• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    effemgea skrev 2013-12-17 17:49:52 följande:
    Ja, en ganska intressant blandning av åsikter.

Är det du som är miljöpartistenÄpple
    Ja, absolut Glad
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • sjuttiofemman
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:19:05 följande:
    Ditt namn, telefonnummer och adress har vi redan.

Vi på Expressen och Researchgruppen utnyttjade bara en lucka i systemet, aaaaaabsoooluuut inget olagligt.

Måste vara jobbigt för Sd att de blir utsatta för exakt samma sak som avpixlat gör mot oliktänkande och invandrare. Vad gnäller ni för, det är ju så här ni vill ha det.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-16 19:53:47 följande:

Jag bryr mig inte vad Erik gör eller inte gör; han är inte del av SD längre och hans tankar och åsikter ska därför inte användas isammanhanget.
    Jodå, han är SD och en mycket uppskattad samarbetspartner även om det internt också fanns de som tyckte det var opassande att belöna någon som gjort fel. Björn Söder talar om att det ännu är lite för tidigt att prata om en återgång till partiet, men hans tjänster värderas högt av partiet. Här kan du läsa om Almqvist och SDs nya mediasatsning, kontraktet är visst värt 4 miljoner kronor för SDs lilla påläggskalv:

http://nyheter24.se/nyheter/politik/738827-hoppade-av-for-att-slippa-muta-almqvist
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 18:59:29 följande:
    Ni gröna står väl upp för alla människors lika värde?
    Ja, självklart, gör inte du?
    För att förtydliga, jag anser att du har samma människovärde som alla andra, även om säkert många inte skulle hålla med mig
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • effemgea
    themia skrev 2013-12-17 19:36:15 följande:
    Ja, absolut Glad
    Sämre val kan man göraGlad

Tycker förresten det verkar som att allt fler börjar försöka visa att FL inte bara är ett tillhåll för högerextremister och rasister. Det känns bra nu när valet så sakta börjar närma sig.
  • Thomas Mattsson
    themia skrev 2013-12-17 19:40:39 följande:
    Ja, självklart, gör inte du?
    För att förtydliga, jag anser att du har samma människovärde som alla andra, även om säkert många inte skulle hålla med mig
    Problemet med Miljöpartister är att ni ofta blandar ihop människovärde med att hela världen ska ha fri tillgång till svenska skattebetalares pengar och mark. Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.

Men ni är ju förstås väldigt goda och har väl genomtänkta och storartade visioner.

Kom på en ny sak angående dom illegala och rösträtten, Mensa-medlemmen och nationalekonomen Åsa Romson sade ju i en riksdagsdebatt att alla som åker i svensk tunnelbana också per automatik är fullvärdiga svenskar.

Om en illegal inte har åkt tunnelbana då, ska den illegala ändå få rösta? Personen är ju då inte svensk så hur ska ni lägga upp det systemet?

Eller ska ni som jag befarar slå på stort och låta alla i hela världen vara röstberättigade svenskar?

Om inte, kommer Miljöpartiet anklagas för rasism på Twitter?
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-16 23:30:07 följande:
    Jag menar inte kritik mot SD utan kritik mot den svenska invandringspolitiken - som inte går åt "öppna gränser"-hållet.

Nihka påstår att den frågan besvarats, jag håller inte med.
    Bland annat har migrationsverkets interna organisation, luddiga regelverk och den brist på samstämmiga beslut detta ger utrymme för i beslutsprocessen för asylsökande och deras anhöriga tagits upp.

Många ärenden sköts naturligtvis väl, men här finns samlat en del av sådant som inte borde förekomma:

http://meritwager.wordpress.com/2013/10/14/om-miggorna-som-skriver-och-berattar-inifran-migrationsverket/#more-44228
  • oOOo  oOOo
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 19:54:10 följande:
    Och det oavsett konsekvenserna for dom som svettats ihop pengarna.
    Det är väl det gamla vanliga, lätt att vara generös med andras pengar.
  • nihka
    themia skrev 2013-12-17 17:18:53 följande:
    Wow, vilken ära att bli inräknad alla dessa sanningens vapendragare.Cool
    Så länge jag listas som enemy of the state av massreggaren Suffering vet jag iaf att min moraliska kompass är rätt.

• UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 19:39:33 följande:
    Jodå, han är SD och en mycket uppskattad samarbetspartner även om det internt också fanns de som tyckte det var opassande att belöna någon som gjort fel. Björn Söder talar om att det ännu är lite för tidigt att prata om en återgång till partiet, men hans tjänster värderas högt av partiet. Här kan du läsa om Almqvist och SDs nya mediasatsning, kontraktet är visst värt 4 miljoner kronor för SDs lilla påläggskalv:

nyheter24.se/nyheter/politik/738827-hoppade-a...
    Han är inte med där mer som sagt. Sen håller jag med om att alla de som var involverade var provocerande och betedde sig olämpligt. 
    Don't make me use UPPERCASE.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?