Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-14 22:19:02 följande:
Hmm, när jag var 14 år lyssnade jag på Exploited, Sex Pistols o Ramones och kallade jag mig för anarkist, älskar fortfarande den energirika och melodiösa musiken,men såhär 25 år senare har jag växt ifrån den arga kravall-mentaliteten och börjat fundera över vad som är bäst för samhället och det land mina barn ska växa upp i - tänker mer med hjärnan nu.
Men du tycker att en röd politik känns rimligt? Inser du då att en röst på Löfven är en röst på extremistpartierna MP och V?
För en anarkist som dig är det dock koppar-ödlan Annie som förmedlar dina åsikter bäst? Månggifte och ett land på 10-miljoner invånare som ska ta emot 30-miljoner invandrare?
Det här är ju ett intressant parti som det ofta talats om i media om att dom inte varit tillräckligt tydliga med vad dom vill? Jag tycket dom varit jättetydliga - ett före detta landsbygds-parti som värnade om bönderna som nu är ett meningslöst Stureplans-latteparti likt MP - ett sverigehatande parti.
Det blir inte tydligare, kan du inte vara lite mer rebellisk o anarkistisk? Kanske också tänka en smula på Sveriges bästa och att vi har ett arv att bibehålla och efterlämna?
Haha, ja, förståelsen för anarkism verkar verkligen stor därborta.
Det finns ingen svart politik som överhuvudtaget önskar anarkism under en nuvarande människas tidsålder, sådant tillhör då pubertala tonåringar att känna och propagera för på gatorna. Små och mindre reformer (exempelvis Piratpartiets syn på fildelning) och en önskan om mindre kommuner, kan dock dyka upp här och där under aktuell livstid. Ett svart parti i en vågmästarroll uti riksdagen, som direkt adresserar folkets vilja, skulle även kunna ses som ett intressant projekt under nämnd tidsspann.
Allt annat hör skribentens barndom och fördomar till.
Ja, kanske 2018. Det återstår liksom att se då.
Åh, mer lögn att presentera i den här skribentens tråd. Det finns ingenting i Centerns politik som uttrycker en vilja om att ta emot 30 miljoner invandrare. En attraktiv koppar-ödla må tilläggas, om nu utseendet har någon betydelse för vederbörandes politiska diskussioner.
Haha, föreslår att iallafall kolla igenom en utav Riksdagens Partiledardebatter och innan utlanden om Centerns politik görs. Ingen större idé att gå på mediabilder (oavsett om det kommer ifrån Aftonbladet, Dagens Nyheter eller Fria Tider) när det går att vända sig direkt till politikerna för att bilda en uppfattning. Liksom en öppen politisk källa, RIksdagen, för alla medborgare att ta del utav. Förstår inte varför människor inte tar del utav den mer.
Varenda Partiledardebatt i modern tid inom Riksdagen ligger ute på Youtube, uppmanar alla att kolla igenom dessa innan valet 2014. Lägg särskilt märke till att Sverigedeomkraterna inte nämner en enda siffra ur deras budget i dessa debatter, då den helt enkelt inte stämmer och inte kan användas på nivån i denna politiska ort.
Rätt beklämande att Sverigedemokraterna inte ens kan redogöra för vad Sverige överhuvudtaget sparar på att sänka på immigrationen enligt plan. Att använda uträkningar på blott kostnaden, med en hel livsstid som grundläggande tidsspann för uträkningar om årskostnader, och som dessutom skiljer sig gravt ifrån källa itll källa, håller inte.
Kan det inte uttryckas lite mer fördomar därborta? Det ger en så tydligt bild om karaktär.