• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-14 21:17:09 följande:
    Varför så hatisk?

Och sen alla dessa trådar med regelrätta lögner, tycks erinra mig om att du är en extremist som påtalat att utomeuropeiska bidragstagare skulle gynna sveriges ekonomi, det är väl inte riktigt det Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver i sina rapporter?

Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten.

Vad röstar du på? Och vem tror på dig?

Hatisk? Om det där uppfattade som hatiskt så har nog inte vederbörande stake nog att bemöta utvecklingen som kommer att ske.

Haha, det slängs med begreppet "extremist" till den grad att begreppet urholkas därborta. Tomte Har inte ens applicerat en åsikt på det här, utan har förklarat hur det ekonomiska systemet fungerar angående folktillväxt och dess stimulans på näringslivet.
    Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver om kostnader, inte om näringslivets stimulans. All stimulans på näringslivet kan härledas till kostnader.

"Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten."

Huvudet på spiken! Varför partier som efter så gott som en full mandatperiod fortfarandedöljer sina egentliga åsikter och värderingar för befolkningen, inte har någon plats inom politiken. När partiledaren därtill sitter och bland annat förställer människors återbetalningskraft och återbetalningsvilja något ohyggligt, så har partiet gjort sitt.
    Svensk kultur består inte av lögn och falskspel.

Anarkist här. Röstar efter nytta och trevligt leverne, vilket i dessa tider berör blå politik och med fokus på behövlig nytta. 2018 så kanske röd politik kan känna rimligt, en politik som helt enkelt känns trevligare att leva i (men då måste såklart resurser ha skapat för det innan, något som blå politik gör bra). Det röstas även miljömedvetet så Centern får troligen en röst 2014. Har dock lite fler av Riksdagens Partiledardebatter att analysera efter lögner, innan ett regelrätt beslut tas, då fördelen med en någorlunda god insyn i människors mikromimik återfinns här. Tänker inte heller besluta någonting med säkerhet fören Riksdagens Partiledardebatt den 15 januari 2014 har besökts personligen och analys på plats har gjorts. Det lutar dock starkt åt Centern 2014.

Röstar inte efter fixerade åsikter, sådant berör image och inte politik härborta. Varför just "extremist" framträder som en rolig stämpel på denna skribent. Tomte
  • Philipsson
    Rikard skrev 2013-12-14 11:10:25 följande:

Det här tycker jag är en intressant fråga.
    Jag är för åsiktsfrihet (vilket inte är detsamma som att jag tänker låta idiotiska åsikter stå oemotsagda), men skulle jag tolerera vilka åsikter som helst på min arbetsplats?

Jag är i en position där jag anställer människor. På vår arbetsplats är nästan hälften invandrare eller barn till invandrare, vi har även en ganska jämn könsfördelning (även om fördelningen mellan kvinnojobb och mansjobb inom arbetsplatsen är skamligt traditionell). Skulle jag med berått mod anställa någon som jag vet är emot halva personalstyrkan p.g.a deras etnicitet? Det vore ju en närmast fientlig handling mot de i personalen med utländsk bakgrund.

Lyckligtvis har jag aldrig hamnat i den situationen, men om det skulle visa sig att vi anställt någon som uttalar sig nedlåtande om andra människor så skulle vi definitivt ta den personen åt sidan och förklara att det är ett beteende vi inte tolererar på vår arbetsplats.

Är alla andra europeiska länder rasistiska då, för att de har lägre invandring än Sverige? Det måste ju bli slusatsen av det du säger.

Du gör uppenbarligen tolkningen att alla de som vill minska antalet invandrare till Sverige, är rasister.

Men tänk om det finns andra skäl då? Har du aldrig funderat på det?
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-14 21:47:43 följande:
    Vilka åsikter och värderingar syftar du på och vilka ledande Sverigedemokrater har i så fall givit uttryck för dessa?

Beskyllningar utan bevis är inte värda ett dugg.

Räcker gott och väl med tidsaktuella avslöjanden och att kunna konstatera att det såg likadant ut 2011 bland Sverigedemokraternas kommunalpolitiker och partimedlemmar; http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-utesluter-flest-politiker_6661768.svd

Sedan så har allt åsikterna och värderingarna en plats i politiken enligt den här skribenten - lögner och falskspel har dock inte det. Snarare så att en majoritet av befolkningen inte vill ha åsikterna i Sveriges Rikstad, Regering och Kommunfullmäktige och då Sverigedemokraterna som ger sken av det samma (men som konstigt nog inte lyckas företräda en sådan sak mer än i efterhand och när belysning redan har skett ifrån annat håll).
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:07:51 följande:
    Är alla andra europeiska länder rasistiska då, för att de har lägre invandring än Sverige? Det måste ju bli slusatsen av det du säger.

Du gör uppenbarligen tolkningen att alla de som vill minska antalet invandrare till Sverige, är rasister.

Men tänk om det finns andra skäl då? Har du aldrig funderat på det?
    Det står ingenting om vare sig invandring eller tolkningar om rasism i föregående skribentens inlägg, som anvhandlar skribentens syns som arbetsgivare. Kan falskspelaren, som därtill har sprungit med lögn, börja föra en hederlig diskussion måntro?
  • Gustav Kirchhoff
    Digestive skrev 2013-12-14 21:51:58 följande:

Hatisk? Om det där uppfattade som hatiskt så har nog inte vederbörande stake nog att bemöta utvecklingen som kommer att ske.

Haha, det slängs med begreppet "extremist" till den grad att begreppet urholkas därborta. Tomte Har inte ens applicerat en åsikt på det här, utan har förklarat hur det ekonomiska systemet fungerar angående folktillväxt och dess stimulans på näringslivet.
    Jan Ekberg och Assar Lindbeck skriver om kostnader, inte om näringslivets stimulans. All stimulans på näringslivet kan härledas till kostnader.

"Det verkar som att hatet emot demokrati och svensk kultur kan driva vissa in i absurdum då det gäller att ljuga och förvränga verkligheten."

Huvudet på spiken! Varför partier som efter så gott som en full mandatperiod fortfarandedöljer sina egentliga åsikter och värderingar för befolkningen, inte har någon plats inom politiken. När partiledaren därtill sitter och bland annat förställer människors återbetalningskraft och återbetalningsvilja något ohyggligt, så har partiet gjort sitt.
    Svensk kultur består inte av lögn och falskspel.

Anarkist här. Röstar efter nytta och trevligt leverne, vilket i dessa tider berör blå politik och med fokus på behövlig nytta. 2018 så kanske röd politik kan känna rimligt, en politik som helt enkelt känns trevligare att leva i (men då måste såklart resurser ha skapat för det innan, något som blå politik gör bra). Det röstas även miljömedvetet så Centern får troligen en röst 2014. Har dock lite fler av Riksdagens Partiledardebatter att analysera efter lögner, innan ett regelrätt beslut tas, då fördelen med en någorlunda god insyn i människors mikromimik återfinns här. Tänker inte heller besluta någonting med säkerhet fören Riksdagens Partiledardebatt den 15 januari 2014 har besökts personligen och analys på plats har gjorts. Det lutar dock starkt åt Centern 2014.

Röstar inte efter fixerade åsikter, sådant berör image och inte politik härborta. Varför just "extremist" framträder som en rolig stämpel på denna skribent. Tomte
    Hmm, när jag var 14 år lyssnade jag på Exploited, Sex Pistols o Ramones och kallade jag mig för anarkist, älskar fortfarande den energirika och melodiösa musiken,men såhär 25 år senare har jag växt ifrån den arga kravall-mentaliteten och börjat fundera över vad som är bäst för samhället och det land mina barn ska växa upp i - tänker mer med hjärnan nu.

Men du tycker att en röd politik känns rimligt? Inser du då att en röst på Löfven är en röst på extremistpartierna MP och V?

För en anarkist som dig är det dock koppar-ödlan Annie som förmedlar dina åsikter bäst? Månggifte och ett land på 10-miljoner invånare som ska ta emot 30-miljoner invandrare?

Det här är ju ett intressant parti som det ofta talats om i media om att dom inte varit tillräckligt tydliga med vad dom vill? Jag tycket dom varit jättetydliga - ett före detta landsbygds-parti som värnade om bönderna som nu är ett meningslöst Stureplans-latteparti likt MP - ett sverigehatande parti.

Det blir inte tydligare, kan du inte vara lite mer rebellisk o anarkistisk? Kanske också tänka en smula på Sveriges bästa och att vi har ett arv att bibehålla och efterlämna?

• Philipsson

Mikael Jalving skriver i Jyllandsposten: "Om man med namn och adress motsätter sig den härskande eliten [d.v.s. etablissemanget; min fetstil; ] i den ena eller andra frågan, så kan man glömma tanken på en yrkeskärriär och tanken på att leva ett normalt liv. Man får vara glad om man kan behålla sitt jobb".

blogs.jp.dk/frontalt/2013/12/13/journalistik-pa-svensk/

Det är där vi befinner oss. Det "roliga" är att de som försvarar denna ordning, har en tendens att kalla sig för "demokratins försvarare". De är ju, uppenbarligen, raka motsatsen.

• ubåt
    Digestive skrev 2013-12-14 22:11:20 följande:

Räcker gott och väl med tidsaktuella avslöjanden och att kunna konstatera att det såg likadant ut 2011 bland Sverigedemokraternas kommunalpolitiker och partimedlemmar; www.svd.se/nyheter/inrikes/sd-utesluter-flest...

Sedan så har allt åsikterna och värderingarna en plats i politiken enligt den här skribenten - lögner och falskspel har dock inte det. Snarare så att en majoritet av befolkningen inte vill ha åsikterna i Sveriges Rikstad, Regering och Kommunfullmäktige och då Sverigedemokraterna som ger sken av det samma (men som konstigt nog inte lyckas företräda en sådan sak mer än i efterhand och när belysning redan har skett ifrån annat håll).
    SD förklarar med tydlighet vilka åsikter som inte är godtagbara och utesluter personer med rasistiska åsikter. Det spelar tydligen ingen roll vad partiet gör. Nu är det alltså fel att man utesluter rasister??

Lögner och falkspel är det tyvärr de andra partierna som står för. Finns det något parti som har majoritet för någonting i riksdagen? (Det skulle väl vara en fortsatt extrem invandringspolitik i så fall).
    Inget parti har i alla fall >50% av platserna i riksdagen om det inte varit ett hemligt omval de senaste timmarna. 

För min del är invandringspolitiken EN av de viktiga frågorna. Andra frågor som har gjort att jag börjat luta åt SD är försvarspolitiken, äldreomsorgen/pensionerna, kriminalpolitiken samt EU-frågan.

Försvaret är idag ett skämt, skatten på pensionerna är en skymf, vården fungerar inte och bara tanken på byråkraterna i EU får mig att må illa.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-14 21:02:50 följande:
    Underbart jobbat!! En rättvisans och dygdens man denna Rikard - helt enkelt en stolt svensk som gör att andra svenskar kan hålla huvudet högt! Bara att uppfostra de som inte vill bete sig bättre, via forum som via arbetsplatser.
    Åligger det media att "uppfostra dem som inte vill bete sig bättre"? Du ser inga problem alls med den nuvarande utvecklingen?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Gustav Kirchhoff
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:53:39 följande:
    Mikael Jalving skriver i Jyllandsposten: "Om man med namn och adress motsätter sig den härskande eliten [d.v.s. etablissemanget; min fetstil; ] i den ena eller andra frågan, så kan man glömma tanken på en yrkeskärriär och tanken på att leva ett normalt liv. Man får vara glad om man kan behålla sitt jobb".

blogs.jp.dk/frontalt/2013/12/13/journalistik-.../

Det är där vi befinner oss. Det "roliga" är att de som försvarar denna ordning, har en tendens att kalla sig för "demokratins försvarare". De är ju, uppenbarligen, raka motsatsen.
    Det är förbannat obehagligt! Än mer obehagligt är det att 90% av befolkningen tycks vara helt ovetandes av vad som håller på att ske i landet våra förfäder överlämnade åt oss.

Må herren rycka deras vindunk ifrån dom, stänga av TV.n o ruska om deras kroppar, ty dom vet inte vad dom gör.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:53:39 följande:
    Ja. Just så är det. Men i den goda sakens namn är till och med dylika övertramp tillåtna.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?