• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-16 19:59:35 följande:
    Blev svårt att hitta ditt inlägg, men det är inget svar att bara påstå att Expressen och Aftonbladet är opålitliga. Samma sverigedemokrater som kritiserar har själva i vissa fall hänvisat till just dessa nyhetskällor. Jag menar, vari låg det någon lögn om t.ex. järnrörsincidenten? Och har någon fifflat med Åkessons jultal som var allt annat än sanning?
    Mother cake

Jag tror ingen fifflat med någon "järnrörsskandal"; däremot inte osannolikt de utlämnat detaljer. berörd person är utesluten som sagt. Åkessons jultal känner jag inte till. Men det jag däremot vet är att aftonbladet och expressen tidigare inte dragit sig för att ljuga eller förstora saker. De har aldrig rapporterat objektivt och inte heller korrekt.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-16 20:01:43 följande:
    Vad betyder demokrati, tror du?
    Mother cake

Precis vad jag skrev att det är folkets röst som styr vem som sitter där eller inte.
  • UPPERCASE

Att FL aldrig kan fixa sin värdelösa mobilsida...

• sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 20:03:29 följande:
    Jag tror ingen fifflat med någon "järnrörsskandal"; däremot inte osannolikt de utlämnat detaljer. berörd person är utesluten som sagt. Åkessons jultal känner jag inte till. Men det jag däremot vet är att aftonbladet och expressen tidigare inte dragit sig för att ljuga eller förstora saker. De har aldrig rapporterat objektivt och inte heller korrekt.

Ekeroth är kvar och fortsätter med sin rasism på Twitter. Varför blir inte han utesluten om nu partiet har nolltolerans mot rasism?
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-16 20:52:50 följande:
    Ekeroth är kvar och fortsätter med sin rasism på Twitter. Varför blir inte han utesluten om nu partiet har nolltolerans mot rasism?

Jag är ingen partirepresentant så hur ska jag kunna svara på det?

Vad är det för rasism Ekeroth sysslar med?
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 20:54:17 följande:
    Jag är ingen partirepresentant så hur ska jag kunna svara på det?

Vad är det för rasism Ekeroth sysslar med?

Du skrev ju att den enda som var inblandad i järnrörskvällen blev utesluten, du hade således fel där.

Ekeroth Twitter: jämställer burkaklädda kvinnor med fotbollshuligander. Detta med anledning av nyheten att kvinnor med burka, niqab eller andra religiösa kläder blir trakasserade.

Räcker det? Finns mycket mer att ta av.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-16 21:17:49 följande:

Du skrev ju att den enda som var inblandad i järnrörskvällen blev utesluten, du hade således fel där.

Ekeroth Twitter: jämställer burkaklädda kvinnor med fotbollshuligander. Detta med anledning av nyheten att kvinnor med burka, niqab eller andra religiösa kläder blir trakasserade.

Räcker det? Finns mycket mer att ta av.
    Nej skrev de som var berörda blev uteslutna. Erik Almqvist tex. Kent Ekroth tog paus.

Vad är rasistiskt om att han tycker så om burkaklädda kvinnor?

Räcker det? Du gav ett exempel som inte ens är rasism utan möjligen ett korkat uttalande på sin höjd om man vill vara PK.
  • effemgea
    themia skrev 2013-12-16 17:36:19 följande:
    Vilken "sanning" är det som stackars du inte får uttala?
    Skriv här, det är ett öppen forum.
    Men tyvärr kan du nog inte räkna med att slippa mothugg - sånt är livet, även för en SD-anhängare.
    Finns inget som är mer utmärkande för sektmedlemmar att de tror att det finns en sanning som hemlighålls för folket - men som de själva har avslöjat. Och om bara sanningen skulle uppenbaras för alla så skulle alla bli fria.

Titta på Gudasänd, i det lilla - han har avslöjat att det är solen som kretsar kring jorden - och han motarbetas av etablissemanget. Eller på SD, sanningen förtigs av politiker och gammelmedia, men Ekeroth har upplåtit ett utrymme på nätet, avpixlat, där den oförfalskade sanningen får sägas. Och PK-samhället darrar av skräck inför Gudasänds eller SD:s avslöjanden.

Det var likadant för 40 år sedan, men då var det vänsterrevolutionärer som skådade sanningen medan folket lät sig indoktrineras.

Inget nytt under solen - som Gudasänd förmodligen inte skulle säga.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 21:23:00 följande:
    Nej skrev de som var berörda blev uteslutna. Erik Almqvist tex. Kent Ekroth tog paus.

Vad är rasistiskt om att han tycker så om burkaklädda kvinnor?

Räcker det? Du gav ett exempel som inte ens är rasism utan möjligen ett korkat uttalande på sin höjd om man vill vara PK.

Ok så det är okej att prata nedsättande om en redan utsatt grupp?

Ekeroth tog time out, är det att jämställa med uteslutning? Gör dig inte löjlig. Även inom partiet är folk upprörda över att han är kvar.
  • UPPERCASE
    sjuttiofemman skrev 2013-12-16 21:37:17 följande:

Ok så det är okej att prata nedsättande om en redan utsatt grupp?

Ekeroth tog time out, är det att jämställa med uteslutning? Gör dig inte löjlig. Även inom partiet är folk upprörda över att han är kvar.
    Vad är nedsättande med kvinnor i burka? Det är ju du som drar den slutsatsen. Vad han säger får stå för honom men senast jag tittade i uppslagsverket så var inte kvinnor i burka en etnicitet eller ett folkslag så att det skulle vara rasistiskt är högst är ett riktigt redneck uttalande.

Nej det är inte att jämföra med uteslutning, vad har att hålla i ett järnrör på ett kort med rasism att göra? Vad jag vet så gjorde han aldrig några uttalanden och eftersom media inte spunnit vidare på det (För du skulle tro att aftonbladet eller expressen skulle släppt det om det fanns något att hugga på där?) så finns det helt enkelt inte belägg för något annat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?