• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-15 01:38:17 följande:

" rel="nofollow" target="_blank">

Snacka om att måla upp en verklighet som inte existerar... I min stad finns är det julpyntat precis överallt, till och med inuti stadsbussarna, min sons skola har haft lucia med alla tillhörande kristna sånger, det är julbelysning i så gott som alla fönster. Vem skäms för julen här i Sverige? Är det inte julatmosfär precis överallt nu?

Går folk på Åkessons påhittade svenska samhälle?
    Ja, det är ett jävla rännande i kyrkan den här veckan, Tror att jag genomlidit "Härlig är jorden" ett par tusen gånger - för att inte tala om Staffans stalledrängar och Lucior.

Tur att man inte förstod vilka uppoffringar man måste göra som förälder innan man blev det  - annars hade man väl aldrig orkat bli.
  • Digestive

Snälla, presentera det där i följande tråd; www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71908617.html

Vill inte ta någon ära för att ha hittat det där guldägget av lögn som kommer ifrån självaste hönan.

Gott om julpynt och julstämning här med! Tomte Nog första gången som den figuren inte har använts för att markera sarkasm. Skrattande
  • Velouria
    Digestive skrev 2013-12-15 02:07:31 följande:

Snälla, presentera det där i följande tråd; www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71908617.html

Vill inte ta någon ära för att ha hittat det där guldägget av lögn som kommer ifrån självaste hönan.

Gott om julpynt och julstämning här med! Tomte Nog första gången som den figuren inte har använts för att markera sarkasm. Skrattande
    Done!
    Mother cake
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2013-12-15 01:46:45 följande:
    Tror du gör en höna av en fjäder här.

Det handlar om åsikter, inte människor.

I den mån det finns sverigedemokrater som inte är rasister utan bara vill begränsa invandringen så har jag svårt att tro att de behöver tänka på vad de säger på sin arbetsplats.

Men jag tror inte den sverigedemokrat är född som inte börjar mena om Mena ganska omgående.
    Möjligt.

Oavsett vilket är det djupt oroande när medier försöker utmåla sig själva som rättsskipare. Att skriva puckade nätkommentarer är inte per definition olagligt, och i de fall lagöverträdelser har begåtts är det fortfarande inte Expressen, utan rättsapparaten, som har till uppgift att straffa de skyldiga.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-15 08:57:34 följande:
    Möjligt.

Oavsett vilket är det djupt oroande när medier försöker utmåla sig själva som rättsskipare. Att skriva puckade nätkommentarer är inte per definition olagligt, och i de fall lagöverträdelser har begåtts är det fortfarande inte Expressen, utan rättsapparaten, som har till uppgift att straffa de skyldiga.
    Fast nu kommenterade jag din kommentar av Rickards inlägg.

Jag tolkar hans inlägg som att man på hans arbetsplats skulle ta en eventuell sverigedemokrat i örat om han ägnade sig åt att hata på arbetstid och ditt som att du försvarade sverigedemokratens rätt att vara sverigedemokrat, även på arbetstid.

Jag ser ingen egentlig motsättning, åtminstone inte i teorin - i praktiken tror jag att det finns mycket få sverigedemokrater som inte hatar utifrån etnicitet.

Det är väl du som brukar ta upp lagen om att en viss politisk inriktning i Tyskland under 1900-talet till slut alltid kommer att nämnas i en diskussion . Det finns en annan lag - den om att en sverigedemokrat inte kan föra ett samtal utan att komma in på vilka etniciteter som inte borde få komma till Sverige.

Där kan man som arbetsgivare tvingas agera av flera skäl och det tror jag att de flesta sverigedemokrater förstår - för övrigt kan ju detta vara en orsak till hatexcesserna på avpixlat och liknande sidor, att de fungerar som säkerhetsventiler som hindrar sverigedemokraten från att koka över av undertryckt hat.
  • Philipsson
    Rikard skrev 2013-12-14 23:12:04 följande:
    Hur kan du dra dessa idiotiska slutsatser av vad jag skrev?

Din tolkning av min text ligger så extremt långt ifrån vad jag skrev att jag finner det helt utsiktslöst att du över huvud taget skulle kunna förstå något jag skriver. Det du skriver har över huvud taget inte med det jag skrev att göra. Men så är det väl med er, ni förmår liksom inte ta till er vad andra skriver för att era sinnen är så fulla av er fixering vid invandringen.
    Problemet är att du är demagog, eftersom du menar att alla som opponerar sig mot rådande invandringspolitik i Sverige, är rasister.

Sverige är det land i Europa som relativt folkmängden tar emot flest invandrare. Är alla andra europeiska länder rasistiska då?

F.ö. så är ju sjuklövern och etablissemanget dåliga att specificera NÄR en person skulle vara rasist eller inte, trots att de gärna slänger sig med begreppet? Är det om man sätter gränsen vid 10 000/år? 20 000/år? 100 000/år? 1 miljon/år?

Eller är man helt enkelt rasist så länge man inte är för helt fri invandring?

Isf vore ju alla svenska partier i Riksdagen rasistiska, eftersom inget av dem förespråkar fri invandring.

Etablissemanget redovisar aldrig sin egen ståndpunkt när det gäller invandring, utan klandrar bara Sd. Varför motiverar inte partierna i sjuklövern vad de tycker? Hur många tycker DE är okej? De glider på frågan, mörkar, låtsas vara för fri invandring, när de själva verket inte allas är det.
  • themia
    Philipsson skrev 2013-12-14 22:07:51 följande:
    Är alla andra europeiska länder rasistiska då, för att de har lägre invandring än Sverige? Det måste ju bli slusatsen av det du säger.

Du gör uppenbarligen tolkningen att alla de som vill minska antalet invandrare till Sverige, är rasister.

Men tänk om det finns andra skäl då? Har du aldrig funderat på det?
    Ditt svar på Rickards inlägg (#1145) är verkligen ett exempel på "Goddag - Yxskaft"
    Antingen har du svarat på ett helt annat inlägg eller så har du totalt tappat konceptet.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-15 21:21:56 följande:
    Problemet är att du är demagog, eftersom du menar att alla som opponerar sig mot rådande invandringspolitik i Sverige, är rasister.

Sverige är det land i Europa som relativt folkmängden tar emot flest invandrare. Är alla andra europeiska länder rasistiska då?

F.ö. så är ju sjuklövern och etablissemanget dåliga att specificera NÄR en person skulle vara rasist eller inte, trots att de gärna slänger sig med begreppet? Är det om man sätter gränsen vid 10 000/år? 20 000/år? 100 000/år? 1 miljon/år?

Eller är man helt enkelt rasist så länge man inte är för helt fri invandring?

Isf vore ju alla svenska partier i Riksdagen rasistiska, eftersom inget av dem förespråkar fri invandring.

Etablissemanget redovisar aldrig sin egen ståndpunkt när det gäller invandring, utan klandrar bara Sd. Varför motiverar inte partierna i sjuklövern vad de tycker? Hur många tycker DE är okej? De glider på frågan, mörkar, låtsas vara för fri invandring, när de själva verket inte allas är det.
    Nej, problemet ligger i att vederbörande ljuger i vanlig ordning och vad hela den här strömningen gör i vanlig ordning.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-15 21:21:56 följande:

Det handlar om hur man framställer det. När det nästan dagligen väller fram rasism från Sd:s politiker så är det ganska lätt att tolka partiet som rasistiskt. Hur kan man tolka annorlunda? Förklara gärna.
  • nihka
    Massor med jul här också. Tycker det blir mer för vart år, särkilt när det gäller belysning.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?