• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Ingram skrev 2013-12-18 16:18:13 följande:
    Varför folk hatar SD?
    För att deras argument fort faller platt, man kan diskutera invandring och dess följder men man kan inte skylla alla problem på invandringen.
    Sen faller deras argument ofta när man börjar tala om svenskhet och den svenska kulturen men aldrig någonsin kan redogöra vad de faktiskt menar.
    Var har du läst att Sd skulle skylla "alla problem på invandringen"?

Enligt sjuklövern dock, beror absolut inga samhällsproblem på invandringen. Är det verkligen en rimlig hållning?
  • sjuttiofemman

Haha Sd vill inte delta i demonstration på söndag, mot rasism. De är rädda för några "våldsbejakande" vänsteraktivister. Har Sd någonsin tagit avstånd från rasism? Det handlar om ovilja snarare än en säkerhetsrisk.

Om jag inte minns fel så var det nazister som stod för våldet sist..

Eftersom en rad politiker kommer att delta på söndag så lär polispådraget vara enormt. Men Åkesson är så rädd ändå. Pinsamt.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:04:20 följande:
    Haha Sd vill inte delta i demonstration på söndag, mot rasism. De är rädda för några "våldsbejakande" vänsteraktivister. Har Sd någonsin tagit avstånd från rasism? Det handlar om ovilja snarare än en säkerhetsrisk.

Eftersom en rad politiker kommer att delta på söndag så lär polispådraget vara enormt. Men Åkesson är så rädd ändå. Pinsamt.
    Du är uppenbarligen extremist, som försvarar politiskt våld.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-18 16:57:02 följande:
    Var har du läst att Sd skulle skylla "alla problem på invandringen"?

Enligt sjuklövern dock, beror absolut inga samhällsproblem på invandringen. Är det verkligen en rimlig hållning?

Enligt sjuklövern? Du menar forskningen? Det finns inget stöd för att invandring i sig skapar problem.

Vad i invandringen skapar problem enligt dig?

Och ja, Sd tycks anse att om man sparar pengar genom att minska invandringen så löser sig allt.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-18 17:07:16 följande:
    Du är uppenbarligen extremist, som försvarar politiskt våld.

Måste jag vara eftersom jag vill att Sd ska stå för det de säger. Eller kan du utveckla det där?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:08:34 följande:

Enligt sjuklövern? Du menar forskningen? Det finns inget stöd för att invandring i sig skapar problem.
    Vad i invandringen skapar problem enligt dig?
    Bl.a. att skolresultaten sjunker generellt, att vi får gettoliknande områden, att vi får en en stor del av befolkningen som aldrig kommer att förvärvsarbeta, att vi får religiösa motsättningar, att de som invandrar aldrig kommer in i samhället-aldrig blir integrerade (för att de saknar kompetens, språklig- och yrkes-), för att invandringen kostar en massa pengar (som skulle kunna ha investerats i t.ex. välfärd), minskad facklig anslutning, lönedumpning, splittring av medborgarna  till förmån för ett helt lössläppt kapitalistiskt system, et cetera ad infinitum...
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:08:34 följande:
    Och ja, Sd tycks anse att om man sparar pengar genom att minska invandringen så löser sig allt.
    "Tycks anse"!? Inga källor, utan bara lösa påståenden. Som vanligt. Jag kan lova dig att ingen ledande sverigedemokrat har sagt att allt 'skulle lösa sig' genom att minska invandringen.

Din osaklighet är slående. Du är ju inte intresserad av saklig debatt. Du ljuger bara, lögnare!
  • Ermenegildo
    Philipsson skrev 2013-12-18 17:18:01 följande:
    Bl.a. att skolresultaten sjunker generellt, att vi får gettoliknande områden, att vi får en en stor del av befolkningen som aldrig kommer att förvärvsarbeta, att vi får religiösa motsättningar, att de som invandrar aldrig kommer in i samhället-aldrig blir integrerade (för att de saknar kompetens, språklig- och yrkes-), för att invandringen kostar en massa pengar (som skulle kunna ha investerats i t.ex. välfärd), minskad facklig anslutning, lönedumpning, splittring av medborgarna  till förmån för ett helt lössläppt kapitalistiskt system, et cetera ad infinitum...

"Tycks anse"!? Inga källor, utan bara lösa påståenden. Som vanligt. Jag kan lova dig att ingen ledande sverigedemokrat har sagt att allt 'skulle lösa sig' genom att minska invandringen.

Din osaklighet är slående. Du är ju inte intresserad av saklig debatt. Du ljuger bara, lögnare!
    Vad är det för medborgare som splittras, om man får fråga? På vilket sätt leder invandring till lönedumpning? Vad är det för religiösa motsättningar du ser - är det att du ogillar muslimer eller är det något annat?

Men, kanske viktigare än något annat, vad har du för konstruktiva idéer för att förbättra integrationen och minska arbetslösheten bland invandrade svenskar? Även om du skulle stoppa all invandring och flyktingmottagning från 2014 kommer du ju ha en hög arbetslöshet bland nya svenskar som kommit åren innan, hur tycker du man ska arbeta för att fler nya svenskar ska känna sig välkomna i Sverige och komma i arbete?
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2013-12-18 17:04:20 följande:

Känns sunt att välja andra forum än de som sanktioneras av dårar från AFA, RF mfl.

Jag är betydligt mer upprörd över att Löfven, Jämtin, Palm, Romson, Sjöstedt, Ohly, Björklund, Hägglund, m fl väljer att manifestera sida vid sida med våldsbejakande vänsterextremister från AFA och Revolutionära Fronten. De borde ha bättre omdöme än så.

Fy fan.
  • overdose
    themia skrev 2013-12-17 09:34:13 följande:
    Jag håller med dig om att det är fel att hänga ut privatpersoner som endast yttrat en åsikt. Alla ärliga uppriktiga personer har rätt att vara anonyma om de så önskar.
    Du kanske glömde att dina kompisar på högerkanten gärna hänger ut folk som inte gillar deras världsbild.

Men har man rätt att vara anonym om man uttalat ett hot, som enligt lagen är brottsligt? Där håller jag inte med, det finns ingen anledning att skydda någon som hotar en oskyldig till liv och lem.

När det gäller den infama boken, så verkar alla vara överens (jag har inte läst den) om att alla faktauppgifter i den är korrekta.
    Men det kritikerna skjutit in sig på, eller som du påstår tigit ihjäl, handlar de om att dessa faktauppgifter, noga utvalda ur sammanhangen, sammanställts på så sätt att de ger en lögnaktig bild av invandringens kostnader!
    Det är den lögnen som du kallar "sanningen som inte får uttalas"

När blev lögn synonymt med sanning?
    Två fel gör inte ett rätt. Antingen är du emot att man hänger ut namn, eller så är du det inte. Vad det verkar av det du skriver ovan har du ingen uppfattning utan vill bara skriva ett,  tu quogue, argument.

Lögn och sanning är på många vis samma sak. Det är bara etiketter vilka vi fyller med innehåll. Det är därför vi i diskussioner alltid försöker minimera laddade uttryck.

Men om du vill ha ett svar är det förstås när du själv lärde dig att skilja på det, och att använda lögn som sanning, för sanningen är den att nästan varenda människa lär sig sådant redan i mycket ung ålder.

• sjuttiofemman
    Politisk härdsmälta skrev 2013-12-18 17:42:10 följande:
    Känns sunt att välja andra forum än de som sanktioneras av dårar från AFA, RF mfl.

Jag är betydligt mer upprörd över att Löfven, Jämtin, Palm, Romson, Sjöstedt, Ohly, Björklund, Hägglund, m fl väljer att manifestera sida vid sida med våldsbejakande vänsterextremister från AFA och Revolutionära Fronten. De borde ha bättre omdöme än så.

Fy fan.

Aha du skapade nytt nick.

Okej, vilket forum är det? P1 kaliber avslöjade hur tongångarna går bakom Sd:s PK-fasad så där kan det inte vara. Kan det vara deras icke-nolltolerans mot rasism du tänker på? Hm nä där är det bara vissa utbytbara som åker ut. Deras propagandamaskin avpixlat? Haha ja den var kul faktiskt :)

Kan faktiskt inte komma på ett enda ärligt tillfälle som Sd har fördömt rasism, snarare tvärtom. Du kanske kan upplysa mig?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?