• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Ermenegildo
    oOOo oOOo skrev 2013-12-18 11:49:04 följande:
    Får väl se det som ett sundhetstecken hos dig att du anser det omöjligt. 

Men hur skall du tolka
    ">detta
    annars hur omöjligt det än verkar
    Hon säger ju faktiskt att alla som åker tunnelbana i stockholm är svenskar.
    "alla som åker på den tunnelbanan är svenskar" citat Romson.
    Men Herregud, tycker du verkligen att 42 sekunder tagna ur sitt sammanhang på något sätt kan beskriva något om Åsa Romson. Jag hör henne säga att man kan vara svensk och samtidigt ha en annan kultur, vilket borde vara självklart för alla. Man kan givetvis ha en samisk, finsk, arabisk eller vilken som helst kultur och ändå vara svensk medborgare och fullvärdig svensk på alla sätt. Nu har man ju inte bakgrunden men att det överhuvudtaget handlar om tunnelbanan beror säkert på att skånepågen Jimmie sagt något om att han är den enda som har folkdräkt på sig på blå linjen och känt sig lite vilsen. Sen gör han en helt fånig koppling om att Romsons argument skulle handla om att man blir svensk genom att åka tunnelbana. Suck.

Det hela är ju så oerhört infantilt. Om det nu verkligen är Ekeroth som lagt ut det där klippet visar det ju bara hur otroligt långt SD är från ett seriöst parti. Liksom andra youtube-klipp som kommer upp i marginalen om att Jimmie "äger" Reinfeldt m m. Det är samma sandlådenivå som på inläggen från SD-anhängare på FL.

(Och nej, jag är varken miljöpartist eller vänsterextremist. Jag tror den enda politiska ståndpunkt jag delar med V är antirasismen.)
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • ubåt
    themia skrev 2013-12-18 11:43:43 följande:
    Du kan inte jämföra MP med SD.
    SD är ett missnöjesparti med fötterna i den främlingsfientliga och rasistiska, för att inte säga sverigefientliga, sörjan.

MP är ett parti som arbetar seriöst för att rädda naturen och samhället från att gå under. Det är förvisso en tuff uppgift, men tuffa utmaningar skrämmer oss inte.
    Här hade jag nog räknat med lite bättre från dig (på allvar). Att Mp arbetar för att rädda naturen och samhället ska alltså ge frikort för att bete sig hur korkat som helst?. 

Slösa med skattebetalarnas pengar för egen vinning. Inga problem - jag arbetar för att rädda naturen.

Köra bil på fyllan med narkotika i kroppen. - Inga problem, jag arbetar för att inte samhället skall gå under, klipper jag några fotgängare på vägen så har jag räddat så många fler med mitt arbete.

Fuska på tentan - Inga problem - vi har träd i skogen vi måste skydda.

Åka taxi i stället för kommunalt - Inga problem - det är ju taxin som släpper ut avgaser, inte jag.

SD har ett mycket bättre alibi för sin existens, nämligen att rädda hela Sverige från att gå under. Det är åtminstone ett realistiskt mål jämfört MP som vill "rädda" hela världen.
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-18 12:03:27 följande:
    Men Herregud, tycker du verkligen att 42 sekunder tagna ur sitt sammanhang på något sätt kan beskriva något om Åsa Romson.
    Hur då tagna ut sitt sammanhang? Du är lite kär i dina floskler

Ja, det säger en hel del om Åsa Romson om inte annat att hon är ganska korkad.
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-18 08:13:43 följande:
    Kan Ekeroth verkligen vara nazist?

Han är ju...jude!

Skryt inte om din okunskap!
    Det stod "rasistiskt" med diverse böjningar.

Skryt inte med synfelen.
  • Thomas Mattsson
    ubåt skrev 2013-12-18 12:03:52 följande:
    Här hade jag nog räknat med lite bättre från dig (på allvar). Att Mp arbetar för att rädda naturen och samhället ska alltså ge frikort för att bete sig hur korkat som helst?. 

Slösa med skattebetalarnas pengar för egen vinning. Inga problem - jag arbetar för att rädda naturen.

Köra bil på fyllan med narkotika i kroppen. - Inga problem, jag arbetar för att inte samhället skall gå under, klipper jag några fotgängare på vägen så har jag räddat så många fler med mitt arbete.

Fuska på tentan - Inga problem - vi har träd i skogen vi måste skydda.

Åka taxi i stället för kommunalt - Inga problem - det är ju taxin som släpper ut avgaser, inte jag.

SD har ett mycket bättre alibi för sin existens, nämligen att rädda hela Sverige från att gå under. Det är åtminstone ett realistiskt mål jämfört MP som vill "rädda" hela världen.
    Ja MP har definitivt ett tufft jobb att från sitt lilla kontor i Stockholm rädda den globala miljön, men får hoppas dom kommer få bukt med Chem-trails problemen i alla fall Skrattande

Ursäkta themia, men ni är faktiskt hysteriskt roliga.

• Ermenegildo
    oOOo oOOo skrev 2013-12-18 12:07:13 följande:
    Hur då tagna ut sitt sammanhang? Du är lite kär i dina floskler

Ja, det säger en hel del om Åsa Romson om inte annat att hon är ganska korkad.
    Om du inte förstår att 42 sekunder klipp från en riksdagsdebatt är taget ur sitt sammanhang, utan beskriver det som en "floskel", börjar jag tro att du helt enkelt varken vill ha eller klarar av en saklig debatt.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • oOOo  oOOo
    Ermenegildo skrev 2013-12-18 12:15:44 följande:
    Om du inte förstår att 42 sekunder klipp från en riksdagsdebatt är taget ur sitt sammanhang, utan beskriver det som en "floskel", börjar jag tro att du helt enkelt varken vill ha eller klarar av en saklig debatt.
    I viss mån har du nog rätt eftersom det inte finns något sammanhang i miljömupparnas argumentation. Den bygger bara på samma avundsjuka som de vanliga kommunisterna lider av. Alla skall bo i gryt och är gröt.
  • Digestive

Haha, i vilken riktning försiggår det ens en politisk debatt om illegala flyktingar och rösträtt inom Miljöpartiet? Skrattande Kan någon snälla hänvisa till ett påstående där det faktiskt står att Miljöpartiet står för något sådant och i ett inlägg här på Familjeliv!?!?

• sjuttiofemman
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-18 12:00:09 följande:
    1. Det går inte att debattera seriöst med Miljöpartister eftersom dom inte lever i verkligheten som oss andra, utan har skapat en egen visionär verklighet som vi andra inte känner till.

2. Nej, det behöver inte framtiden utvisa, det är mycket enkel logik att en miljöpartistisk tramspolitik skulle vara förödande för samhället.

3. Jodå, det har hon. Du överskattar nog dina drogliberala partikamraters tankeverksamhet.

4. Jag länkade igår till en Miljöpartistisk politiker som ville det, och det är allmänt känt att MP som parti strävar efter fler rättigheter till illegala invandrare, eller ja, dom ska tydligen ha mer rättigheter med tanke på att dom gett illegala gratis tand/sjukvård - något svenska skattebetalare bara kan drömma om.

5.Ja, miljöpartiets politik är mycket dum, samt svenskfientlig och diskriminerande.

6. Där har vi något som framtiden får utvisa.

Lustigt att ni högerextrema alltid måste slira på sanningen. Utveckla gärna "gratis sjuk- och tandvård", sist jag kollade så gäller detta endast livsnödvändig vård. Men de kanske avvisar svenskar med bröstsmärtor på akuten..?

Ni slänger er gärna också med diverse uttryck, kan du definiera svenskfientlig? Är det att tillåta invandring? Eller att inte hata invandrare? Förklara gärna vad svenskhet och svensk kultur är och vem som bestämmer detta. Är genuint intresserad av att lära mig mer. Har frågat andra högerextrema om detta men enda svaret jag får är personangrepp så det blir lite luddigt.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-18 09:19:36 följande:
    Lugna dig. Svar kommer, dock ej nu.
    Ser jag fram mot.

Så länge nöjer jag mig med att få min bild av sverigedemokrater bekräftad av de som är aktiva i den här tråden.

Resonemangen om Romson och svenskhet är så kännetecknande för en sverigedemokratisk världsbild att det faktiskt blir riktigt njutbart att ta del av den "analysen".
Svar på tråden Varför hatar folk SD?