• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 20:18:25 följande:
    Har du ett liv?
    Nä jag lever hela mitt liv genom familjeliv. Det är här det händer.
    Men nu blir jag datorlös om 5 minuter då vi för tillfället bara har en hemma och sambon ska jobba lite.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:10:38 följande:
    Ensamkommande barn som ska dö? Du menar de vuxna afghanska männen som fick sin ålder uppskriven av migrationsverket då de inte var barn och sedan satte sig och hungerstrejkade?

Alldeles oavsett skäl, är det rätt att publicera, namn, bild, adress och telefonnummer tillsammans med en text som uttrycker just det du beskriver?

Eller den invandrarfamilj i Strängnäs som under en kortare tid fick LÅNA ett hus som senare skulle rivas men som Sd-politiker och andra "trevliga" människor spred som att familjen var missnöjd och kommunen gav dem det huset. Är det rätt att publicera deras adress på nätet?

Avpixlat och Flashback har under flera år gjort sitt bästa för att publicera fullständiga uppgifter på en rad människor, "PK-media" ligger långt efter där.
  • La haine des Arabes
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:09:01 följande:
    Jag anser inte att jag är rasist. Jag har flera ingifta invandrare i släkten. Jag har varit förlovad med en invandrare. Vår bekantskapskrets består av en stor del invandrare.
    Jag vill bara inte ha massinvandring.
    Stellan Bojerud (SD) som varit aktiv antinazist hela sitt liv och har hela sin släkt fylld av utlänningar blev ju beskylld för att vara rasist av kommunist-blaskan Aftonbladet för ett tag sedan

sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/.

Så, inte så mkt att bry sig om, det handlar helt enkelt om väldigt låg intelligens och historielöshet hos kommunisterna.

Vi vill bara ha ett bättre land.
    Gift i 30 år med en underbar hustru som var Holländsk-Indonesiska. En utlandsadopterad dotter, som är gift med en man från Afrika. De har tre barn, mina älskade barnbarn. [...] Nu gift med Manora från Laos. Hon hade med sig två barn med ”invandrarbakgrund” (hatar ordet). Dottern är gift med en finländare och har ett barn (med—). Sonen är ogift, men har en amerikansk flickvän (som just nu bor hos oss), som han träffade under sin skoltid i Manilla, Filippinerna - See more at: sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/
    ”Jag är rasist. Stolt rasist. Gift i 30 år med en underbar hustru som var Holländsk-Indonesiska. En utlandsadopterad dotter, som är gift med en man från Afrika. De har tre barn, mina älskade barnbarn. [...] Nu gift med Manora från Laos. Hon hade med sig två barn med ”invandrarbakgrund” (hatar ordet). Dottern är gift med en finländare och har ett barn (med—). Sonen är ogift, men har en amerikansk flickvän (som just nu bor hos oss), som han träffade under sin skoltid i Manilla, Filippinerna. [...] Men jag är rasist. - See more at: sdkuriren.se/aftonbladet-gor-karlek-till-hat/
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 20:13:11 följande:
    Jag har inte en aning. SÅ intresserad är jag inte av mina kära vänner på FL att jag kartlägger deras språk och uttryck.
    Har du ingen aning om "neger" är ett rasistiskt uttryck eller är du bara inte intresserad av att ta avstånd från att någon av "dina kära vänner på FL" använder rasistiska uttryck när de diskuterar här?

Konstigt, så många SDare här i tråden och INGEN har reagerat, men när någon påstår att SDare uttrycker sig rasistiskt då jävlar blir det reaktioner inte minst från dig själv.

Personen som fällde kommentaren "neger" tycker själv att "rasistkortet" ska lämnas tillbaka till olika årtionen var gång någon påstår att något är rasistiskt. Hen kör med denna repriskommentar så personen själv  - en mycket passionerad SDare - tycks inte (vilja) förstå att "neger" är ett rasistist sätt att uttrycka sig på. Är det på samma sätt med dig?
  • overdose
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:15:40 följande:

Det har du rätt i, det var din polare overdoze som roade sig med det.
    Du vet, det handlar inte om humor. Men du kanske tänker på dina egna ord? Ifall så är fallet kan du väl bara säga att du sitter här och skämtar?

• La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 20:23:55 följande:

Alldeles oavsett skäl, är det rätt att publicera, namn, bild, adress och telefonnummer tillsammans med en text som uttrycker just det du beskriver?

Eller den invandrarfamilj i Strängnäs som under en kortare tid fick LÅNA ett hus som senare skulle rivas men som Sd-politiker och andra "trevliga" människor spred som att familjen var missnöjd och kommunen gav dem det huset. Är det rätt att publicera deras adress på nätet?

Avpixlat och Flashback har under flera år gjort sitt bästa för att publicera fullständiga uppgifter på en rad människor, "PK-media" ligger långt efter där.
    Har du läst det på dom vänsterextrema hatsajterna Slutpixlat och Interasistmen?

Dom här vänsterextrema hatbloggarna drivs av arbetslösa kommunistungdomar, deras socialbidrag bekostas bland annat av mig och jag tycker inte det är ok.

Vi måste sätta ett stopp för näthatet och bidragsmissbruket. Är du med mig i det "sjuttiofemman"?

• Sneeze
    Eugenie skrev 2014-01-03 17:40:37 följande:
    Vad menar du med att de är Sd:are? De kan i alla fall inte vara aktiva i partiet, för då skulle de uteslutas. (Om det där kom till gruppledarens kännedom.) Om det ÄR så, så tycker jag att du ska kontakta Sd:s kommunförening eller distrikt på din ort.
    De är aktiva i partiet, de är inga flåbusar med rakade skallar. De är alla unga, mellan tjugofem och trettiofem, de är kända på orten, de är medlemmar i partiet (faktum är att de ÄR i princip hela partiet) och de har inga större problem med att "predika" rashygien inför de som inte kan försvara sig.
    Jag har försökt att tala med representanter för SD. Det är inte särskilt intresserade. Polisen kan inte göra mycket heller, eftersom de inte befinner sig inne på boendets mark. De står utanför och har "möten" på de kvällar de har druckit ett par öl och känner för att roa sig.
    Och de är alla medlemmar i SD. Några av dem fanns på valbar plats i kommunvalet. Inbilla mig inte att inte SD står bakom förföljelsen, för det är ingen hemlighet vad de håller på med. Jag har sparat pamfletter, A4:or med listor och bilder från Mengeles "tester" på funktionshindrade.

Vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige. Och den stödjer jag till 100%, men jag behöver inte tycka om allt som sägs. Hatet kommer inte från de som är utsatta för förtrycket. Det är förtryckarna som hatar.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 19:40:39 följande:
    Och hur tror du det kommer sig att de vita europeérna har ett sånt försprång över afrikaner?
    Det har säkerligen redan förklarats. Historia. Över tusen år av förslavning och uttömning av naturresurser.

Om någon föreställer sig att det naturliga urvalet formar runt människor till den grad att afrikaner når all möjlig framgång i USA medan de står evolutionärt underlägsna i Afrika, för att afroamerikaner har levt i USA i några hundra år bland vita människor (eller vad som nu skulle utgöra det drivande urvalet i naturen där) och för att afrikanerna inte gjort detta - behöver på allvar sätta sig ner och läsa Charles Darwins verk.

Intellektet utgör det mest plastiska fenomen som existerar, i särklass - och människan som däggdjur har alltid haft samma konstruktion på innehållet i skallen, utan undantag. Därifrån så handlar det enbart om synapsbryggor som kommer åt lagrad information, hur mycket och hur bred information som har lagrats och hur komplext synapsnätet har förgrenats sig under livet.
  • La haine des Arabes
    nihka skrev 2014-01-03 20:33:27 följande:
    Har du ingen aning om "neger" är ett rasistiskt uttryck eller är du bara inte intresserad av att ta avstånd från att någon av "dina kära vänner på FL" använder rasistiska uttryck när de diskuterar här?

Konstigt, så många SDare här i tråden och INGEN har reagerat, men när någon påstår att SDare uttrycker sig rasistiskt då jävlar blir det reaktioner inte minst från dig själv.

Personen som fällde kommentaren "neger" tycker själv att "rasistkortet" ska lämnas tillbaka till olika årtionen var gång någon påstår att något är rasistiskt. Hen kör med denna repriskommentar så personen själv  - en mycket passionerad SDare - tycks inte (vilja) förstå att "neger" är ett rasistist sätt att uttrycka sig på. Är det på samma sätt med dig?
    Neger kan uppfattas som nedsättande enligt saol www.svenskaakademien.se/svenska_spraket/svenska_akademiens_ordlista/saol_pa_natet/ordlista

Herregud, det är ett väldigt vanligt ord som brukats i alla år och är absolut inget rasistiskt, vart har du fått det ifrån? Ordet dum uppfattas också som nedsättande.

Ska du fortsätta diskutera här får du skärpa dig, det enda du verkar vilja är att nedvärdera folk och ställa grupper emot varandra.

Vill du säga något och argumentera så är det ok, du kör inte riktigt fair play tycker jag.

Trist!
  • overdose
    Sneeze skrev 2014-01-03 20:34:44 följande:
    De är aktiva i partiet, de är inga flåbusar med rakade skallar. De är alla unga, mellan tjugofem och trettiofem, de är kända på orten, de är medlemmar i partiet (faktum är att de ÄR i princip hela partiet) och de har inga större problem med att "predika" rashygien inför de som inte kan försvara sig.
    Jag har försökt att tala med representanter för SD. Det är inte särskilt intresserade. Polisen kan inte göra mycket heller, eftersom de inte befinner sig inne på boendets mark. De står utanför och har "möten" på de kvällar de har druckit ett par öl och känner för att roa sig.
    Och de är alla medlemmar i SD. Några av dem fanns på valbar plats i kommunvalet. Inbilla mig inte att inte SD står bakom förföljelsen, för det är ingen hemlighet vad de håller på med. Jag har sparat pamfletter, A4:or med listor och bilder från Mengeles "tester" på funktionshindrade.

Vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige. Och den stödjer jag till 100%, men jag behöver inte tycka om allt som sägs. Hatet kommer inte från de som är utsatta för förtrycket. Det är förtryckarna som hatar.
    Det låter på mig som att du använder dig av någon eller några individer för att ge ett omdöme om en hel grupp. Hm, har vi inte hört någonstans att det kanske inte är helt rätt att göra så?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?