• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Rök ut SD ni, inte så många skulle sakna dem egentligen.

Men vad skulle hända sedan? Skulle all kritik mot invandring och integration som genom ett trollslag bli irrelevant och tystna?

Jag blir så jävla trött på att folk på fullt allvar tycks tro att lösningen på situationen är att kasta skit, skit och åter skit. Nej, SD kanske inte har några lösningar de heller - men det är det i så fall ingen som har. 

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • ubåt
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 00:58:38 följande:
    Rök ut SD ni, inte så många skulle sakna dem egentligen.

Men vad skulle hända sedan? Skulle all kritik mot invandring och integration som genom ett trollslag bli irrelevant och tystna?

Jag blir så jävla trött på att folk på fullt allvar tycks tro att lösningen på situationen är att kasta skit, skit och åter skit. Nej, SD kanske inte har några lösningar de heller - men det är det i så fall ingen som har. 
    Men nu har vi provat de andra partiernas (försök till) lösningar under en period om drygt 20 år. I början av 90-talet räknade vi 3 utanförskapsområden. År 2012 cirka 130 st.

Om du gör som du alltid har gjort, får du samma resultat som du alltid har fått.

7-klöverns politik har bevisligen inte fungerat. Dags att prova något nytt.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-16 00:01:01 följande:
    I vanlig ordning flyr du och dina gelikar de viktiga frågorna.

Presentera dessa viktiga frågor, här eller i nystartad tråd.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-16 01:56:55 följande:

Presentera dessa viktiga frågor, här eller i nystartad tråd.
    Tror du att du är chef här eller vad?
  • Philipsson
    nihka skrev 2013-12-16 00:39:47 följande:
    Jag diskuterar vad jag vill. Det är inte irrelevant vad de politiska företrädarna sysslar med. SDs partiprogram är mest användbart som toalettpapper med tanke på att så många av företrädarna tycks ha så uppenbara problem med att förhålla sig till det.

Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats. Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD? Det var min fråga och om du inte vill bemöta den med något annat än att detta är någon annans fel - för att SD granskas hårdare, så för all del låt bli.

Gällande granskning så är det snarare så att alla SDs lögner numer systematiskt bemöts bl a med ett antal antirasistiska sajter som granskar SDs så kallade granskningar. En massa rasistisk och främlingsfientlig smörja går under lupp och exponeras som den skit den är. SDare är inte längre lika dominerande på nätet.
    Men du har ju ingenting substansiellt att komma med. Bara en massa pajkastning.

Etablissemanget kallar Sd för främlingsfientligt, rasistiskt, extremistiskt, för att partiet bl.a. vill dra ned på invandringen. Vad det handlar om är att sjuklövern skickar invektiv mot Sd, för att de själva har att förlora på att Sd blir större. Det handlar ju om makt.

Naturligtvis är invandringen en politisk fråga, som bygger på just politiska ställningstaganden.
    ---
    Sd  vill också, i likhet med LO och SAP, att alla som arbetar i Sverige ska ha avtalsenliga löner. Denna ståndpunkt kallar nu Alliansen för främlingsfientlig.

Tycker du det också?

Jag håller helt med LO, SAP och Sd i denna fråga f.ö., eftersom jag är helt emot de kapitalismens lönedumpningstaktik.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-16 02:08:23 följande:
    Tror du att du är chef här eller vad?

Nej, trodde att det fanns viktiga frågor att reda ut. Men.. tydligen inte.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-16 02:19:26 följande:
    Etablissemanget kallar Sd för främlingsfientligt, rasistiskt, extremistiskt, för att partiet bl.a. vill dra ned på invandringen.

Hade Sd kunnat diskutera invandring på ett neutralt och sakligt sett utan överdrifter eller att partiets företrädare regelbundet beter sig som rasister i olika sammanhang, då hade man kunnat diskutera invandring på riktigt.

Partiet har så många chanser att kunna ta avstånd från rasism och våld men det händer inget. Igår attackerades en antinazistisk demonstration som Sd väldigt enkelt kunde ta avstånd ifrån, men de är rädda att förlora röster genom att stöta sig med högerextrema så därför är det tyst.

Partiet säger sig vilja hjälpa människor på plats i kriser istället för att de ska komma hit, en bra tanke men omöjligt i praktiken. När partiet sedan vill sänka biståndet så är det uppenbart att de inte bryr sig om sin omvärld.

När partiet använder ord som massinvandring, svenskfientlighet och reagerar mer på en mörkhyad lucia än humanitära katastrofer i världen, ja då är det enkelt att placera partiet i samma fack som SvP och andra extremistiska partier.

Det är samma innehåll i partiet som för drygt 15 år sedan när skinnskallar och uniformer dominerade partiet, det är bara att partiet försöker vara mer PK idag för att få makt.

Så ja, det är inte svårt att dra slutsatsen att partiet är främlingsfientligt eller rasistiskt.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-16 02:06:54 följande:
    Och nej, jag tänker inte kalla V för ett extremistparti p.g.a. detta: www.expressen.se/nyheter/allard-petad-fran-v--efter-facebook-tryck/

Såna här händelser är vardagsmat inom Sd. Dock kommer sd's förtroendevalda undan med betydligt värre saker än att gilla något på Facebook. Kent Ekeroth borde ha blivit utesluten för länge sen, men han sitter kvar av någon orsak. Åkesson har dock avhållit sig från skandaler bortsett från att han sjöng med i högerextrem musik samt sjöng häcklande sånger om Palmemordet. Det var Kaliber som wallraffade Sd 2009 om ni minns?

Sd är partiet som hatar PK men försöker själva vara mest PK av alla. Bättre att vara ärliga.
  • Rikard
    effemgea skrev 2013-12-15 09:51:13 följande:
    Fast nu kommenterade jag din kommentar av Rickards inlägg.

Jag tolkar hans inlägg som att man på hans arbetsplats skulle ta en eventuell sverigedemokrat i örat om han ägnade sig åt att hata på arbetstid och ditt som att du försvarade sverigedemokratens rätt att vara sverigedemokrat, även på arbetstid.

Jag ser ingen egentlig motsättning, åtminstone inte i teorin - i praktiken tror jag att det finns mycket få sverigedemokrater som inte hatar utifrån etnicitet.
    /.../
    Generellt så önskar jag att personalen på min arbetsplats ska arbeta, inte bedriva politik.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?