• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • pidda
    stoner skrev 2014-01-03 15:37:53 följande:
    ...och det fortsätter Skrattande

Hoppas det känns gött att småhata lite såhär på eftermiddagskvisten. Det förtjänar du.
    Tyvärr motsvarar din definition av hat det som används av svensk massmedia:
    "argument som används av meningsmotståndare".

Bra försök dock att ikläda sig offerrollen för att vinna ett förlorande argument. I verkligheten delas dock inga poäng ut till förlorare.
  • jeanette02
    Eugenie skrev 2014-01-03 15:12:28 följande:
    Precis. Det finns snuskigt rika människor i Afrika, för att inte tala om i Emiraten. DE kunde ju börja med att dela med sig till sina landsmän och trosbröder...
    Jag tänkte mer på ländernas naturtillgångar än enskilda personer :) 
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:43:14 följande:
    Ja, det missade du. De som migrerade till USA lockades dit med stora bidrag i form av pengar och land, det var därför de åkte dit plus att många ville åt frihet från förtryck och frihet att utöva sin religion. På så sätt påminde de väldigt mycket om dagens invandrare och flyktingar. Sedan var och är USA bättre på att integrera invandrare. Men även i USA har det alltid funnits en liten arg klick som hatar nyanlända och sprider fördomar och motsättningar. Så historien upprepar sig. 
    Nja det är ju en sanning med modifikation. Man fick inte lägenheter och pengar genom ett hål i dörren.

De som utvandrade i den första emigrationsvågen (fram till ca 1845) var främst affärsmän, hantverkare, tjänstemän, rikare bönder samt några ur adeln och det högre borgerskapet. Människor från medelklassen och däröver kan man säga. Att emigrera krävde – då som nu – pengar, kunskap och ett gott kontaktnät i det nya landet.

Folkskolestadgan från 1842 innebar att de allra flesta svenskar var både läs- och skrivkunniga. Släktingar som emigrerat skrev hem och berättade om hur det var i Amerika.

En del av Sveriges fattiga skeppades också iväg till Amerika i all hemlighet, det var inget myndigheterna talade högt om. De fattiga fick resebidrag om de lovade att emigrera. Resebidraget bestod av pengar som kommunerna samlat in av kommuninvånarna.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:41:52 följande:
    Jag orkar verkligen prata med dig om folktillväxt igen. INGET du säger i hela världen kommer få mig att tro att Sverige inte klarar sig om vi inte försörjer 100 000-talsmänniskor från MENA som inte kommer arbeta på generationer. Den diskussionen är klar.
    Inte ute efter att omvända tilltalade individer, ute efter att överbevisa tilltalade individer för läsarna. Det behövs inte mycket i kepsen angående nationalekonomi, för att inse att det finns svenska aktörer som tjänar på det här kalaset och som i det stora hela därmed gynnar Sverige. Gäller även att se politik som ett verktyg istället för en image, se efter tajmingen och i vilken ordning saker bör utveckla sig i - och den här politiken som har stundat ett tag i Sverige, framförallt den blå, har bidragit med ett inhemskt kapital samt en tillväxt som kommer att smaka mumma-kardemumma i en troligtvis röd politik med en klick nationalism i.

Att Sverige har men framförallt har haft problem med folktillväxten har stått rikskänt sedan 1970, för den som har haft öppna öron och öron - inget som behöver diskuteras, helt riktigt.
  • Ermenegildo
    Errol Flynn skrev 2014-01-03 15:48:48 följande:
    Nja det är ju en sanning med modifikation. Man fick inte lägenheter och pengar genom ett hål i dörren.

De som utvandrade i den första emigrationsvågen (fram till ca 1845) var främst affärsmän, hantverkare, tjänstemän, rikare bönder samt några ur adeln och det högre borgerskapet. Människor från medelklassen och däröver kan man säga. Att emigrera krävde – då som nu – pengar, kunskap och ett gott kontaktnät i det nya landet.

Folkskolestadgan från 1842 innebar att de allra flesta svenskar var både läs- och skrivkunniga. Släktingar som emigrerat skrev hem och berättade om hur det var i Amerika.

En del av Sveriges fattiga skeppades också iväg till Amerika i all hemlighet, det var inget myndigheterna talade högt om. De fattiga fick resebidrag om de lovade att emigrera. Resebidraget bestod av pengar som kommunerna samlat in av kommuninvånarna.
    Vad vill du dra för slutsatser av detta? Tyckte du att invandringen till USA, med alla dessa olika kulturer och etniciteter, var positiv? I så fall kanske det är dags att ompröva en del av dina tidigare uttalanden?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • pidda
    jeanette02 skrev 2014-01-03 15:38:54 följande:
    Nej jag bodde i en ganska rik kommun och fint moderat område.  Vet inte om det är White Trash?

Att använda könsord är nog ganska svenskt. Däremot att dra in släktingar på ett förnedrande vis och liknande i tjafs folk emellan kan nog vara vanligare i vissa andra kulturer. Vet dock inte vilka.

Jag skulle däremot inte våga säga vad en svensk aldrig skulle säga, har hört så mycket fult från svenska munnar.
    Tyvärr har du även fel i detta påstående att det är svenskt att använda könsord, traditionellt använder svenskar hellre religiösa svordomar som "fan", "helvete" osv. Jämför med anglosaxisk tradition "fuck", "cunt". Du får väl gå en kurs i svenska för invandrare, man får visst bonus om man klarar utbildningen och gratis iPad.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:46:37 följande:
    Vad som krävs är fler svenskar i arbete, oavsett härkomst. Det är du dock inte intresserad av, eftersom ditt mantra bara är att minska invandringen.
    Du har inte en aning om vad jag är intresserad av. Dock är jag inte ett dugg intresserad av mer religiös arbetskraft. Men det kan ju inte vara rasistiskt att säga eftersom religiösa inte är en ras.
  • Errol Flynn
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:55:13 följande:
    Vad vill du dra för slutsatser av detta? Tyckte du att invandringen till USA, med alla dessa olika kulturer och etniciteter, var positiv? I så fall kanske det är dags att ompröva en del av dina tidigare uttalanden?
    Jag säger bara att man inte fick allt serverat. Har inte sagt ett ord om vad jag tyckte om folkvandringen alls.
  • La haine des Arabes
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 15:33:26 följande:
    Kulturmarxistisk produkt? Ha. Det var flera personliga utfall men ganska lite substans. Men utveckla gärna lite dina tankar om evolutionär biologi, eller ska jag kalla det rasbiologi? Upplys mig gärna lite om araber och afrikaner. Var inte rädd nu, har du sagt A får du väl säga B.
    Absolut kan jag upplysa en ytlig, modern och portföljbärande Latte-sörplare om livets existens.

Jag förutsätter att du förstår grunderna i evolutionen och att den första moderna människan utvecklades i Afrika?

Eftersom du är en centerpartist och därmed lite verklighetsfrånvänd  så ska jag försöka förklara lite mer pedagogiskt och abstrakt. För runt 120.000 år sedan lämnade dom första människorna Afrika, givetvis var det dom starka och driftigaste som kom på den idén, att lämna - det var tuffa tider, ont om mat och döden blängde runt varenda hörn.

Latte-butiken var stängd och Armani-kostymerna kunde inte inköpas på närmsta köpcentrum.

Detta innebar att dom svagaste dog på färden, dom starka och smarta led men dom överlevde med nöd och näppe - med tiden utvecklades dom, dom lärde sig nya knep för att överleva. Endast dom allra starkaste och smartaste överlevde ju längre färden gick. Tack vare det naturliga urvalet lärde dom sig göra eld, vapen och tillskansade sig nya matlagningskunskaper.

I Afrika stod tiden still.

Rent konkret så kan man säga att ju längre från Afrika ett land ligger så ju mer intelligent och välutvecklat är folket, detta kan givetvis en centerpartist också se om kartboken läggs fram.

Detta beror alltså på det naturliga urvalet, lidandet skapade utveckling och så fungerar det faktiskt än idag.

Nej, tyvärr. Vi i Sverige kan inte hjälpa mänskligheten gång genom att låta U-landsbefolkningar massinvandra hit eller att låta dom ta del av våra inarbetade miljarder, tvärtom stjälper vi deras resa till utveckling.

Jag tror säkert att centerpartisten förstår detta trots undermålig bildning och intelligens. Men du är väldigt empatisk va? Hmjaa, den vänstra hjärnhalvan skall icke förglömmas

Svar på tråden Varför hatar folk SD?