om de pressade bostadspriserna!

Öhm, pass.

Ok.

Inte lätt!
  • Digestive
    Missermajser skrev 2014-01-03 18:20:55 följande:
    doko da, doka da, doko da inte doko doko da
    Så de e inge Discharge där inte.
    Det går nog också ner, inte så haj på punk trots allt. Skrattande
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 18:41:26 följande:
    Tja, fortfarande ett kapitalistiskt system som råder och att inte ha sjunkit allt för djupt i det har sina fördelar (och nackdelar). Flera länder i Afrika har en brantare tillväxt än Sverige idag och Afrika kommer att stå som den självklara importkontinenten i framtiden och därmed hålla de kapitalistiska hjulen snurrande över ytan och för de länder som redan har spelat några giv i leken, saknar ett behov av grundläggande samhällsstruktur med mera men som fortfarande har ett bärande behov utav sådan produktion för export samt egen ekonomi.

Den framtida efterfrågan av maskiner, för att kunna skapa en gedigen infrastruktur i Afrika, kommer att slå hela i-världens behov av det samma idag. För att nämna ett tänkbart exempel.

Länderna i Afrika kommer att genomgå det samma som övriga länder i västvärlden i ett kapitalistiskt system, det vill säga blomster och vissna perioder i ekonomin. Afrika har precis börjat på den här stigen medan västvärlden närmare sig dess vägg allt mer påtagligt och har, utöver Afrika, näst intill enbart överkonsumtion att luta sig emot.

Kina satsar utan tvekan en triljard (10^21) dollar i vissa Afrikanska länder. Med det uppenbara målet att ha en självklar exportkälla i framtiden.
    buzzter.se/spaning/kina-investerar-1-triljard.../

Häng med nu för böveln. Glad
    Jag är ändå fruktansvärt pessimistisk.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • overdose

Jag ska försöka med ett ickepolemiskt inlägg också, eftersom det jag skrev 18:27 - som vanligt - mycket väl kan komma att misstolkas.

Det är inte bra nog att diskutera ett parti utifrån fördomar och irrationell rädsla.

När man gör som sjuttiofemman, målar upp en bild av något av det hemskaste man kan tänka sig, och sedan sätter en sådan etikett på andra människor. Då kan man inte förvänta sig att andra människor ger något annat tillbaka än att visa på de egna bristerna.

Sjuttiofemman och Themia, såsom ovan, tycker säkerligen inte om att bli jämförda med diverse dåliga regimer, men varför då eventuellt själv göra jämförelser?

När man tänker efter... är verkligen SD såsom nazister i Tredje Riket, eller såsom i Nordkorea? Nej, jag tycker inte det, och jag tror att man idag inte alls kan vinna en debatt genom att försöka med sådana jämförelser. Det enda som händer är att man alienerar de man försöker tala med.

Jag kan bara råda de som är så självsäkra att de skulle ta och läsa om hur exempelvis förintelsen gick till, om hur det som händer ibland har sin egen inre logik, och hur sådana hemskheter kan påverka alla.

Det är lätt att sitta här i Sverige och ondgöra sig över nazister, för de finns knappt längre, men handen på hjärtat, vem hade du varit, ifall du hade upplevt denna historia? Det är lätt att döma när man själv inte måste välja.

Men det är det vi måste försöka komma bort ifrån. Vi måste inse att vi inte på något vis är bättre än de i dödslägren, vare sig förövarna, eller offren, eller att vi inte är bättre än de i Nordkorea. På många vis är det nog så att vi bara har tur.

På så vis vill jag tacka sjuttiofemman för att ha lyft fram Nordkorea. Det är upp till henne själv att försöka finna en roll i det samhället :)

Allt nog, som jag har förstått SD är de ungefär som sossarna under 50-60-talen, och inte konstigare än att de kanske är ett fullkomligt normalt parti i många andra länder än Sverige. (Därmed inte sagt att man måste tycka om dem.)

Hur kan man då hata dem?

Jag ska be om ursäkt också förresten för flera av mina inlägg, men eftersom diskussionen på inga vis är seriös och mest förevisar en enda räcka logiska fel, har jag visat på vad som händer om man går den vägen.

I verkligheten har jag förstås ingen vetskap om hur sjuttiofemman skulle fungera i Nordkorea. Det enda jag har gjort är att använda mig av hennes eget sätt att resonera.

Förhoppningsvis kan hon och en del andra se, att om man lever på ett visst sätt, kommer man att dö på ett visst sätt.

Så, vänligen, fundera över vad ni har emot SD på ett mer seriöst sätt. Kan ni inte komma på det är det stor risk för att SD inte alls kommer att vara slutet på en eventuell högervåg. Det finns partier långt till höger om SD som troligen växer på ett vis de inte har gjort på 70 till 80 år.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?