• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 15:53:32 följande:
    Inte ute efter att omvända tilltalade individer, ute efter att överbevisa tilltalade individer för läsarna. Det behövs inte mycket i kepsen angående nationalekonomi, för att inse att det finns svenska aktörer som tjänar på det här kalaset och som i det stora hela därmed gynnar Sverige. Gäller även att se politik som ett verktyg istället för en image, se efter tajmingen och i vilken ordning saker bör utveckla sig i - och den här politiken som har stundat ett tag i Sverige, framförallt den blå, har bidragit med ett inhemskt kapital samt en tillväxt som kommer att smaka mumma-kardemumma i en troligtvis röd politik med en klick nationalism i.

Att Sverige har men framförallt har haft problem med folktillväxten har stått rikskänt sedan 1970, för den som har haft öppna öron och öron - inget som behöver diskuteras, helt riktigt.
    Du har blivit motbevisad i en annan tråd av flera skribenter så vi kan släppa diskussionen nu. Du behöver inte ta upp folktillväxt i alla trådar.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 15:56:06 följande:
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
    ha, så nu påstås det att det är förbehållet invandrare att säga kuk och fitta också? Herregud vilka fånerier. Jag hade en helt blond och blåögd kille i klassen som gärna använde fitta som svordom och detta var i mellanstadiet i en innerstadsskola i Stockholm långt innan vi hade någon invandring från det s k MENA att tala om. 
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • stoner
    pidda skrev 2014-01-03 15:47:58 följande:
    Tyvärr motsvarar din definition av hat det som används av svensk massmedia:
    "argument som används av meningsmotståndare".

Bra försök dock att ikläda sig offerrollen för att vinna ett förlorande argument. I verkligheten delas dock inga poäng ut till förlorare.
    Jag har inget behov av att sänka mig till din nivå. Om du tycker jag är ett "offer" för dina tramsiga tillmälen får det stå för dig. Jag är mest road.
  • Errol Flynn
    pidda skrev 2014-01-03 15:56:06 följande:
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
    Kanske cykel på köpet också?
  • La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 15:57:55 följande:
    Ytterligare en orsak till att hata Sd:
    wp.me/p2oCcR-3h9
    IRM? Du är allt en riktig mensa-kille du Full av nyanser och intelligenta tankegångar.
  • pidda
    wp.me/p2oCcR-3h9
    Varför så mycket hat? Hatar du demokrati också?
    Och, nej, jag tänker inte följa en mystisk länk, det borde framgå med text vad du vill säga. Fast det är ju svårt om man bara har känslomässiga argument och saknar förmåga till annat än hat.
  • Errol Flynn
    wp.me/p2oCcR-3h9
    Hatar dom inte ett dugg.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:42:26 följande:
    Jag vet. Och bättre kommer det bli.
    Fint! Undra vad som kommer fram ur Sverigedemokraternas kinderägg till politik, med ett sådant inflytande. Chansen att de slutligen retar upp svensken kan ses som tämligen hög men förhoppningsvis håller de sig på mattan. Står ganska trygg med att övriga, låt oss säga 80% bara för skojs skull, dikterar kulturen i det här landet - sedan så kan såklart Sverigedemokrater ha sin lilla subkultur om de önskar, trots allt mångkultur här i Sverige. Skrattande

Immigrationsfrågan har alltid känts sekundär, förutom lögner och ett onödigt tärande på det sociala klimatet. Ansåg likväl att immigrationen skulle sänkas inom 4 år.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:59:55 följande:
    Du har blivit motbevisad i en annan tråd av flera skribenter så vi kan släppa diskussionen nu. Du behöver inte ta upp folktillväxt i alla trådar.
    Att folk skriver och hör av sig betyder inte det samma som motbevisad. Problemet med folktillväxten har stått rikskänd i närmare 50 år. Klart det behövs!
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-03 16:02:39 följande:
    Fint! Undra vad som kommer fram ur Sverigedemokraternas kinderägg till politik, med ett sådant inflytande. Chansen att de slutligen retar upp svensken kan ses som tämligen hög men förhoppningsvis håller de sig på mattan. Står ganska trygg med att övriga, låt oss säga 80% bara för skojs skull, dikterar kulturen i det här landet - sedan så kan såklart Sverigedemokrater ha sin lilla subkultur om de önskar, trots allt mångkultur här i Sverige. Skrattande

Immigrationsfrågan har alltid känts sekundär, förutom lögner och ett onödigt tärande på det sociala klimatet. Ansåg likväl att immigrationen skulle sänkas inom 4 år.
    Kasta ett getöga på norden och övriga Europa. Gränserna stängs. Sverige kommer tvingas följa efter och svensken kommer kräva det.

Och många många som exempelvis röstar S eller M tycker ändå att SD har bäst flyktingpolitik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?