• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UPPERCASE

Och varför ska inte SD anhängare få föra fram sina åsikter på detta forum? Passar inte tråden är det bara att lämna den?

Don't make me use UPPERCASE.
  • effemgea
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 23:00:08 följande:
    Ska man citera saker så är det A och O att man attribuerar det till rätt person. Jag har dessvärre även om jag börjar misstänka det kan ligga någon sanning i det hela inte sagt detta. 
    Ja, jag tror att det var Nihka jag vände mig till. Men jag kollar väl.

Ja, det var Nihka mitt inlägg var riktat till.
  • UPPERCASE
    effemgea skrev 2013-12-17 23:06:28 följande:
    Ja, jag tror att det var Nihka jag vände mig till. Men jag kollar väl.

Ja, det var Nihka mitt inlägg var riktat till.
    Ja? Och jag kan adressera dig för det var Nihkas inlägg till mig du citerade. Kolla alla mina inlägg om du vill jag har inte skrivit så överhuvudtaget. 
  • Thomas Mattsson
    Velouria skrev 2013-12-17 23:01:22 följande:
    Nyligen avpixlades ju en del pga vad de hade skrivit på nätet. Skandal. Och att de flesta av dem kom med ena ursäkten och förnekanden efter den andra är ju bara mer skandal. Det är liksom det nyaste av alla SD -skandaler.
    Det var ingen skandal utanför hatbloggarna och kommunisten Mattssons redaktion. Folkliga åsikter helt enkelt som dom försöker förstora upp.

Skandalen handlade om att Expressen tillsammans med vänsterextrema researchgruppen genomförde ett straffbart dataintrång, åsiktsregistrerade oskyldiga människor, hängde ut dom och fick dom avskedade från sina jobb - väldigt likt det som händer i kommunistiska diktaturer.

Men du kan ju tänka dig kacklet på extremisterna här på FL, på Aftonbladet och på Hatbloggarna om två SDU-ordföranden på rad sympatiserade med tex Svenska motståndsrörelsen som faller är gällande Ung Vänster

Kan knappt föreställa mig Foten i munnen Men det vore förvisso skönt att slippa järnrörs-argumentet en stund.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 22:32:26 följande:
    Jag har aldrig skrivit det? Jag har heller inte några andra nick så varför denna paranoia? 
    Fucking underbart. nu har du blandat ihop dina nick på allvar. Klart "du" inte skrev det. Det var ju Mattsonnicket som skrev det och Caset svarar.

• UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 23:09:52 följande:
    Fucking underbart. nu har du blandat ihop dina nick på allvar. Klart "du" inte skrev det. Det var ju Mattsonnicket som skrev det och Caset svarar.

Och detta har du samma belägg för som att SD är främlingsfientligt? Ja är du miljöpartist så bekräftar du exakt vad jag skrev ovan.
    Man blir mörkrädd på det här forumet ibland.
  • UPPERCASE

"Miljöpartister är de näst värsta "politiker" vi har i samhället. Skenhederliga och tänker inte längre än näsan räcker." Är vad jag har skrivit, Men jag borde nog lägga till paranoida och icke verklighets förankrade.

Men jag har väl förmodligen 4 armar och två huvuden så jag har tid att skriva väldigt långa poster samtidigt som jag skriver till dig med det här nicket. 

• nihka
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 22:35:21 följande:
    Men varför är du inte lika bekymrad över tex Vänsterpartiet? Som du säkert vet så har ju nästan alla VPK.are täta kärleksband till den fascistiska våldsvänstern, nu senast fick ju SDU.ordföranden Markus Allard avgå eftersom han sympatiserade med Revolutionära Fronten

Nu har han sedermera ersatts av Axel Frick och du kan aldrig gissa vilken organisation herr Frick ger sitt gillande till?

Ta daaaaa

petterssonsblogg.se/2013/12/17/ordforande-for.../

Jag menar, Sverigedemokraterna är ju som små söta lamm om man jämför med andra partier. Så om du är så intresserad av missförhållanden i den politiska värden så kan jag inte riktigt förstå varför du och dina nätkumpaner dag ut och dag in ältar samma gamla Järnrörshistoria som inträffade för 4 år sedan. Det är väl snarare ett bevis på att det inte finns så mycket skandaler inom SD.
    För att vänsterpartiet inte har några problem med att erkänna att de är vänster medan inom SD går det trögt med att erkänna att man erbjuder fristad för rasister.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 22:36:37 följande:
    nihka bevisade väl nyss att fakta inte är hennes starka sida, snarare misstankar; spekulation och fantasi.
    Ta upp det med han Mattsson. He´s dying to hear what you have to say.

• ubåt

Skillnaden mellan hur MP och SD hanterar sina respektive "affärer" är att när en miljöpartist gör bort sig å det grövsta, händer i princip ingenting medan SD utesluter sina klavertrampare.

Personer som Maria Ferm och Yvonne Ruwaida hade åkt ut på öronen om MP hade haft lika hårda krav som SD. För att kandidera till SD måste kandidaten lämna vandelsförsäkran samt utdrag ur belastningsregistret. Flera Miljöpartister hade inte kommit i fråga som representanter för SD.

Så länge ca. 50% av landets journalister röstar på MP kan representanterna komma undan med det mesta. Pinsamt för Sverige faktiskt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?