• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 20:35:11 följande:
    Han är inte med där mer som sagt. Sen håller jag med om att alla de som var involverade var provocerande och betedde sig olämpligt. 
    Då kanske det är dags att rota ut honom ordentligt i stället för att belöna honom så som man gör nu - men så fungerar moralen i partiet.
  • Missermajser
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
    Var kan jag läsa att miljöpartister tycker så?
  • Thomas Mattsson
    nihka skrev 2013-12-17 20:49:48 följande:
    Då kanske det är dags att rota ut honom ordentligt i stället för att belöna honom så som man gör nu - men så fungerar moralen i partiet.
    Varför är du så bekymrad över Sverigedemokraterna? Håller med om att det är ett mycket intressant parti som kommer att skriva historia inom svensk politik, men den här fixeringen kring ett specifikt parti känns inte riktigt hälsosam.

Är det dom vänsterextrema hatbloggarna som triggar fram dom svart-vita tankarna hos er rödingar?

Läs en Allers istället.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 20:49:48 följande:
    Skriv till SDs partiledning istället för här då. Sen vet jag inte om det är någon belöning på något sätt.

Men också som jag skrivit tidigare...
    Jag drar inte slutsatsen att moderaterna och socialdemokraterna är rasister för att några stolpskott sagt sådant.

Don't make me use UPPERCASE.
  • UPPERCASE
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
    Miljöpartister är de näst värsta "politiker" vi har i samhället. Skenhederliga och tänker inte längre än näsan räcker. 
  • Thomas Mattsson
    Missermajser skrev 2013-12-17 21:07:23 följande:
    Nu håller jag inte med om allt de skriver där men där står inget om att hela världen ska ha fri tillgång till våra skattepengar.

"De som behöver" handlar ju om behovsprövning.
    Behovsprövning är nog inget som existerar i dessa extremisters värld. Då har du nog missat vilka fullblodspsykopater som leder det här destruktiva populistpartiet.

Vill man att illegala ska ha rösträtt, då saknas alla normala spärrar.
  • nihka
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 20:56:28 följande:
    Varför är du så bekymrad över Sverigedemokraterna? Håller med om att det är ett mycket intressant parti som kommer att skriva historia inom svensk politik, men den här fixeringen kring ett specifikt parti känns inte riktigt hälsosam.

Är det dom vänsterextrema hatbloggarna som triggar fram dom svart-vita tankarna hos er rödingar?

Läs en Allers istället.
    Varför är du så bekymrad över Mig? Håller med om att jag är en intressant person, men är det inte hög tid att hitta ett nytt stalkningsobjekt? Den här fixeringen kring ett specifikt nick känns inte riktigt hälsosam.
  • oOOo  oOOo
    Missermajser skrev 2013-12-17 21:07:23 följande:
    Nu håller jag inte med om allt de skriver där men där står inget om att hela världen ska ha fri tillgång till våra skattepengar.
    Självklart är det ok att inte hålla med om allt. Men i denna tråden får väl vara glad då att du iaf slipper stå till svars för vad där inte står  
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 20:59:16 följande:
    Skriv till SDs partiledning istället för här då. Sen vet jag inte om det är någon belöning på något sätt.

Men också som jag skrivit tidigare...
    Jag drar inte slutsatsen att moderaterna och socialdemokraterna är rasister för att några stolpskott sagt sådant.

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Tycker det passar jättebra att ta upp järnrörsgänget i en tråd som heter "Varför hatar folk SD". 

Vem tycker inte att få fyramiljonerskontrakt är någon belöning på något sätt?

Nu är ju dessa ständiga uteslutningar och otaliga övertramp ett tecken på att det inte handlar om några enstaka stolpskott utan själva essensen i partiet. Om man verkligen vill låta bli att associeras till stolpskotten och vad de står för signar man inte upp dem för affärer för partiet.
  • UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 21:30:13 följande:

Tycker det passar jättebra att ta upp järnrörsgänget i en tråd som heter "Varför hatar folk SD". 

Vem tycker inte att få fyramiljonerskontrakt är någon belöning på något sätt?

Nu är ju dessa ständiga uteslutningar och otaliga övertramp ett tecken på att det inte handlar om några enstaka stolpskott utan själva essensen i partiet. Om man verkligen vill låta bli att associeras till stolpskotten och vad de står för signar man inte upp dem för affärer för partiet.
    Som sagt ditt enda "bevis" för att partiet har dolda agendor, självklart klänger du fast vid det som en schimpans i en banan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?