• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-03 20:50:07 följande:
    Finns det INGEN SDare som vill fördöma användandet av det rasistiska ordet "neger" och den som använder uttrycket och därigenom sälla sig till  SDs "nolltollerens mot rasism"?

Eller Jimmy Åkersson kanske använder ordet "neger" hela tiden och uppmuntrar alla SDare att göra samma sak för att man både inom partiet och övriga samhället anser att "neger" inte är ett rasistiskt utryck? Kan någon icke-rasistiskt SDare kanske bringa klarhet i frågan?

Jag fördömer definitivt det ordet. Bara okunniga personer fortsätter använda det ordet.
  • overdose
    nihka skrev 2014-01-03 21:07:29 följande:
    En till SDare som inte tycker "neger" är ett rasistiskt utryck, men fortfarnde inget om vad partiets officiella hållning i frågan är. Och fortfarande inga som tar avstånd från utrycket eller de som använder det.
    Ah, men du vet, berätta då för oss om vad SD som parti tycker om ordet neger.

Och, notera, jag har aldrig röstat på SD.

Hur är det själv - du verkar inte ta avstånd från ordet neger, åtminstone har inte jag sett det.

• La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 21:17:32 följande:

Näthat stoppar jag gärna. Avpixlat är de mesta näthatarna, är du med och stoppar dem?
    Bra, demokratins budbärare är givetvis positiva och det är underbart att vi numera har fått en motvikt till det hemska och ensidiga hat vi indoktrinerats med i och med den kommunistiska kvällspressen.

Om det mot förmodan skulle finnas näthat i kommentarsfälten så är jag emot det, usch.. har läst så mycket sådant näthat på vänsterextrema hatsajter.

Tittande in på hatsajten IRM på FB, det var hemskt att se vad som sas i kommentarsfältet. Vill du stoppa det?
  • La haine des Arabes
    overdose skrev 2014-01-03 21:21:15 följande:

Hur är det själv - du verkar inte ta avstånd från ordet neger, åtminstone har inte jag sett det.

Varför pratas det hela tiden om ordet neger, varken negrerna själva eller normala människor tycks ha något problem med det ytterst vanliga ordet?

Extremvänstern skrämmer mig bara mer och mer med deras extremt märkliga retorik   Vad vill dom uppnå med deras konstigheter egentligen?

Finns det något mål?
  • LadyInRed
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 21:10:29 följande:
    Kraftig ökning av asylsökanden under 2013, den brutala och extrema mängden som kom 2012 har ökats med gigantiska 24%

Vi skiljer oss allt mer ifrån dom normala och ansvarsfulla delarna av Europa   Det är hemskt det som sker nu, nästan 200 utanförskapsområden, bostadsbrist och inga arbeten ;-(

avpixlat.info/2014/01/02/kraftig-okning-av-as.../

Dom demoniska, mörka vänsterliberala krafterna fortsätter att misshandla oss, men vi ska klara oss ur krisen.

SD 2014
    Överdriver du ändå inte lite nu? Nog för att vänstern börjar ta fart på nytt men inte ska vi börja jämföra situationen som om vi befinner oss i helvetet? 

Hoppet är det sista som överger oss...
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 21:19:54 följande:

Jag fördömer definitivt det ordet. Bara okunniga personer fortsätter använda det ordet.
    Så då är du i sammanhanget en icke-rasistisk icke-SDare.

Nu är jag på jakt efter en icke-rasistisk SDare som fördömer användandet av ordet "neger" om mörkhyade människor. Det borde ju finnas många med tanke på hur många SDare som hänger i tråden och hur icke-rasistiska de allra flesta anser sig vara.

Ingen som har en direktlinje till Åkesson och kan fråga hur man ser på det hela på HQ?
  • La haine des Arabes
    sjuttiofemman skrev 2014-01-03 21:19:54 följande:

Varför är man okunnig om man använder det allra vanligaste ordet för att beskriva en Afrikan, det står tom i SAOL? Är man inte okunnig om man undviker det korrekta ordet som omnämns i våra lexikon?

Vad menar du egentligen? Har du någon källa på det du säger?

Blir så förvirrad av allt nu för tiden
  • La haine des Arabes
    nihka skrev 2014-01-03 21:38:27 följande:
    Så då är du i sammanhanget en icke-rasistisk icke-SDare.

Nu är jag på jakt efter en icke-rasistisk SDare som fördömer användandet av ordet "neger" om mörkhyade människor. Det borde ju finnas många med tanke på hur många SDare som hänger i tråden och hur icke-rasistiska de allra flesta anser sig vara.

Ingen som har en direktlinje till Åkesson och kan fråga hur man ser på det hela på HQ?
    Lilla vän, du är så naiv å gullig.

Stefan löfven och göran hägglund kallar en spade för spade runt köksbordet då dom inte är i tjänst, det lär även fridolin och björklund göra.

Förmodligen även Jimmie.

Är du den enda som missat valstugereportaget? Svenskarna och våra företrädare är enhäldiga, vi vill inte ha destruktiva element här ... trist att den politiska korrektheten förstör för oss

Hur ska vi göra för att bli av med den?
  • overdose
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 21:36:37 följande:
    Varför pratas det hela tiden om ordet neger, varken negrerna själva eller normala människor tycks ha något problem med det ytterst vanliga ordet?

Extremvänstern skrämmer mig bara mer och mer med deras extremt märkliga retorik   Vad vill dom uppnå med deras konstigheter egentligen?

Finns det något mål?
    Vi kan inte veta vad de har för mål eftersom vänstern är så mångfacetterad.

Men vad som sker är en form av nyansernas och språkens död. Man skall inte få kunna säga saker på det vis man vill för att någon kommer att bli sur.

Med ett sådant samhälle dräper man förstås all diskussion.

Kanske kan det också vara så att extremvänstern känner på sig att de tjänar på det tråkiga, för under väldigt många år har det varit så att de icke rumsrena har varit mycket roligare.

Detta alltifrån äldre tiders idiotmusik i form av Eddie Meduza och Johnny Bode., till dagens myntande av roliga karaktäriseringar. Vänstern saknar inte vilja till detta, men deras humor är för tråkig. Ord som järnrörsgänget funkar inte lika bra som ord som batikhäxa eller, världsförbättrare.

Kanske är det därför som intellektuell vänster förminskas till att försöka hitta på nyord för tjuvar och plundrare, såsom i England senast det var upplopp där, då brottslingar på något magiskt vis förvandlades till förfördelade konsumenter, eller vad det var.

Men nu låter vi nihka visa för oss hurusom ordet neger är så hemskt. Det måste finnas mängder av exempel för henne att berätta om.

• nihka

overdose skrev 2014-01-03 21:21:15 följande:

Jag vet inte vad SD som parti anser om ordet "neger", men det finns folk här som tycker det är helt normalt att använda det om andra människor.

Nej, "neger" är inget ord jag använder om andra människor utan tvärtom ett ord jag reagerar på när det används som här i diskussioner om invandrare och flyktingar.

Hur är det själv - du verkar inte ta avstånd från ordet "neger", åtminstone har inte jag sett det.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?