Varför hatar folk SD?
Philipsson skrev 2013-12-29 12:24:33 följande:
Sd har aldrig klandrat klasskillnaderna i samhället. När frågan kommer på tal, okvädar man V med "kommunister" o.d.Sen ogillar jag Sd:s prat om "svenskhet", som man ju inte kan definiera. Anledningen till det är väl att Sverige är en nation som aldrig har haft en stabil kultur, utan snarare utmärker sig just för sin avsaknad på karaktär.
Inget folk på denna jord är väl så anpassligt och föränderligt som det svenska. Ta bara en sån sak som maten. "Svensson" äter liksom inte husmanskost till när de går ut och äter, utan pizza, sushi och kinamat! Jämför det med t.ex. Italien och Spanien, där man äter ungefär samma rätter nu som för 250 år sen.
Det är väl därför som svenskar är så begeistrade i att resa utomlands, för att "uppleva" andra kulturer, d.v.s. kulturer där det s.a.s. finns en stadig kurs.
Sådana tankegångar och kultursyn har jag tros att jag aldrig varit SDare eller något liknande.
SD är luddiga i principprogrammet om vinster i välfärden men offentligt har väl sagts att de ställer sig negativt till vinster i välfärden men jag kan ha fel då jag följer inte följer partiets utspel särskilt mycket utanför FL.