• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas Mattsson
    nihka skrev 2013-12-17 21:20:58 följande:
    Varför är du så bekymrad över Mig? Håller med om att jag är en intressant person, men är det inte hög tid att hitta ett nytt stalkningsobjekt? Den här fixeringen kring ett specifikt nick känns inte riktigt hälsosam.
    Jag pratar med många fler serru, intressant och intressant, men nog är extremister likt dig själv åt både det ena hållet lärorika att studera, försöker förstå bakgrunden till dom extrema åsikterna.

I ditt fall kan det handla om att du driver ett flyktingboende och gör därför grova pengar då det väller in mena-invandrare över gränsen. Har då inte sett några andra vettiga argument som bakgrund till din asyl-extremism

Börjar det brännas?
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 20:56:28 följande:
    Varför är du så bekymrad över Sverigedemokraterna? Håller med om att det är ett mycket intressant parti som kommer att skriva historia inom svensk politik, men den här fixeringen kring ett specifikt parti känns inte riktigt hälsosam.

Är det dom vänsterextrema hatbloggarna som triggar fram dom svart-vita tankarna hos er rödingar?

Läs en Allers istället.
    Att SD kommer att omskrivas i svensk historia är jag helt övertygad om.
    Fast kanske inte på det sätt du hoppas.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 21:01:23 följande:
    Miljöpartister är de näst värsta "politiker" vi har i samhället. Skenhederliga och tänker inte längre än näsan räcker. 
    Din argumentation når svindlande höjder Nalle
  • UPPERCASE
    themia skrev 2013-12-17 22:15:16 följande:
    Din argumentation når svindlande höjder Nalle
    Det var ingen argumentation utan ett konstaterande. MP är de största foliehattarna i riksdagen och de som frekvent kommer med så korkade förslag att man undrar var de är funtade egentligen.
    Don't make me use UPPERCASE.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 21:38:58 följande:
    Som sagt ditt enda "bevis" för att partiet har dolda agendor, självklart klänger du fast vid det som en schimpans i en banan.

Jag har inte nämnt någon dold agenda. Nu yrar du allt. Jag bedömmer partiet efter vad deras företrädare gör och säger. Järnrörsgängets agenda var glasklar och även vad SD tycker om deras insatser i och med att man fortsätter att hålla dem om ryggen.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:21:40 följande:

Jag har inte nämnt någon dold agenda. Nu yrar du allt. Jag bedömmer partiet efter vad deras företrädare gör och säger. Järnrörsgängets agenda var glasklar och även vad SD tycker om deras insatser i och med att man fortsätter att hålla dem om ryggen.
    Okej. Men då är det ju meningslöst att bemöta något mer från dig för du kan ju inte motivera dig. Återigen så bekräftar du bara vad jag sa; du använder detta som ditt enda argument. 
  • nihka
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 21:43:54 följande:
    Jag pratar med många fler serru, intressant och intressant, men nog är extremister likt dig själv åt både det ena hållet lärorika att studera, försöker förstå bakgrunden till dom extrema åsikterna.

I ditt fall kan det handla om att du driver ett flyktingboende och gör därför grova pengar då det väller in mena-invandrare över gränsen. Har då inte sett några andra vettiga argument som bakgrund till din asyl-extremism

Börjar det brännas?

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
  • Missermajser
    themia skrev 2013-12-17 22:12:14 följande:
    Jag tror inte themis bli så glad när hon läser detta. Det är dessutom ett angrepp på en person som inte deltar i debatten.

Man kan ju fundera över varför inte dessa "seriösa" sk främlingskritiker säger till varandra i forumen när någon av dem spårar ur och ger uttryck för sådant som partiet säger sig ta avstånd ifrån...
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:30:44 följande:

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
    Jag har aldrig skrivit det? Jag har heller inte några andra nick så varför denna paranoia? 
  • Thomas Mattsson
    nihka skrev 2013-12-17 22:21:40 följande:

Men varför är du inte lika bekymrad över tex Vänsterpartiet? Som du säkert vet så har ju nästan alla VPK.are täta kärleksband till den fascistiska våldsvänstern, nu senast fick ju SDU.ordföranden Markus Allard avgå eftersom han sympatiserade med Revolutionära Fronten

Nu har han sedermera ersatts av Axel Frick och du kan aldrig gissa vilken organisation herr Frick ger sitt gillande till?

Ta daaaaa

petterssonsblogg.se/2013/12/17/ordforande-for-ung-vanster-stodjer-rf/

Jag menar, Sverigedemokraterna är ju som små söta lamm om man jämför med andra partier. Så om du är så intresserad av missförhållanden i den politiska värden så kan jag inte riktigt förstå varför du och dina nätkumpaner dag ut och dag in ältar samma gamla Järnrörshistoria som inträffade för 4 år sedan. Det är väl snarare ett bevis på att det inte finns så mycket skandaler inom SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?