• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-17 07:23:00 följande:
    Dessa "AFA-anhängare, syndikalister, islamister" sitter inte i någon form av förtroendeposition i Sveriges politik men om det hade uppdagats att någon hade gjort det så hade de högst troligt också hamnat i media. Det görs dock andra reportage som berör dessa grupper i olika typer av granskningssammanhang, exempelvis när Uppdrag Granskning granskade moskéer och där även offentliga figurer, alltså imamerna, fanns med på bild samt med namn publicerade.

Det ska även läggas till att Avpixlat hänger ut direkta privatpersoner med namn, adress, bild och alltihop, till och med barn hängs ut. Andra sidor som Exponerat sysslar med ren personförföljelse, som också berör barn.

Lägg ner med krokodiltårar. Plåstra om varandra istället för att söka tröst ifrån en befolkning som inte bryr sig det minsta.

Ingen bryr sig heller om huruvida Expressens chefredaktör stäms eller inte, nog det sista det svenska folket ens lyfter på ögonbrynen åt i sammanhanget. Det existerar ingen debatt kring det här, enbart krokodiltårsgänget som inbillar sig att det finns någonting att diskutera.

Prova något annat och se hur den svenska befolkningen reagerar. Föreslår ärlighet och rent spel, det skulle dock chockdöda större delen utav hela Sveriges väljarkår vid det här laget.

Förstår inte SD-anhängarna och politikerna ifrån partiet hur ynkligt det här framstår? Lipa över det som Avplixat har gjort i år mot regelrätta privatpersoner, vuxna som barn.

"Den som ger sig in i leken.."

"Stolt svensk." Så att skammen breder ut sig över fjällhöga nord. Gör någonting rätt. Inse det mäktiga om partiet och anhängarna faktiskt hade kunnat stå för detta men nej, förvirrat hat ska få alla att kissa i motvind.

Varsågod och skriv massa mer snyft som ingen bryr sig om och lipa över att folk kastar sand i ögonen tillbaka. Typiskt "Stolta svenskar.".

Få se om Avpixlat eller Exponerat har några småflickor eller barnfamiljer att hänga ut idag. Hämndaktionen kanske kommer i formen av dagisbarn som hängs ut i slöjor? Vem vet, vem vet.. något typiskt "svenskt" och "stolt" iallafall, som vanligt.
    Om det nu bara vore SD-politiker som hängts ut av Expressen vore det väl en sak, men de har även gett sig på privatpersoner som inte på något sätt representerar SD eller något annat politiskt parti.

Att befolkningen "inte bryr sig det minsta" är inte heller sant - Expressen har fått mothugg från snart sagt alla sidor, också från folk som inte sympatiserar det allra minsta för SD, för sitt tilltag. Du kanske skulle prova att öppna dina egna ögon lite också, Se vad som händer runtomkring dig och inte bara köra på i blindo i dina egna hjulspår och hitta på saker som inte stämmer. Du gillar att kalla andra för lögnare, då ska du kanske inte bete dig som en sådan själv.

Vad beträffar uthängningen av "småtjejerna" (det var, om jag minns det rätt, en grupp tonårstjejer som klottrat slagord - "vandaliserat" hade det hetat om det handlat om en mindre "god" grupp - på en plats för ett planerat SD-möte och lagt ut bilder på detta på Facebook till allmän beskådan och applåder från diverse vänstermuppar) har Avpixlat bett om ursäkt för detta och redigerat inlägget i fråga. Det lär nog aldrig Expressen göra.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2013-12-17 07:36:29 följande:

Såg det, klockrent :)
    Liten humor för små människor.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 07:39:19 följande:
    Fotnot: Det hade varit precis lika o-kul om det varit vänsterpartister eller AFA-människor som hållit upp skyltar med texten "Vi älskar Stalin" eller dylikt.
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 07:38:06 följande:
    Om det nu bara vore SD-politiker som hängts ut av Expressen vore det väl en sak, men de har även gett sig på privatpersoner som inte på något sätt representerar SD eller något annat politiskt parti.

Att befolkningen "inte bryr sig det minsta" är inte heller sant - Expressen har fått mothugg från snart sagt alla sidor, också från folk som inte sympatiserar det allra minsta för SD, för sitt tilltag. Du kanske skulle prova att öppna dina egna ögon lite också, Se vad som händer runtomkring dig och inte bara köra på i blindo i dina egna hjulspår och hitta på saker som inte stämmer. Du gillar att kalla andra för lögnare, då ska du kanske inte bete dig som en sådan själv.

Vad beträffar uthängningen av "småtjejerna" (det var, om jag minns det rätt, en grupp tonårstjejer som klottrat slagord - "vandaliserat" hade det hetat om det handlat om en mindre "god" grupp - på en plats för ett planerat SD-möte och lagt ut bilder på detta på Facebook till allmän beskådan och applåder från diverse vänstermuppar) har Avpixlat bett om ursäkt för detta och redigerat inlägget i fråga. Det lär nog aldrig Expressen göra.
    Sure, visst, sänk Expressen. De förtjänar det säkert, helt ärligt alltså.

Får väl förtydliga; väldigt få tycker synd om dessa människor. Att Expressen diskuteras i större utsträckning säger väl allt?

Snälla, Avpixlat uppmanade till och med till personförföljelse i första inlägget. Låta småflickors bänkklotter ta det bästa ifrån en - "Stolt svensk.". Nivån.
  • sjuttiofemman
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 07:27:37 följande:
    Jo, men det finns nog någon komvuxkurs du kan hoppa på om du vill förbättra den. 

Hur vet du att det är SD politiker som ligger bakom materialet på den sidan?

Och då återigen vad har han skrivit som är rasistiskt? Du har gett ett exempel... som inte ens var skrift utan en hänvisning till en bild där han höll i ett järnrör.

Avpixlat öppet rasistiskt? lol Avpixlat är inte minsta rasistiskt om inte rasism innebär att man publicerar selektiva artiklar som övriga tidningar inte gör.

Som sagt hoppa på en komvux kurs så du lär dig innebörden av rasism istället för att skjuta från höften och hoppas du får in en träff.

Inte säkert att det är Sd politiker som står bakom materialet, det har jag inte påstått. Läs igen, läs rätt.

Nej du anser säkert inte att avpixlat är rasistiskt. Det gör dock alla med utbildning högre än grundskolan.

Eller de som står för samma intoleranta ideologi som sajten.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-17 07:54:17 följande:
    Sure, visst, sänk Expressen. De förtjänar det säkert, helt ärligt alltså.

Får väl förtydliga; väldigt få tycker synd om dessa människor. Att Expressen diskuteras i större utsträckning säger väl allt?

Snälla, Avpixlat uppmanade till och med till personförföljelse i första inlägget. Låta småflickors bänkklotter ta det bästa ifrån en - "Stolt svensk.". Nivån.
    Att en av Sveriges största tidningar diskuteras mer och av fler än en tämligen obskyr blogg med kanske en hundradel av Expressens läsarskara? Ja, det är verkligen jättekonstigt.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 07:39:19 följande:
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 07:41:20 följande:
    Fotnot: Det hade varit precis lika o-kul om det varit vänsterpartister eller AFA-människor som hållit upp skyltar med texten "Vi älskar Stalin" eller dylikt.
    Och nu blev det än mer roande för oss små människor när du jämför muslimer med Stalin.

Vi hade förresten en granne som konsekvent kallade oss andra för "små människor" när vi röjde stranden eller samfällighetens väg gemensamt. Tänker alltid på honom när jag ser uttrycket. Men badade på stranden och körde bil på den gemensamma vägen gjorde han förstås - ofta med synpunkter att dom som har hand om det inte sköter det ordentligt.

Personligen är jag sedan dess skeptisk mot folk som betraktar andra som små människor.

Ursäkta avvikelsen från ämnet. Men det är lite kul att tänka sig två partier, ett som representerade de storslagna och ett annat som representerade de små människorna. Och vilken grundläggande människosyn dessa bägge partier egentligen skulle representera.

• Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2013-12-17 08:01:37 följande:
    Och nu blev det än mer roande för oss små människor när du jämför muslimer med Stalin.

Vi hade förresten en granne som konsekvent kallade oss andra för "små människor" när vi röjde stranden eller samfällighetens väg gemensamt. Tänker alltid på honom när jag ser uttrycket. Men badade på stranden och körde bil på den gemensamma vägen gjorde han förstås - ofta med synpunkter att dom som har hand om det inte sköter det ordentligt.

Personligen är jag sedan dess skeptisk mot folk som betraktar andra som små människor.

Ursäkta avvikelsen från ämnet. Men det är lite kul att tänka sig två partier, ett som representerade de storslagna och ett annat som representerade de små människorna. Och vilken grundläggande människosyn dessa bägge partier egentligen skulle representera.

Muslimerna och Stalin får tjäna som röda skynken, utan jämförelser i övrigt. Det fattade du säkert också egentligen.

Jag tyckte helt enkelt inte skämtet var särskilt kul. Ryggdunkeri för redan frälsta "dumflabbare", för att använda ett ord du kanske känner till.
  • effemgea
    oOOo oOOo skrev 2013-12-16 21:53:57 följande:
    Eller antiSD som inbillar sig att SD kör med dold agenda och inte talar om vad de vill i sitt partiprogram  
    Jo, jag har noterat detta. Det är väl därför det är en sådan trängsel på avpixlat när partimedlemmarna ger uttryck för den dolda agendan.

Som konspiration betraktat rätt illa skött - en konspiration ska ju vara hemlig liksom. Då håller det inte med att veva omkring på stan med järnrör eller sjunga om mordet på Palme på partitopparnas fylleresor till Estland.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-17 08:04:17 följande:
    Muslimerna och Stalin får tjäna som röda skynken, utan jämförelser i övrigt. Det fattade du säkert också egentligen.

Jag tyckte helt enkelt inte skämtet var särskilt kul. Ryggdunkeri för redan frälsta "dumflabbare", för att använda ett ord du kanske känner till.
    Ok.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?