• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 17:44:56 följande:

Hur det står till med sd's så kallade nolltolerans mot rasism har vi sett många gånger. Ju högre upp i hierarkin rasisten sitter, desto mindre "nolltolerans" existerar..
    Ojojoj, någon som skriker rasism i debatten.

Bortsett ifrån nutida hatbloggar, 1991 ringde, dom ville ha igen rasistkortet - skulle tydligen till något museum.

• La haine des Arabes
    Digestive skrev 2014-01-03 17:47:59 följande:
    Tycker att den ligger över hela inlägget. Sluta försöka kategorisera omvärlden nu, den uppträder bara trång för människor som inte klarar av att hantera bredd.

Som om blå politik inte har haft ett större finger med i det spelet. Den har dock skapat tillväxt och kapital för en god framtid, i en mer omtänksam politik.

Skilj gärna på kommun och nation. Sverige har dubbelt så mycket pengar i omlopp än för 30 år sedan och därtill syns knappt ett spår av inflation.

Som skolgången då.
    Blå politik har inte skapat ett skit, inte röd heller sedan 1975. Skattebetalarna svett har däremot, svettdropparna börjar bli färre - bör vi minska eller öka importen på den lågkvalificerade arbetskraften?

I wanna see the constitution burn
    Wanna watch the white house overturn
    Wanna witness some blue blood bleed red

I wanna tar and lynch the KKK
    I wanna pull and shoot the NRA
    I wanna pay the lobbyists to kill themselves

Murder the government, murder the government
    Murder the government, and then do it again yeah
    Murder the government, and then
    Murder the government
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 17:26:49 följande:
    Uh, sötningsmedel omvandlas till träsprit i kroppen. Varna om gruset som ligger överallt! Inget kul med tvärstopp.
    Men ack så smaskens.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 17:21:25 följande:

Så du tar avstånd från sdu-ordförandens kränkande twittrande?
    Varför ska hockeyhjälten ta avstånd från SDU:s twittrande? Är de sammanlänkande på något sätt?
  • Digestive
    Eugenie skrev 2014-01-03 17:33:31 följande:
    Fast så har det ju bara varit för (majoriteten av) den svenska befolkningen i cirka 50-60 år. Att jämföra med 120 000 år av utveckling sedan vi skildes från afrikanerna.

Men visst är det så, att evolutionen även bland den infödda svenska befolkningen hotar att gå bakåt. Det har jag tänkt mycket på, för tyvärr är min erfarenhet av infödda svenskar att det är de minst begåvade som börjar föda barn först och föder flest barn. Det vill säga: en WT-mamma har ofta närmare 40 levande avkomlingar (tre barn plus nio barnbarn plus 27 barnbarnsbarn) när hon fyller 80, medan en högbegåvad mamma bara har två (ett barn som hon fick vid 38, och som i sin tur fick ett barn i samma ålder).
    Hur har vad, för majoritet av Sveriges befolkning under denna period?

Börja studera Charles Darwins läror ordentligt.
    Eugenie skrev 2014-01-03 17:35:17 följande:
    Och för övrigt: varifrån ska "stimulansen" komma då, för att få afrikanerna att börja utveckla sitt intellekt..? Något förslag på, varför det finns så få infödda afrikaner som vill ta itu med detta själva..? De kan inte BARA räkna med att vita ska lära sig swahili och somaliska, och åka dit och hålla skola för deras barn...
    Det behövs resurser för att utvecklas. Det finns inte mycket kvar av Afrikas naturresurser efter historiens vilda plundringar. Det krävs en avancerad industri för att nå naturresurserna som överhuvudtaget finns kvar och för en avancerad industri krävs naturresurser.
    Haha, ja, människor som dör som flugor i svält och krig räknar nog med mycket. Tomte 1/3 av världens befolkning hungerstrejkar bara!

• Digestive
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 17:55:00 följande:
    Blå politik har inte skapat ett skit, inte röd heller sedan 1975. Skattebetalarna svett har däremot, svettdropparna börjar bli färre - bör vi minska eller öka importen på den lågkvalificerade arbetskraften?

I wanna see the constitution burn
    Wanna watch the white house overturn
    Wanna witness some blue blood bleed red

I wanna tar and lynch the KKK
    I wanna pull and shoot the NRA
    I wanna pay the lobbyists to kill themselves

Murder the government, and then do it again yeah
    Murder the government, and then
    Murder the government
    Troligtvis inte någon aktiv här som har lotten att smaka av frukterna av den blå politiken ordentligt. Fråga dock en bankdirektör om saken. Antingen så sänks aktuell import eller så görs systemet bättre med föregående missförstått land (Kanada) som exempel.

*spelar D-takt på trummorna till* Fast, va?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 18:07:34 följande:
    Troligtvis inte någon aktiv här som har lotten att smaka av frukterna av den blå politiken ordentligt. Fråga dock en bankdirektör om saken. Antingen så sänks aktuell import eller så görs systemet bättre med föregående missförstått land (Kanada) som exempel.

*spelar D-takt på trummorna till* Fast, va?
    Lika väsentligt:

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 18:02:40 följande:
    Hur har vad, för majoritet av Sveriges befolkning under denna period?

Börja studera Charles Darwins läror ordentligt.

Det behövs resurser för att utvecklas. Det finns inte mycket kvar av Afrikas naturresurser efter historiens vilda plundringar. Det krävs en avancerad industri för att nå naturresurserna som överhuvudtaget finns kvar och för en avancerad industri krävs naturresurser.
    Haha, ja, människor som dör som flugor i svält och krig räknar nog med mycket. Tomte 1/3 av världens befolkning hungerstrejkar bara!

Dom kanske kör nån ny diet. 1:6 dieten.
  • themia
    Eugenie skrev 2014-01-03 17:35:17 följande:
    Och för övrigt: varifrån ska "stimulansen" komma då, för att få afrikanerna att börja utveckla sitt intellekt..? Något förslag på, varför det finns så få infödda afrikaner som vill ta itu med detta själva..? De kan inte BARA räkna med att vita ska lära sig swahili och somaliska, och åka dit och hålla skola för deras barn...
    Din okunnighet är skrämmande, men knappast förvånande. Med den utvecklingshastiget ländernar i Afrika genomgår med några undantag, kommer de att ha passerat Europa om 50 år.

Och nytt nick igen, jag måste beundra din förmåga att komma ihåg vem du är för tillfället Drömmer
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-03 18:14:44 följande:
    Din okunnighet är skrämmande, men knappast förvånande. Med den utvecklingshastiget ländernar i Afrika genomgår med några undantag, kommer de att ha passerat Europa om 50 år.

Och nytt nick igen, jag måste beundra din förmåga att komma ihåg vem du är för tillfället Drömmer
    Vilka afrikanska länder kommer ha gått om Europa på 50 år? Väldigt intressant.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?