• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Eugenie

Det här som stod i artikeln som det länkades till ovan, var precis det jag sa (utan att ha läst):

And if the FBI stats for 2007 represent an average year since the Tawana Brawley rape-hoax of 1987, over one-third of a million white women have been sexually assaulted by black males since 1987 — with no visible protest from the civil rights leadership.

Today, 73 percent of all black kids are born out of wedlock. Growing up, these kids drop out, use drugs, are unemployed, commit crimes and are incarcerated at many times the rate of Asians and whites — or Hispanics, who are taking the jobs that used to go to young black Americans.

• nihka
    overdose skrev 2014-01-03 22:23:25 följande:
    Nej, berätta du, vad är ras, och varför tror du att det finns något sådant?

Visst tror jag att det finns det raser. Människorasen är en biologisk ras. Om du vill veta mer: GIYF.
  • sjuttiofemman
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:10:33 följande:
    Kan jag kalla en indian för en indian?

Kan jag kalla en eskimå för en eskimå?

Kan jag kalla en Svensk för en Svensk?

Givetvis kan jag det och det kan alla andra Nihka och hennes vuvuzuelablåsande och stenkastande palestinavänner har förbjudit ett visst ord

Jag tror jag talar för alla då jag frågar: VARFÖR?

Varför inte kalla en afrikan för..*trumvirvel*...afrikan..?!
  • La haine des Arabes
    Eugenie skrev 2014-01-03 22:55:04 följande:
    Det här som stod i artikeln som det länkades till ovan, var precis det jag sa (utan att ha läst):

And if the FBI stats for 2007 represent an average year since the Tawana Brawley rape-hoax of 1987, over one-third of a million white women have been sexually assaulted by black males since 1987 — with no visible protest from the civil rights leadership.

Today, 73 percent of all black kids are born out of wedlock. Growing up, these kids drop out, use drugs, are unemployed, commit crimes and are incarcerated at many times the rate of Asians and whites — or Hispanics, who are taking the jobs that used to go to young black Americans.

Menar du min länk? Whatever, det viktigaste är att vi kan klarlägga att utomeuropéer är mest rasistiska, denna internationella studie klarlägger det med belägg.

www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hvem-vil-du-helst-ikke-ha-som-nabo-7204659.html

Det som jag tycker är konstigt:

1: Svensk media mörkade denna nordiska undersökning.

2: Varför vill svenska "antirasister" importera fler rasister?

3. Har svenska "antirasister" låg intelligens?
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-01-03 22:06:47 följande:
    Så långt har jag två stycken som är antiinvandrare och själva påstår att de inte är rasister som förespråkar ordet "neger": Båda talar länge och självövertygande om ordets naturliga plats i vårt språk om människor man betraktar som "negrer".

Frågan är just hur rasistisk en rasist måste vara innan den själv förstår att den är rasist, eller ligger det i sakens natur att aldrig själv förstå det?

• sjuttiofemman
    overdose skrev 2014-01-03 22:17:26 följande:
    Berätta för oss om ras.

Saxat från ne.se

År 1972 visade den amerikanske forskaren Richard C. Lewontin (född 1929) att de genetiska skillnaderna mellan s.k. människoraser var små och bara utgjorde några få procent av all den genetiska variation som finns inom människoarten. Utifrån detta ifrågasatte han kraftfullt indelningen av arten Ho´mo sa´piens i raser. Lewontins slutsatser blev förvisso omdiskuterade, men genom hans studier blev det klart att människan är en sällsynt homogen art. Användningen av begreppet ras på människan har därför blivit alltmer ifrågasatt.

Varsågod.
  • Ermenegildo
    La haine des Arabes skrev 2014-01-03 22:54:06 följande:
    Hur blir vårt land bättre utav massinvandring av utomeuropéer?

Vet inte om någon frågat dig det? Vad säger forskningen? Tufft uppdrag att förklara?

Finns det någon tillgänglig floskel? (Zlatan har visst blivit fransman )

Finns inte så mycket argument kvar nu va, kåt ikväll Ermenegildo?
    Jag håller inte med om ditt och SD:s tjat om "massinvandring". 0,5% nettoinvandring per år är inte en massinvandring. I Syriens grannländer kan du kanske tala om massinvandring, inte här. Hur Sverige blir bättre av invandring? Sverige har på många sätt blivit ett fantastiskt mycket bättre och roligare land att leva i på grund av invandringen. Jag är mycket glad åt de italienare, greker, turkar, chilenare, jugoslaver (som det hette då) och senare araber, perser, afrikaner m fl som valt Sverige som sitt nya hemland. De har bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt. Sverige när jag var liten var mer homogent och trist. Ta gärna en tur tlll Finland för en flashback till hur det en gång var att leva i ett land där alla hade samma bakgrund. Jag vill inte tillbaka.

Det är ju du som gör påståendet om intelligensens korrelation med avståndet från Afrika, så jag tycker faktiskt det ligger på dig att redovisa forskningsstöd för det. Forskning används inte för att motbevisa teser som inte har vetenskapligt stöd, som du kanske förstår.

Nej, du har inte så många argument, bara en ren och skär rasism. Och rasism är mer avtändande än herpes.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • pidda
    Ermenegildo skrev 2014-01-03 23:06:27 följande:
    Jag håller inte med om ditt och SD:s tjat om "massinvandring". 0,5% nettoinvandring per år är inte en massinvandring. I Syriens grannländer kan du kanske tala om massinvandring, inte här. Hur Sverige blir bättre av invandring? Sverige har på många sätt blivit ett fantastiskt mycket bättre och roligare land att leva i på grund av invandringen. Jag är mycket glad åt de italienare, greker, turkar, chilenare, jugoslaver (som det hette då) och senare araber, perser, afrikaner m fl som valt Sverige som sitt nya hemland. De har bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt. Sverige när jag var liten var mer homogent och trist. Ta gärna en tur tlll Finland för en flashback till hur det en gång var att leva i ett land där alla hade samma bakgrund. Jag vill inte tillbaka.

Det är ju du som gör påståendet om intelligensens korrelation med avståndet från Afrika, så jag tycker faktiskt det ligger på dig att redovisa forskningsstöd för det. Forskning används inte för att motbevisa teser som inte har vetenskapligt stöd, som du kanske förstår.

Nej, du har inte så många argument, bara en ren och skär rasism. Och rasism är mer avtändande än herpes.
    På vilka sätt har de bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt?
  • Ermenegildo
    pidda skrev 2014-01-03 23:12:11 följande:
    På vilka sätt har de bidragit till kultur och ekonomi på ett fantastiskt sätt?
    Mat, musik, litteratur, sport, teater, film, TV, komedi, företagande exempelvis. Men sitter man i någon jordhåla på landet och lyssnar omväxlande på Vikingarna och Vit Makt-musik och läser Kalle Anka har det väl undgått en...
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?