UPPERCASE skrev 2013-12-16 16:31:54 följande:
För att summera, vad du säger är.
Invandringen har ingen som helst ekonomiskpåverkan för vårt samhälle.
De invandrare Sverige tagit emot idag mår bra och lever perfekta liv i sina mikroländer i förorterna.
Vi gör en större humanitär insats genom att hjälpa ett fåtal istället för en mängd.
10% av Sveriges befolkning är dummare än 90%?
Om du tycker mina åsikter är skitsnack behöver du inte bemöda dig om att svara.
Lite intressant att du förvanskar innehållet och får det att se ut som om det var mina ord.
Manipulation och lögn.
Sitter du i partiledningen?
Kan svara kort på dina frågor utifrån mitt sätt att se det.
- Invandringen har en enorm ekonomisk påverkan för vårt samhälle. Om vi stryper invandringen kommer vi att gå under. Vi har ett stort behov av nettoinvandring för att klara välfärden, vård och omsorg inom väldigt kort. Att stänga gränserna är en snabb väg till ekonomisk missär.
- Nej, vi är inte bra på att ta emot varken invandrare eller (ännu värre) flyktingar. De tas emot som om de vore smittohärdar, spottas på och betraktas som belastningar även om de både vill och skulle kunna komma i produktion väldigt snabbt, något eller ett par års investering skulle räcka för många.
Trots att det finns stora förbättringar att göra är de allra flesta invandrare i sysselsättning, tyvärr inte inom sina kompetensområden alltid. Det är inte ovanligt att välutbildade får harva inom låglöneyrken pga. krånglig byråkrati.
Det borde bli mycket lättare att få arbetstillstånd och snabbt slussas in i samhället - det skulle vi alla tjäna på.
- Vi är ett av världens rikaste länder och har råd att hjälpa på flera sätt. Att lägga i underkant av 1% i bistånd klarar vi lätt. Nästan alla jordens länder har mindre att leva på än vi, mycket mindre. Vi är bortskämda och egoistiska om vi inte hjälper till globalt. Att hjälpa dem som kommer hit ser jag som en investering snarare än en kostnad.
Så oerhört märkligt att man räknar invandrares kostnader/vinster inom månader eller ett budgetår..
Om vi skulle betrakta exempelvis barn på samma sätt skulle vi stänga alla skolor och uppmana folk att inte skaffa barn.
- Det kostar ju miljoner per unge, investeringar i ca. 20 år eller mer innan de börjar betala tillbaka något i produktionen.
- Många invandrare har redan en grundutbildning, kunskaper och erfarenheter. De är i produktionen inom ett år om vi öppnar upp och gör det bättre.
UPPERCASE skrev 2013-12-16 16:31:54 följande:
10% av Sveriges befolkning är dummare än 90%?
Vilken märklig fråga/slutsats..?
Jag skulle säga att de smartaste 10% är smartare än 90%
Samtidigt är ju de mest korkade 10% knappast smartare..
Personligen tror jag inte rasism i individfallet har med dumhet/okunskap att göra men sett i det stora hela så är de breda väljargrupperna inom SD ju män, lägre utbildning, kriminellt belastade i högre grad än andra partiers väljare.
Det är dock en grovt tillyxad beskrivning och jag skulle inte dra några slutsatser om enskilda SD-sympatisörer utifrån detta.
Det är inte främst den något lägre bildningsnivån som oroar mig - utan det faktum att man så lättvindigt låter sig företrädas av folk som ljuger och förvränger verkligheten så fullständigt ohämmat.