• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    oOOo oOOo skrev 2013-12-13 14:47:19 följande:
    Tror du inte att illuminati också ligger bakom på någon vänster?
    Javisst, bara att inlägget som besvaras skickades klockslaget 14:40:00 bekräftar det genom en "quantum delayed choice eraser"-effekt beskriven i en Transactional tolkning av kvantmekanik och då genom klockslagets numerologiska värde. Dock meningen som hemlig kod, så shh.. det räcker med att vederbörande vet att den vet.

• oOOo  oOOo
    Digestive skrev 2013-12-13 15:12:01 följande:
    Javisst, bara att inlägget som besvaras skickades klockslaget 14:40:00 bekräftar det genom en "quantum delayed choice eraser"-effekt beskriven i en Transactional tolkning av kvantmekanik och då genom klockslagets numerologiska värde. Dock meningen som hemlig kod, så shh.. det räcker med att vederbörande vet att den vet.
  • Digestive
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 16:56:44 följande:
    SD-anhängare, det står om er i tidningen: www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/b.../

Den krönikan slår huvudet på spiken. SD-anhängare är en liten skrikig klick som inte vågar stå öppet för sin rasism.
    Och de kan inte ens föra sin rasism utan lögner. Lika lyckat som lycka på kat. Men, men, alla har sina små och större perversioner - och strömningen går troligen igång på att ljuga om människor. Kanske ett fall av eggande självförnedring som driver dem till att sänka sin karaktär till denna grad.

Aldrig förr i Sveriges historia så har en politisk strömning haft så mycket lögn om människor i sina spår. Helt unikt!
  • nihka
    Ermenegildo skrev 2013-12-13 12:17:22 följande:
    Såg du intervjun? Jag tycker ju så illa om de unkna värderingar SD står för att jag borde glädjas åt varje gång de gör ett klavertramp men ibland är det så pinsamt uselt att man nästan ändå nte kan låta bli och tycka synd om dem.
    Bylund backade igår och menade att bonnläppar var olämpligt och att idioter var bättre, så det blir idioter, idioter och rasister. Ja, jag såg på nätet:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/bondlappar-och-rasister-kanske-tror-de-hor-hemma-har

Jag gillar "Det är alldeles för många som sökt sig till vårt parti som inte bör vara i vårt parti."

Jepp, de har kontinuerligt från start till idag sökt sig till SD. Jösses så tokigt det kan bli. Alla dessa uteslutningar för att alla de som inte "bör" ha sökt sig till SD ändå vid någon tidpunkt har sökt sig till SD. Förklaringen till det anser Bylund är att ANDRA envisas med att påstå en massa saker om vad SD står för som då enligt honom inte stämmer och DÄRFÖR söker sig de som tycker att denna "felaktiga" bild av partiet stämmer överens med deras syn sig till SD. Det är mao exempelvis ditt och mitt fel att det finns alldeles för många - för att använda Bylunds ordval -  idioter, bonnläppar och rasister i SD. 

Så gör dessa lägre utbildade "fria själar" - de med det självständiga tänket  - något som någon här inne menade ofta försvinner med utbildning.

Så en massa smarta, självständigt tänkande människor som ännu inte fått sina hjärnor besudlade med indoktrinerande utbildning söker sig till SD för att andra säger att SD är rasister, medan SD själva pratar om nolltollerens mot rasism. Jag förstår inte logiken hos de olika företrädarna för partiet men det är som vanligt när det gäller SD - alltihop är någon annans fel. 
  • Digestive
    nihka skrev 2013-12-13 18:45:02 följande:
    Bylund backade igår och menade att bonnläppar var olämpligt och att idioter var bättre, så det blir idioter, idioter och rasister. Ja, jag såg på nätet:

www.svt.se/nyheter/sverige/bondlappar-och-ras...

Jag gillar "Det är alldeles för många som sökt sig till vårt parti som inte bör vara i vårt parti."

Jepp, de har kontinuerligt från start till idag sökt sig till SD. Jösses så tokigt det kan bli. Alla dessa uteslutningar för att alla de som inte "bör" ha sökt sig till SD ändå vid någon tidpunkt har sökt sig till SD. Förklaringen till det anser Bylund är att ANDRA envisas med att påstå en massa saker om vad SD står för som då enligt honom inte stämmer och DÄRFÖR söker sig de som tycker att denna "felaktiga" bild av partiet stämmer överens med deras syn sig till SD. Det är mao exempelvis ditt och mitt fel att det finns alldeles för många - för att använda Bylunds ordval -  idioter, bonnläppar och rasister i SD. 

Så gör dessa lägre utbildade "fria själar" - de med det självständiga tänket  - något som någon här inne menade ofta försvinner med utbildning.

Så en massa smarta, självständigt tänkande människor som ännu inte fått sina hjärnor besudlade med indoktrinerande utbildning söker sig till SD för att andra säger att SD är rasister, medan SD själva pratar om nolltollerens mot rasism. Jag förstår inte logiken hos de olika företrädarna för partiet men det är som vanligt när det gäller SD - alltihop är någon annans fel. 
    Bara för tanke och reflektions skull.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-politikerna-mest-lika-sina-valjare/

"SD-politikerna mest lika sina väljare"

Solig
  • nihka
    Digestive skrev 2013-12-13 19:55:47 följande:
    Bara för tanke och reflektions skull.

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-po.../

"SD-politikerna mest lika sina väljare"

Solig
    Så om de själva tycker de har problem med att alldeles för många "idioter, bonnläppar och rasister" söker sig till deras parti och väljare och politiker i hög grad liknar varandra är det inte långt borta att tänka sig att det kan finnas alldeles för många  "idioter, bonnläppar och rasister"  bland SDs politiker.

Alla dessa uteslutningar, närmare 60 stycken under denna mandatperiod (här leder SD statistiken med hästlängder) stödjer ju den tanken och då är inte alla "frivilliga" avhopp efter fadäser medräknade.
  • Digestive
    nihka skrev 2013-12-13 21:10:17 följande:
    Så om de själva tycker de har problem med att alldeles för många "idioter, bonnläppar och rasister" söker sig till deras parti och väljare och politiker i hög grad liknar varandra är det inte långt borta att tänka sig att det kan finnas alldeles för många  "idioter, bonnläppar och rasister"  bland SDs politiker.

Alla dessa uteslutningar, närmare 60 stycken under denna mandatperiod (här leder SD statistiken med hästlängder) stödjer ju den tanken och då är inte alla "frivilliga" avhopp efter fadäser medräknade.
    Haha, ja, helt fantastiskt. Skrattande

"- It's just a bad apple."
  • johanssone

Fast SD är så mycket mer än om invandring. Dom är emot abort och förminskar kvinnor. Står du för sånt också?

• Philipsson

Vet ni vad jag tror? Knappt nån skulle våga skriva nåt positivt om Sd här, eftersom de är rädda att förlora jobbet. Ungefär som i en diktatur alltså. Så går det till i det fria Sverige!

Bara riggade val som fattas (bara en tidsfråga).

Svar på tråden Varför hatar folk SD?