• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gustav Kirchhoff
    Ermenegildo skrev 2013-12-14 17:37:03 följande:
    För att betecknas som extrem vänster antar jag att det räcker att man är antirasist i dina ögon? Nu har ju SD överhuvudtaget ingen särskilt genomtänkt politik men i de frågor där försöker uttala sig brukar de hamna ganska långt åt vänster. SD vill ha en stor stat, höga skatter och mycket bidrag (men bara bidrag till renrasiga svenskar, får man anta).
    Nejdå, "antirasist" är bara ett hittepå-ord för att rättfärdiga kommunistiska ideologier, men personer som vill ha fortsatt extrem massinvandring trots krackelerad välfärd, brutal segregation och bostadsbrist skulle man kunna sätta epitetet vänsterextremist på, utan överdrifter - speciellt då samma personer som har dessa åsikter också brukar ha väldiga problem med både yttrandefrihet och demokrati.

Stor stat? Nja, dom vill väl återförstatliga skolan o så men i övrigt ha en stor individuell valfrihet och står framförallt för ett motstånd mot monsterstaten EU olikt de andra landsfientliga partierna.

Tänker mer på Annie "30 miljoner invandrare" Lööf då vi pratar stor stat.

Nej, höga skatter är inte SD.s melodi då dom nyss drivit igenom ett 5.e jobbskatteavdrag, bidragen är givetvis lika för alla svenska medborgare.

Du är lika okunnig som Ullenhag, Romson o Federly. Säger inte lite det.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Även om de nedlåtande uttalandena görs mot t.ex. sverigedemokrater? Eller är visst hat okej?
  • ubåt

Här får ni. Ni som säger att SD är ett rasistiskt parti. Följ länken till SD:s hemsida. Läs igenom och kom sen tillbaka och berätta vad som är rasistiskt bakom den politiken SD driver och går till val på: (Floskler undanbedes vänligt men bestämt).

sverigedemokraterna.se/var-politik/

• Digestive
    Velouria skrev 2013-12-14 04:37:26 följande:
    Det är skillnad på att tycka att vi tar in för många flyktingar och att tycka att man ska kasta ut de som inte sköter sig. 

Att kasta ut de som inte sköter sig, det sker redan. Men ponera att precis varenda flykting och invandrare skötte sig, skulle du ändå tycka att Sverige tog in för många?

Och vad är att "inte sköta sig" enligt dig? Detta vill jag så gärna ha svar på.
    Även en skillnad på det och på att önska ett inbördeskrig mot mångkulturen och uppmana svenkar att börja beväpna sig med pistoler i samma sammanhang.
  • Digestive

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Underbart jobbat!! En rättvisans och dygdens man denna Rikard - helt enkelt en stolt svensk som gör att andra svenskar kan hålla huvudet högt! Bara att uppfostra de som inte vill bete sig bättre, via forum som via arbetsplatser.
  • ubåt
    Digestive skrev 2013-12-14 20:57:50 följande:
    Även en skillnad på det och på att önska ett inbördeskrig mot mångkulturen och uppmana svenkar att börja beväpna sig med pistoler i samma sammanhang.
    Uttrycker man dig på det viset har man inte i SD att göra. Det är knappast en fråga SD går till val på.
  • Digestive

joseeffin skrev 2013-12-14 05:11:19 följande:
    Brukar spela Promoes låt "ge oss Sverige tillbaka", den peppar upp mig fullständigt.

Varför säger många anhängare av SD att partiet inte står för rasism? Har de själva glömt den reklam som SD gjorde som aldrig visades (men som spreds snabbt via internet). Har alla glömt de uttalanden som gjorts av partimedlemmar som är fientligt riktade mot en specifik grupp av människor?

Nog bör invandrarpolitiken ändras. Men detta då så många människor hinner etablera sig i samhället innan deras definitiva besked kommer, och efter flera eventuella avslag kan det följa flera år av väntan innan de blir avvisade. Barnen hinner då rota sig, tappa hemspråket och många har inte ens varit i de länder de utvisas till. Det är omänskligt!

Anledningen till att just jag tycker illa om SD är att jag inte sväljer deras "vi är inte rasister" . De bryr sig inte om människan, de bryr sig om något helt annat. Svenska kulturen? Ska vi backa till 40-talet då, eller?

Som skribenten tidigare glömde ge sin välförtjänta tumme upp.

• Digestive
    ubåt skrev 2013-12-14 21:05:35 följande:
    Uttrycker man dig på det viset har man inte i SD att göra. Det är knappast en fråga SD går till val på.

Närmare 60 fall - bara slump, bara slump, "- Just a bad apple.". Spelar ingen roll vad Sverigedemokraterna går till val med när de inte presenterar sina egentliga åsikter och värderingar för folket.
  • Gustav Kirchhoff
    Digestive skrev 2013-12-14 21:09:47 följande:

Närmare 60 fall - bara slump, bara slump, "- Just a bad apple.". Spelar ingen roll vad Sverigedemokraterna går till val med när de inte presenterar sina egentliga åsikter och värderingar för folket.
    Varför så hatisk?

Och sen alla dessa trådar med regelrätta lögner, tycks erinra mig om att du är en extremist som påtalat att utomeuropeiska bidragstagare skulle gynna sveriges ekonomi, det är väl inte riktigt det Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver i sina rapporter?

Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten.

Vad röstar du på? Och vem tror på dig?

• ubåt
    Digestive skrev 2013-12-14 21:09:47 följande:

Vilka åsikter och värderingar syftar du på och vilka ledande Sverigedemokrater har i så fall givit uttryck för dessa?

Beskyllningar utan bevis är inte värda ett dugg.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?