• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:56:00 följande:
    Rasism 2 gånger?

Jag tar avstånd från våld. Det är delvis därför jag vill ha minskad invandring. Rasism är svårt att ta avstånd från. Är det en glass? Kinapuffar? Tintinböcker? Barna Hedenhös? Önskan om mindre invandring? Att vara Sverigedemokrat? Ordet rasist har helt förlorat sin betydelse.

Nejdå, det ordet har inte förlorat sin innebörd. Det betyder precis samma sak som alltid men du och andra använder er retorik för att mildra sånt som kan kallas rasism. Kolla www.ne.se om du är osäker.

Läs på och återkom sen när du har kommit fram till om du är rasist eller inte. Jag har min uppfattning iallafall.

Men jag är nyfiken på din uppfattning om hur jag lever mitt liv och hur jag ska dö, det var du som skrev det.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:04:17 följande:

Nejdå, det ordet har inte förlorat sin innebörd. Det betyder precis samma sak som alltid men du och andra använder er retorik för att mildra sånt som kan kallas rasism. Kolla www.ne.se om du är osäker.
    Läs på och återkom sen när du har kommit fram till om du är rasist eller inte. Jag har min uppfattning iallafall.

Men jag är nyfiken på din uppfattning om hur jag lever mitt liv och hur jag ska dö, det var du som skrev det.
    Nu blandar du ihop mig med någon annan. Jag har inte yttrat mig om din död eller leverne.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:01:28 följande:
    En till sak, borde vi inte lägga mer krut på att kartlägga vänstern och hänga ut i media? Gärna med namn och bild. Deras kommentarsfält är fulla av hat. Vi borde dra ut detta i ljuset. Eller i alla fall vara rättvisa och visa båda med namn och bild.

www.expressen.se/nyheter/dokument/fiendelagren-kan-motas-i-rattssalen/

Det verkar vara ok att vara våldsam och hatisk om man tycker "rätt" enligt media.

Det får du ta med berörd media. Men då tycker du det är fel att publicera namn, bild, adress och telefonnummer till meningsmotståndare och invandrare på avpixlat också? Då anser du också att det är okej för researchgruppen att publicera namnen bakom de hatiska kommentarerna bla från avpixlat? Du vet, de där som menar att ensamkommande flyktingbarn ska dö..
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:04:17 följande:

Jag anser inte att jag är rasist. Jag har flera ingifta invandrare i släkten. Jag har varit förlovad med en invandrare. Vår bekantskapskrets består av en stor del invandrare.
    Jag vill bara inte ha massinvandring.
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:01:28 följande:
    En till sak, borde vi inte lägga mer krut på att kartlägga vänstern och hänga ut i media? Gärna med namn och bild. Deras kommentarsfält är fulla av hat. Vi borde dra ut detta i ljuset. Eller i alla fall vara rättvisa och visa båda med namn och bild.

www.expressen.se/nyheter/dokument/fiendelagre.../

Det verkar vara ok att vara våldsam och hatisk om man tycker "rätt" enligt media.
    Usch, hittade en sida där det vänsterextrema hatet samlats på en och samma plats. Det är ingen rolig läsning men samtidigt bra att det verkliga näthatet bringas upp i ljuset

detfinahatet.se/

Man får heller aldrig glömma att en av sveriges största näthatare var en mörkhyad sosse som ville steka brösten åt kvinnliga programledare i smör.

Så otäckt, men ack så viktigt att hatet blottläggs.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:07:46 följande:

Det får du ta med berörd media. Men då tycker du det är fel att publicera namn, bild, adress och telefonnummer till meningsmotståndare och invandrare på avpixlat också? Då anser du också att det är okej för researchgruppen att publicera namnen bakom de hatiska kommentarerna bla från avpixlat? Du vet, de där som menar att ensamkommande flyktingbarn ska dö..
    Ensamkommande barn som ska dö? Du menar de vuxna afghanska männen som fick sin ålder uppskriven av migrationsverket då de inte var barn och sedan satte sig och hungerstrejkade?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:56:41 följande:
    Vem är suffering?
    Det är lika svårt att identifiera Suffering som att identifiera en elefant som skiter på vardagsrumsmattan, men om man ändå missar det kan man kommentera inlägg om arabhat och där vederbörande pratar om "negrer" vilket ju är ett rasistiskt uttryck.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-01-03 20:11:05 följande:
    Det är lika svårt att identifiera Suffering som att identifiera en elefant som skiter på vardagsrumsmattan, men om man ändå missar det kan man kommentera inlägg om arabhat och där vederbörande pratar om "negrer" vilket ju är ett rasistiskt uttryck.
    Jag har inte en aning. SÅ intresserad är jag inte av mina kära vänner på FL att jag kartlägger deras språk och uttryck.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:07:20 följande:
    Nu blandar du ihop mig med någon annan. Jag har inte yttrat mig om din död eller leverne.

Det har du rätt i, det var din polare overdoze som roade sig med det.
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:13:11 följande:
    Jag har inte en aning. SÅ intresserad är jag inte av mina kära vänner på FL att jag kartlägger deras språk och uttryck.
    Har du ett liv?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?