• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 18:28:15 följande:
    Haha, jo en bankredaktör är nog redigt glad över den blåa lönedumpningspolitiken. Tänker inte ens bemöda mig med att fråga en sådan om lyckan

Du menar kanada som hatar invandrade och värdelösa bidragstagare och har skapat ett system därutefter?

Du trummar till detta din gamle skoj-anarkist  Punkande judar
    " rel="nofollow" target="_blank">

Bara SD som gillar judar nu för tiden, vänstern hatar dom, högern hatar dom och media hatar dom .......

Idag ska man vara en homosexuell muslim för att vara in the spotlight. Själv är jag extremt hatad, bara en värdelös heterosexuell vit skattebetalare, fullständigt värdelös - förr i tiden värnade ju åtminstone VPK om mig
    Det är väl haram att vara gay + muslim. En del hävdar ju tom att det inte finns homosexuella muslimer
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • La haine des Arabes
    Digestive skrev 2014-01-03 18:46:55 följande:
    För att inte tala om de pressade bostadspriserna!

Öhm, pass.

Ok.

Inte lätt!
    Jo, dom pressade bostadspriserna ska vi inte glömma, massinvasionen av araber och negrer har fått katastrofala konsekvenser för Sverige.

Var ett reportage på TV.n i förrgår, de massiva folkförflyttningarna från u-länderna hade tro´t eller ej gjort att svenska ungdomar inte kunde flytta hemifrån längre, ingen ovanlighet att Erik 26 år bor hemma mot sin vilja. Achmed 22 år verkar ha det lättare på den fronten.

Själv då? Bor du i villa eller i bostadsrätt utanför den gyllene mångkulturen? Är du empatisk och godhjärtad med oss andras pengar och trygghet din gamle vänster-anarkist?

Godheten framförallt
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-01-02 20:35:54 följande:

Mördarnas värld? Pratar du om dina polare på 90-talet som arrangerade bilbomber mot bla barn samt begick politiska mord?
    Nej, jag pratar om dig.

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 18:53:52 följande:
    Jag är ändå fruktansvärt pessimistisk.
    Pessimismen riktas åt fel håll. Utveckling står ganska säker, det finns inte så många fler alternativ, iallafall inget som håller i någon vidare längd. Hur miljön kommer att påverkas av den här utvecklingen, hör dock till en annan fråga och där kan pessimismen placeras utan större förbehåll. Förhoppningsvis hinner teknologin ikapp! Hela ekonomisystemet kan även rasa men kan även återstartas ungefär lika snabbt som det dog.

Bättre att köra igelkottstaljen rakt av - sova i gryt och knulla i lövhögar om hösten!
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 18:54:59 följande:
    Det är väl haram att vara gay + muslim. En del hävdar ju tom att det inte finns homosexuella muslimer
    Inte i Sverige, är man muslim är man fredad vare sig man våldtar eller spränger en bomb i julhandeln

Vi vanliga svenskar som håller skutan igång är det värre ställt med
  • Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 19:00:37 följande:
    Inte i Sverige, är man muslim är man fredad vare sig man våldtar eller spränger en bomb i julhandeln

Vi vanliga svenskar som håller skutan igång är det värre ställt med
    Skönt att ingen överdriver.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 18:59:16 följande:
    Pessimismen riktas åt fel håll. Utveckling står ganska säker, det finns inte så många fler alternativ, iallafall inget som håller i någon vidare längd. Hur miljön kommer att påverkas av den här utvecklingen, hör dock till en annan fråga och där kan pessimismen placeras utan större förbehåll. Förhoppningsvis hinner teknologin ikapp! Hela ekonomisystemet kan även rasa men kan även återstartas ungefär lika snabbt som det dog.

Bättre att köra igelkottstaljen rakt av - sova i gryt och knulla i lövhögar om hösten!
    Jag är medveten om att Afrika gör framsteg men jag håller inne med hurra-ropen ett tag till.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • overdose
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:03:37 följande:
    Jag är medveten om att Afrika gör framsteg men jag håller inne med hurra-ropen ett tag till.
    Det är inte direkt en fråga som har med sd att göra, men vad man fruktar är ju att det förvisso kan genereras pengar i diverse länder, men att dessa inte kommer alla till godo.

Jag vet inte hur det fungerar, men i Angola verkar det ju - om jag minns rätt - vara oljeindustri som driver utvecklingen. Kanske kan det då vara så att bara ett fåtal av landets invånare får njuta av rikedomarna. Vem vet.

• La haine des Arabes
    overdose skrev 2014-01-03 18:54:27 följande:
    Jag ska försöka med ett ickepolemiskt inlägg också, eftersom det jag skrev 18:27 - som vanligt - mycket väl kan komma att misstolkas.

Det är inte bra nog att diskutera ett parti utifrån fördomar och irrationell rädsla.

När man gör som sjuttiofemman, målar upp en bild av något av det hemskaste man kan tänka sig, och sedan sätter en sådan etikett på andra människor. Då kan man inte förvänta sig att andra människor ger något annat tillbaka än att visa på de egna bristerna.

Sjuttiofemman och Themia, såsom ovan, tycker säkerligen inte om att bli jämförda med diverse dåliga regimer, men varför då eventuellt själv göra jämförelser?

När man tänker efter... är verkligen SD såsom nazister i Tredje Riket, eller såsom i Nordkorea? Nej, jag tycker inte det, och jag tror att man idag inte alls kan vinna en debatt genom att försöka med sådana jämförelser. Det enda som händer är att man alienerar de man försöker tala med.

Jag kan bara råda de som är så självsäkra att de skulle ta och läsa om hur exempelvis förintelsen gick till, om hur det som händer ibland har sin egen inre logik, och hur sådana hemskheter kan påverka alla.

Det är lätt att sitta här i Sverige och ondgöra sig över nazister, för de finns knappt längre, men handen på hjärtat, vem hade du varit, ifall du hade upplevt denna historia? Det är lätt att döma när man själv inte måste välja.

Men det är det vi måste försöka komma bort ifrån. Vi måste inse att vi inte på något vis är bättre än de i dödslägren, vare sig förövarna, eller offren, eller att vi inte är bättre än de i Nordkorea. På många vis är det nog så att vi bara har tur.

På så vis vill jag tacka sjuttiofemman för att ha lyft fram Nordkorea. Det är upp till henne själv att försöka finna en roll i det samhället :)

Allt nog, som jag har förstått SD är de ungefär som sossarna under 50-60-talen, och inte konstigare än att de kanske är ett fullkomligt normalt parti i många andra länder än Sverige. (Därmed inte sagt att man måste tycka om dem.)

Hur kan man då hata dem?

Jag ska be om ursäkt också förresten för flera av mina inlägg, men eftersom diskussionen på inga vis är seriös och mest förevisar en enda räcka logiska fel, har jag visat på vad som händer om man går den vägen.

I verkligheten har jag förstås ingen vetskap om hur sjuttiofemman skulle fungera i Nordkorea. Det enda jag har gjort är att använda mig av hennes eget sätt att resonera.

Förhoppningsvis kan hon och en del andra se, att om man lever på ett visst sätt, kommer man att dö på ett visst sätt.

Så, vänligen, fundera över vad ni har emot SD på ett mer seriöst sätt. Kan ni inte komma på det är det stor risk för att SD inte alls kommer att vara slutet på en eventuell högervåg. Det finns partier långt till höger om SD som troligen växer på ett vis de inte har gjort på 70 till 80 år.
    Tack, jag försöker ofta lyfta fram paradoxerna över att vara politiskt korrekt med ironi. Dom är såklart otroligt många men du la fram dom på ett (politiskt) korrekt sätt och bra.

Jag får väl bjuda på den vänsterliberala ankdammens värsta antiintellektuella missöden under 2013

www.friatider.se/har-ar-arets-pinsammaste-pk-ogonblick
Svar på tråden Varför hatar folk SD?