Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Varför hatar folk SD?

Hatar inte SD men jag tycker de för en obegåvad och dum politik. Det enda jag anser positivt med SD är väl att de är något ärligare med sina avsikter än många andra partier.

Tyvärr har de även förstört möjligheten att kritisera dagens invandringspolitik på en sansad nivå. 

• Missermajser
    Rataxes skrev 2013-11-23 19:35:59 följande:

Kommunistens landsman Ardavan Khoshnood sågar artikeln vid fotknölarna.

www.ardavan.se/blogg/?p=1220
    Han sågar ju ingenting utan ger bara sitt ideologiska stöd åt Shahen. Varken den han bemöter eller han själv kommer med något annat än ställningstaganden och perspektiv utifrån dessa.

• Missermajser
    Digestive skrev 2013-12-11 21:35:06 följande:
    Sverige lider av människor som inte förstår bättre än att hantera Sverige som ett företag i diskussion. Sverige utgör en nation, där staten sitter i en förlustfri position så länge pengar sätts i omlopp. Pengar försvinner inte för att kostnader beivras, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Alla biståndsbidrag som kommer i omlopp inom landet återgår helt och hållet till statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov och dessa pengar kan aldrig, aldrig ta slut men riskerar inflation. Sverige har dock en trend av deflation som har hållit sig stadig i flera år nu - de svenska pengarna i omlopp gör med andra ord så mycket nytta att det börjar uppstå problem med det. Någonting som också syns i Sveriges BNP som har fördubblats de senaste 30 åren - en BNP som till 50% består utav privat konsumtion.
    Hur BNP:n hade sett ut utan immigrationen kommer inte ens upp som en fråga, i ett land där befolkningen inte ökar överhuvudtaget naturligt och där hela BNP:n stadgas utav privat konsumtion.

Det heter inte "ha råd" utan att "ha tid" för en nation. Inget företag det här.
  • Missermajser
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
    Var kan jag läsa att miljöpartister tycker så?
  • Missermajser
    themia skrev 2013-12-17 22:12:14 följande:
    Jag tror inte themis bli så glad när hon läser detta. Det är dessutom ett angrepp på en person som inte deltar i debatten.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Man kan ju fundera över varför inte dessa "seriösa" sk främlingskritiker säger till varandra i forumen när någon av dem spårar ur och ger uttryck för sådant som partiet säger sig ta avstånd ifrån...
  • Missermajser
    nihka skrev 2013-12-21 02:28:34 följande:
    Fall på eget grepp. Du kan inte svara på min frågan utan att antingen ta avstånd från SDs officiella linje eller din egen som SD-sympatisör eftersom de inte är förenliga.

Jasså är deras officiella linje verkligen en linje? Jag blir spyfärdig och åksjuk när jag försöker följa denna linje.
  • Missermajser
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 17:34:17 följande:

Expo har inget med antirasism att göra, det är bara en täckmantel för att få åka ut i skolor och indoktrinera folk med vänsterextrem propaganda och att få spy ut hat emot oliktänkande som tex SD.

Ja, jag tror att samtliga i Expos styrelse är vänsterextremister oavsett om dom påstår sig vara moderater eller liberaler. Man ska komma ihåg att politikeryrket är för många bara ett kneg och ett sätt att klättra i karriärsstegen, det kryllar av broilers som förmodligen har helt andra åsikter privat än vad deras parti förespråkar. Bara att kolla på valstuge-reportaget tex.
    Med din logik så får jag väl anta att samma sak gäller SD. Det finns väl inga som har intresse av att hålla reda på vilka som är vänster extremister lika mycket som högerextremister.

Karriärister tror jag nog det finns Åkesson är väl en av de värsta.
  • Missermajser
    Santa in disguise skrev 2013-12-21 17:56:03 följande:

Ja men nu är ju SD så långt ifrån högerextremism man kan komma - det är sådant som vänstermärkta "experter" som bjuds in i TV-sofforna hävdar, men dom blidkar bara uppdragsgivarna på stasi-televisionen och kan fortsatt erhålla feta lönekuvert.

Nä, Åkesson är ingen karriärist - fördelen med att ha nationalister vid makten är att man kan vara säker på att dom värnar om landet och dom svenska medborgarna på riktigt. Det går inte ha rena dårar som Reinfeldt, Romson och Ullenhag på maktpositioner som ska bestämma över ett land och ett folk som dom bevisligen föraktar av hela sitt hjärta.

Hur man kan rösta fram sociopater som hatar sin egna kultur till maktpositioner är för mig en gåta, Svensken må vara ruskigt självdestruktiv.
    Hahaha jaha o vad spelar det då SD för roll vad Expos personal har för politisk hemvist om de själva inte är extrema? 
    Varför ska Åkesson ha så fet lön om han inte är karriärist? Då borde han väl kunna erbjuda sitt sittande i på den posten billigare för oss skattebetalare. Fram till dess gör ni nog klokt i att hålla käft så att ni inte råkar skita det blå skåpet för fullt.

Vad jag vet så är det bara SD och högerliberaler som hatar svensk kultur.
  • Missermajser
    Dasein skrev 2013-12-22 17:11:34 följande:
    Enligt Säpos egen statistik misstänks svenska nazister för 14 mord och dråp under perioden 1999–2009 - vänsterextremister för inga.
    (www.svd.se/opinion/brannpunkt/polisens-passiv...)

Säpo ser vänstern som ett större politiskt hot även om de inte begår några mord. Då kan ju t.o.m.  högerextrema vara nyttiga idioter som slutligen lyckas provocera fram ett våld från politiskt aktiva som känner sig hotade inom vänstern. Då kan säpo slå till och reducera vänsterns inflytande i samhället ännu mer. Så 14 mord kanske bara är meriterande i Säpos ögon.

Sprider man samtidigt en massa desinformation som svartmålar olika vänstergrupperingar så kan man få påhittad statistik hållas för sann då allmänheten jämställer vänstern med rasistiska grupper. Till slut kan man lagstifta bort hela ideologier.
    I slutändan finns bara en lite debatt mellan klassiska och konservativa liberaler kvar.

• Missermajser
    Santa in disguise skrev 2013-12-22 18:06:48 följande:

Tråden handlar om SD och dom har givetvis inget med nazism att göra, lika löjligt som att ta en sådan diskussion i en tråd om Centerpartiet. Nej, jag har inget till övers för nazism men problemet är obetydligt, enligt SÄPOS senaste rapport så är det ju vänsterextremismen som är det största hotet mot demokratin.

Så jag frågar igen, är det inte så att du är ganska tolerant när det gäller synen på vänsterextremt våld? Tror den synen är ganska vanlig bland dina gelikar då dom bekämpar era "fiender" Något skäl måste det ju finnas till att du aldrig fördömer vänstervåldet men ständigt ältar nazism - något du tydligen förknippar med ett socialkonservativt parti som förespråkar öppen svenskhet. (dags att öppna en bok?)

Håller du inte med SÄPO i sin analys eftersom du uppenbarligen tycker att nazism är ett större problem?
    Dom säger att båda sidor saknar förmåga att påverka statsskicket! Fantasyböcker kan vi givetvis dikta ihop några fler av om du har lust.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?