• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-15 22:05:02 följande:

Det handlar om hur man framställer det. När det nästan dagligen väller fram rasism från Sd:s politiker så är det ganska lätt att tolka partiet som rasistiskt. Hur kan man tolka annorlunda? Förklara gärna.
    Svara på mina frågor istället för att glida undan.
    ---
    Minns du valstugereportaget? Är S och M rasistiska partier för att företrädare för partierna i fråga uttryckte sig rasistiskt?

Dårar finns det i alla partier. Det viktiga, i sammanhanget, är ju vad partiet som sådant står för.
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-15 09:51:13 följande:
     i praktiken tror jag att det finns mycket få sverigedemokrater som inte hatar utifrån etnicitet.
    Jag tror du har fel. Ett väldigt fördomsfullt uttalande. Lite under din normala standard.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-15 21:51:21 följande:
    Nej, problemet ligger i att vederbörande ljuger i vanlig ordning och vad hela den här strömningen gör i vanlig ordning.
    Som vanligt. Istället för att tala i sak, kommer du med (osakliga) personangrepp. Ungefär som sjuklövern om invandringspoliken. Istället för att försvara sin egen politik, kastar man skit på dem som tycker annorlunda. Så gör de som saknar sakargument, och istället använder sig av sofismer!
  • Digestive
    parakit skrev 2013-12-15 21:58:05 följande:
    Du måste sluta använda "vederbörande" om du inte riktigt behärskar det, blir bara förvirrat när syftningsfelen haglar i dina inlägg.

Nej. Poängen med att inte använda begrepp som "du", "jag" och så vidare ligger i bland annat, och som i det här fallet, att lögnen per se ger riktning åt syftningen.

Med sådan här syntax så uppstår verifiering av exempelvis lögn och syftning i samma stund. Att alla som ser lögnen vet vilken skribent som det syftas på, verifierar existensen av lögn automatiskt.

Lögn fokuseras det på här, ursprunget säger sig självt när lögn kan verifieras.

Allt det här handlar om filosofisk hållning, som i praktiken och i vilken diskussion som helst fyller ett likadant syfte. Gör inte anspråk på verkligheten, använder inte ens begrepp som "är, "vara", "blir", "varit" och så vidare - utan det räcker med att omvärlden bekräftar verkligheten gemensamt med den här skribenten.

Folk som inte håller med håller ändå inte med - med sådan här syntax så kan det dock bidra med just förvirring, om då, som i det här fallet, en lögn inte lyckas synas eller för all del accepteras.

Se det som såhär - kommer Philipsson och diskuterar emot det här påståendet så verifierar den här skribenten existensen av lögn i samma stund och just för att syntaxen har en syftningsrelation till lögnen och inte till någon individ.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Apropå "vederbörande" är det tydligen "hen" man ska säga/skriva i stället nuförtiden. Kanske något för er öppensinnade och moderna människor att tänka på.

Själv är jag konservativ så mig rör det inte :)

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • effemgea
    oOOo oOOo skrev 2013-12-15 23:02:47 följande:
    Jag tror du har fel. Ett väldigt fördomsfullt uttalande. Lite under din normala standard.
    Bra att du skriver "tror" - för säker kan ju ingen vara med mindre än att man anser sig veta hur alla andra tänker.

Själv tror jag dessvärre att jag har rätt, även om hatar kanske är lite väl starkt.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-15 22:58:29 följande:

Dårar finns det i alla partier. Det viktiga, i sammanhanget, är ju vad partiet som sådant står för.
    Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats.

Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD?
  • oOOo  oOOo
    effemgea skrev 2013-12-15 23:42:03 följande:
    Bra att du skriver "tror" - för säker kan ju ingen vara med mindre än att man anser sig veta hur alla andra tänker.

Själv tror jag dessvärre att jag har rätt, även om hatar kanske är lite väl starkt.
    Klart man inte kan veta. Och visst var 'hatar' ett dåligt ordval. 
  • Philipsson
    nihka skrev 2013-12-15 23:43:15 följande:
    Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats.

Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD?
    Irrelevant. Det är partiets politik som är det viktiga och det är det som ska diskuteras.

I vanlig ordning flyr du och dina gelikar de viktiga frågorna. Sen ska man ju komma ihåg att Sd granskas 100 ggr hårdare än de andra partierna. Hur många granskar Disque o.d. i jakt på dårar till sossar eller moderater?

Reinfeldt tvingades f.ö. sparka två statsråd så fort han hade tillsatt dem. Det var väl om något en skandal i sammanhanget. Och Bildts affärer med Lundin i Sudan. Bara en tidsfråga innan hans roll som USA-spion och landsförrädare avslöjas... Och kolla sossarnas beteende i Muteborg.
  • nihka
    Philipsson skrev 2013-12-16 00:01:01 följande:
    Irrelevant. Det är partiets politik som är det viktiga och det är det som ska diskuteras.

I vanlig ordning flyr du och dina gelikar de viktiga frågorna. Sen ska man ju komma ihåg att Sd granskas 100 ggr hårdare än de andra partierna. Hur många granskar Disque o.d. i jakt på dårar till sossar eller moderater?

Reinfeldt tvingades f.ö. sparka två statsråd så fort han hade tillsatt dem. Det var väl om något en skandal i sammanhanget. Och Bildts affärer med Lundin i Sudan. Bara en tidsfråga innan hans roll som USA-spion och landsförrädare avslöjas... Och kolla sossarnas beteende i Muteborg.
    Jag diskuterar vad jag vill. Det är inte irrelevant vad de politiska företrädarna sysslar med. SDs partiprogram är mest användbart som toalettpapper med tanke på att så många av företrädarna tycks ha så uppenbara problem med att förhålla sig till det.

Med närmare 60 uteslutna så här långt denna mandatperiod, och då är inte alla som "frivilligt" lämnat medräknade, är SD det parti med i särklass flest som petats. Är inte det lite för många "dårar" och varför dras så många av dem till just SD? Det var min fråga och om du inte vill bemöta den med något annat än att detta är någon annans fel - för att SD granskas hårdare, så för all del låt bli.

Gällande granskning så är det snarare så att alla SDs lögner numer systematiskt bemöts bl a med ett antal antirasistiska sajter som granskar SDs så kallade granskningar. En massa rasistisk och främlingsfientlig smörja går under lupp och exponeras som den skit den är. SDare är inte längre lika dominerande på nätet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?